Feedback: consolecategorie

Pagina: 1
Acties:

• FrostHex
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 08:25
Hi,

In de categorie "gaming" > " consoles" zou ik standaard bij "toon:" type laten weergeven i.p.v. "geheugen".
Lijkt me veel relevanter bij consoles dan geheugen (like alsof er een Switch 2 is met een versie van 8 of 16 GB geheugen enz).

• FrostHex
Kickje

• FrostHex
Beetje jammer dat er niks mee gedaan wordt of zelfs even een we zullen er binnenkort naar kijken berichtje. So much voor een vriendelijker en toegankelijker Tweakers op denken wat handigs bij te dragen. Ik denk de tweede keer wel na om nog iets te submitten

[ Voor 12% gewijzigd door FrostHex op 06-03-2026 11:16 ]

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@FrostHex Nou nou, dat is ook weer niet nodig :) Wij zijn ook maar mensen en hebben het soms druk met andere zaken. Hier loopt geen bloed uit, dus hebben we niet direct opgepakt.

De sorteeropties achter "toon" zijn bedoeld als sorteeropties, het zit 'm al in de naam :P Switches of andere traditionele gameconsoles zullen inderdaad geen extra ram optie hebben (even los van de tussengeneraties), maar in deze categorie staan ook veel handhelds zoals Steam Deck en ASUS ROG Ally. Bij die apparaten (die een PC oorsprong hebben) is het wel logisch om dat te hebben.

Het zou niet logisch zijn om op een type console te kunnen sorteren (dan krijg je een alfabetische sortering), waar het wel logisch is bij ram of opslag. Wat voor type console het is, staat ook in de specline onder de titel van een product (xx" handheld [...]) en je kan erop filteren.

• FrostHex
Ze zijn dus in eerste instantie geinteresseerd in een handheld, en daarna het geheugen. Dus blijft mn punt staan.

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

FrostHex schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:51:
Ze zijn dus in eerste instantie geinteresseerd in een handheld, en daarna het geheugen. Dus blijft mn punt staan.
Even voor de duidelijkheid, we hebben het toch over deze sorteeropties:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jhaly9-XAxE6HpsYrAsCjtcCfpo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B697xro7dhEj3oONO5VT42lw.png?f=fotoalbum_large

Of bedoel je de filteropties links, waar eerst opslagcapaciteit staat en dan het console type:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eX93PiFjnuWLKkLwewUEtqetQQI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/a9qpfZvWHOs1IBbVfLWwI70B.png?f=fotoalbum_large

Welke van de twee bedoel je nu precies? :)

• FrostHex
Bovenaan: op toon standaard op type ipv geheugen.

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

FrostHex schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:01:
Bovenaan: op toon standaard op type ipv geheugen.
Dank voor het verduidelijken. In dat geval blijf ik bij mijn standpunt :)

Ik heb overigens wel de filtervolgorde aangepast (tweede screenshot) en het console type hoger gezet, dus het heeft wel iets opgeleverd :P

• FrostHex
Je gaat niet in eerste instantie op zoek naar het geheugen maar het soort console (type) zoals je net zelf aangeeft. Nu ga je voor een hele minor usecase standaard sorteren op geheugen….je maakt hiermee Tweakers echt niet toegankelijker of vriendelijker voor de massa….

[ Voor 18% gewijzigd door FrostHex op 10-03-2026 10:21 ]

Pagina: 1