Vraag

• femke29
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-03 23:42
Het scherm van mijn oude Samsung is kapot. Ik had een nieuwe telefoon besteld toen het scherm nog enigzins reageerde, maar toen ik de gegevens wilde overzetten bleek t scherm echt helemaal kapot. Mijn oude telefoon was aan het opstarten en is dus blijven hangen op pincode van de Sim invoeren.
Om via mijn laptop de gevens met een usb kabel over te kunnen zetten moet de telefoon ontgrendelt zijn dus dat werkt niet.
Ik zou de SD kaart op mijn laptop over kunnen zetten, dan heb ik in ieder geval wat foto's maar volgens mij staat er nog best veel op mijn interne opslag.

Ik kan nu dus niks: het scherm reageert niet goed en ik zie bijna niks waardoor ik de telefoon niet kan ontgrendelen. Ik kan de telefoon ook niet op de laptop aansluiten om gegevens van de Sim en SD kaart over te zetten omdat de telefoon vergrendelt is. Ik heb op de nieuwe telefoon mijn Samsung account proberen over te zetten maar die stuurt een n code naar mijn oude telefoon.
Ik zit dus enigszins in een loop....

Wie heeft tips / trucs? :-)

Alvast bedankt voor het meedenken

Alle reacties

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-03 15:09
Is het een Samsung uit de s serie? Dan kan op de usb een scherm aansluiten, en vie een hub een muis en toetsenbord.

https://f1nerd.nl

• femke29
ymoona schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 13:59:
Is het een Samsung uit de s serie? Dan kan op de usb een scherm aansluiten, en vie een hub een muis en toetsenbord.
Het is een A20e

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:25

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Dan zou je nog steeds een USB-muis of toetsenbord (evt met verloop van USB-A naar USB-C) moeten kunnen aansluiten. Heb je veel telefoonnummers op je SIM staan? En gaat die niet over naar je nieuwe telefoon? Want anders is het simpelste om je SIM eruit te halen, mits je geen andere zaken op je scherm moet doen na de SIM PIN, natuurlijk.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• femke29
Ja ik kan de SIM op de andere telefoon zetten, maar dan wil deze mijn Samsung account overzetten en stuurt een code naar mijn oude telefoon....
Voor de usb muis moet ik op mijn scherm kunnen kijken toch? Die gaat steeds heen en weer waardoor ik denk ik niet de juiste code kan invullen

[ Voor 33% gewijzigd door femke29 op 28-02-2026 14:18 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:59
Hoe belangrijk is je data voor je? Ik zie dat je voor dit type telefoon voor +- €100 het scherm kan laten repareren. Dat zou een optie kunnen zijn natuurlijk.

• femke29
Het gaat vooral om mijn foto's, De telefoon moet sowieso vervangen worden; is oud en update niet meer. Heb inderdaad ook over schermvervanging nagedacht, maar voelt ook echt zonde van t geld. Maar mogelijk is dat de enige oplossing

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:20
Dennism schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 14:21:
Hoe belangrijk is je data voor je? Ik zie dat je voor dit type telefoon voor +- €100 het scherm kan laten repareren. Dat zou een optie kunnen zijn natuurlijk.
Dan verdient die reparateur er goed aan. Zo'n schermpje kost 20 euro, inkoop nog minder.
Zelf doen kan ook...

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• femke29
Yaksa schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 14:27:
[...]

Dan verdient die reparateur er goed aan. Zo'n schermpje kost 20 euro, inkoop nog minder.
Zelf doen kan ook...
Ja t is wel de prijs die je betaalt maar idd goed verdienen....

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:42
Met een USB toetsenbord de pincode intoetsen?

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:14

servies

Veni Vidi Servici

[...]

Zelf doen kan ook...
Dat is wel erg makkelijk gezegd.
Hoe lang is zo'n reparateur er mee bezig?
Ik neem aan dat hij ook ergens bedrijfsruimte heeft en gereedschap.
Als zo'n schermpje 20 euro kost is zijn arbeidsloon bij 1 uur werk dus 80 euro waar dus alle kosten etc nog vanaf moeten...

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:12
femke29 schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 14:29:
[...]

Ja t is wel de prijs die je betaalt maar idd goed verdienen....
Als je een beetje handig bent, dan voor 10€ een schermpje bestellen bij Ali en hem zelf erin zetten.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:59
[...]

Zelf doen kan ook...
Dat 'goed' valt denk ik ook wel weer mee, ik vind het in ieder geval niet buitensporig klinken, de vraag zal m.i. eerder zijn of de data belangrijk genoeg is, want het toestel zal zo'n investering waarschijnlijk niet meer waard zijn, dat wel.

Ze geven bij ifixit immers aan 45 min tot een uur werk met een gemiddelde moeilijkheidsgraad, een leek zal dus vermoed ik trager zijn. Daar komt dan waarschijnlijk nog een 15 minuten administratief / klant te woord staan bij en de materiaal kosten nog bij en je draagt al het risico als reparateur.

Ga je het dan zelf doen moet ook nog een kleine 25 euro investeren in gereedschap en dan draag jij zelf al het risico. Uiteindelijk zal dan de afweging zijn of je om 50 tientjes te besparen (maar eigen tijd te investeren) zelf bezig gaat, of dat je het laat doen door een professional.
Pagina: 1