Hallo Tweakers,
Omdat ik graag wat hogere FPS (120+) en wat meer eye candy wil in (voornamelijk) Escape from Tarkov (EFT) ben ik op zoek gegaan naar een upgrade van mijn huidige AM4-systeem. Wat begon als een simpele upgrade van mijn moederbord en processor is inmiddels uitgemond in een volledige nieuwe build. Mijn wensenlijst heb ik samengesteld aan de hand van verschillende topics in dit forum, diverse BBG en het betere zoekwerk op internet.
Hoewel ik er vrij zeker van ben dat alles compatibel is wil ik jullie graag vragen om kritisch naar mijn samenstelling te kijken en te kijken of jullie nog verbeteringen zien?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, de spellen die ik vooral speel zijn EFT en Dayz, in de toekomst GTA VI. Daarnaast wat huis-tuin-en- keukensurfen op internet en mailen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €2500,00. Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, mijn huidige SSD, toetsenbord, muis en monitor neem ik mee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles behalve ASRock.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn toekomstige build moet vooral betrouwbaar zijn.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Volgens verschillende websites is een 850W-voeding voor deze build meer dan voldoende, op twee websites kwam ik uit op 500W-550W. Denk jij daar anders over? Dan hoor ik dat graag.
- Heb je een beter alternatief voor de AIO-koeler (en de extra fan) dan hoor ik dat ook graag.
- De behuizing en het moederbord heb ik puur gekozen vanwege esthetische redenen (zo min mogelijk zichtbare kabels). Ik weet dat er goedkopere alternatieven zijn, als deze behuizing of het moederbord nou echt een slecht idee is dan vertel mij maar waarom.
- Mocht ik nog iets vergeten zijn, vul mij maar aan..
Bij voorbaat dank!
Omdat ik graag wat hogere FPS (120+) en wat meer eye candy wil in (voornamelijk) Escape from Tarkov (EFT) ben ik op zoek gegaan naar een upgrade van mijn huidige AM4-systeem. Wat begon als een simpele upgrade van mijn moederbord en processor is inmiddels uitgemond in een volledige nieuwe build. Mijn wensenlijst heb ik samengesteld aan de hand van verschillende topics in dit forum, diverse BBG en het betere zoekwerk op internet.
Hoewel ik er vrij zeker van ben dat alles compatibel is wil ik jullie graag vragen om kritisch naar mijn samenstelling te kijken en te kijken of jullie nog verbeteringen zien?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, de spellen die ik vooral speel zijn EFT en Dayz, in de toekomst GTA VI. Daarnaast wat huis-tuin-en- keukensurfen op internet en mailen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €2500,00. Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, mijn huidige SSD, toetsenbord, muis en monitor neem ik mee
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Monitors | LG UltraGear 32GN650-B Rood, Zwart | € 337,16 | € 337,16 |
| 1 | Interne ssd's | WD Blue SN570 1TB | € 0,- | € 0,- |
| Totaal | € 337,16 | |||
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed | € 446,99 | € 446,99 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B850 AORUS Stealth | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 9070 XT | € 735,20 | € 735,20 |
| 1 | Behuizingen | Lian Li O11 Dynamic Mini V2 Flow Black | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Waterkoeling | Lian Li HydroShift II LCD-S 360 CL Zwart | € 168,90 | € 168,90 |
| 1 | Case fans | Lian Li UNI FAN CL Wireless, Single pack, Zwart, 120mm | € 16,34 | € 16,34 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 395,- | € 395,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2024) | € 134,90 | € 134,90 |
| 1 | Overclocking | Arctic MX-4 Edition 2019 (4g) | € 4,02 | € 4,02 |
| Totaal | € 2.290,25 | |||
Ik sta open voor alles behalve ASRock.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn toekomstige build moet vooral betrouwbaar zijn.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Volgens verschillende websites is een 850W-voeding voor deze build meer dan voldoende, op twee websites kwam ik uit op 500W-550W. Denk jij daar anders over? Dan hoor ik dat graag.
- Heb je een beter alternatief voor de AIO-koeler (en de extra fan) dan hoor ik dat ook graag.
- De behuizing en het moederbord heb ik puur gekozen vanwege esthetische redenen (zo min mogelijk zichtbare kabels). Ik weet dat er goedkopere alternatieven zijn, als deze behuizing of het moederbord nou echt een slecht idee is dan vertel mij maar waarom.
- Mocht ik nog iets vergeten zijn, vul mij maar aan..
Bij voorbaat dank!