Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor simracing.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen harde grens maar rond de 2500 of minder zou mooi zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 34 inch ultrawide 144hz scherm (LG UltragGear 34gn850).
Een versterker die via spdif aangesloten moet worden.
Ik heb ook nog een oculus rift liggen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua gpu gaat mijn voorkeur uit naar nvidia. Spellen zoals ACC en LMU het toch beter lijken te doen op nvidia. Maar ook native ondersteuning van DLSS lijkt mij een groot voordeel bij ACC, AC Evo en AC Rally voor zowel nu als op de langere termijn.
Ook vind ik het een prettig idee dat de kaart en met name het vram geheugen op een lagere temperatuur blijft met het oog op levensduur. Al kampt nvidia dan weer met smeltende connectoren
Gigabyte heb ik liever niet aangezien ik las dat er problemen kunnen zijn met de koelpasta die zij voor al hun modellen gebruikt hebben.
De wat goedkopere en onbekendere merken lees ik hier en daar dat de koeling luidruchtig kan zijn of dat de fans een raar geluid kunnen maken. Vandaar dat ik dan toch uitkom bij een tuf of msi trio versie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hecht wel waarde aan een redelijk stille pc zolang de koeling maar niet de dupe hiervan wordt.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb deels de samenstelling van het 1440p systeem van de best buy guide overgenomen.
met wat aanpassingen. Is het moederbord wat ik gekozen heb ok? Of kan ik beter nog wat meer uitgeven voor het b850 bord? Zijn er nog andere dingen die ik wellicht anders of beter kan doen?
De pc zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor simracing.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen harde grens maar rond de 2500 of minder zou mooi zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 34 inch ultrawide 144hz scherm (LG UltragGear 34gn850).
Een versterker die via spdif aangesloten moet worden.
Ik heb ook nog een oculus rift liggen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 355,32 | € 355,32 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | € 168,99 | € 168,99 |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5070 Ti 16GB GDDR7 OC Edition | € 1.117,99 | € 1.117,99 |
| 1 | Behuizingen | Chieftec APEX AIR | € 57,99 | € 57,99 |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 (Black) | € 30,40 | € 30,40 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 395,- | € 395,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2024) | € 134,90 | € 134,90 |
| 1 | Interne ssd's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 199,- | € 199,- |
| Totaal | € 2.459,59 | |||
Qua gpu gaat mijn voorkeur uit naar nvidia. Spellen zoals ACC en LMU het toch beter lijken te doen op nvidia. Maar ook native ondersteuning van DLSS lijkt mij een groot voordeel bij ACC, AC Evo en AC Rally voor zowel nu als op de langere termijn.
Ook vind ik het een prettig idee dat de kaart en met name het vram geheugen op een lagere temperatuur blijft met het oog op levensduur. Al kampt nvidia dan weer met smeltende connectoren
Gigabyte heb ik liever niet aangezien ik las dat er problemen kunnen zijn met de koelpasta die zij voor al hun modellen gebruikt hebben.
De wat goedkopere en onbekendere merken lees ik hier en daar dat de koeling luidruchtig kan zijn of dat de fans een raar geluid kunnen maken. Vandaar dat ik dan toch uitkom bij een tuf of msi trio versie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hecht wel waarde aan een redelijk stille pc zolang de koeling maar niet de dupe hiervan wordt.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb deels de samenstelling van het 1440p systeem van de best buy guide overgenomen.
met wat aanpassingen. Is het moederbord wat ik gekozen heb ok? Of kan ik beter nog wat meer uitgeven voor het b850 bord? Zijn er nog andere dingen die ik wellicht anders of beter kan doen?