Vraag

• Gamer_Life
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-03 13:06
Ik zoek een?
10 / max 11 inch android tablet

Wat is je budget?
250 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films en series kijken

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik had een samsung tab a8 maar die is kapot gegaan en zoek nu iets nieuws.

Ik heb nogal wat dingen waar de tablet die ik wil kopen aan moet( of hopelijk) aan kan voldoen.
Ik gebruik hem alleen voor films en series kijken.
Ik hoop dat het aan dit kan voldoen.
1 Batterij die kan opladen binnen 90 min( snel laden zo fijn zijn maar in mijn prijs range kan dit waarschijnlijk niet).
Dit is optioneel
2 De mogelijkheid om er een custom Android op te zetten zou fijn zijn zodat ik langer van beveiliging updates kan genieten en langer de tablet kan gebruiken nadat de fabrikant hem niet meer update).
3 Ik vond de Samsung galaxy tab A8 10 inch erg fijn afgezien van het feit dat die enorm traag was
Is er iemand die een idee heeft?

Ik dacht aan een galaxy a9 maar die laad langzaam en volgens mij kan die geen custom rom krijgen ?
En als een custom rom niet kan dan is het prima zolang ik maar niet mega veel ads krijg die ik niet kan uitschakelen.

Beste antwoord (via Gamer_Life op 01-03-2026 14:34)

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-03 10:52
Gamer_Life schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 21:24:
[...]

Is die niet veel duurder dan 250 euro ?
I know ik moet naar de price watch kijken maar vaak is het samsung die duurder is in alles en slechtere specs heeft dan andere.
238 euro voor het "top" model, 8GB ram en 256GB opslag. (zonder 5G, ik ga er even vanuit dat je gewoon Wifi gebruikt).

Past dus perfect in je budget & prijs-kwaliteit is goed, zeker als je de 7 jaar update garantie meeneemt :)

Alle reacties

• breitsma
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-03 19:46
Je zou ook eens naar het Chinese merk Alldocube kunnen kijken.
Ik heb recent een 8.4" iplay 60 mini pro aangeschaft en was plezierig verrast.
De speakers zijn niet echt geweldig maar met een koptelefoon heb ik daar geen last van.

Treble Info laat zien dat er een Generic System Image op staat.

• XelaRetak
Koop juist een recente Samsung bijvoorbeeld, want dan hoef je met custom roms niet te rommelen. Blijf bij de Chinese dingen zoals Alldocube ver weg, want hoewel ze goede specs bieden is het juist het updatebeleid van die tablets (en telefoons) die ze de nek omdraait.

De techniche kennis straalt niet van je topic start af (no offense!) en je tablet veilig(er) houden met custom roms kan ook heel gemakkelijk fout gaan.

De Samsung A9 die je aanhaalt heb ik zelf, maar die is ook al wat ouder. Je zou nu dan naar de A11 moeten kijken, idealiter dan de A11 plus omdat je naar een 10 inch wilt.

De A11 plus is een prima tablet, ondersteund 25w "fast" charging (snel genoeg), een goed scherm en kwa geheugen heb je nog wat opties.

De A11 is recent uitgekomen en heeft 7 jaar updates vanuit Samsung, en ook 7 major android updates. Dan zit je dus nog tot 2032 goed kwa software en hoef je nooit met custom roms aan de slag.

[ Voor 10% gewijzigd door XelaRetak op 28-02-2026 17:07 ]

• Gamer_Life
XelaRetak schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 17:06:
Koop juist een recente Samsung bijvoorbeeld, want dan hoef je met custom roms niet te rommelen. Blijf bij de Chinese dingen zoals Alldocube ver weg, want hoewel ze goede specs bieden is het juist het updatebeleid van die tablets (en telefoons) die ze de nek omdraait.

De techniche kennis straalt niet van je topic start af (no offense!) en je tablet veilig(er) houden met custom roms kan ook heel gemakkelijk fout gaan.

De Samsung A9 die je aanhaalt heb ik zelf, maar die is ook al wat ouder. Je zou nu dan naar de A11 moeten kijken, idealiter dan de A11 plus omdat je naar een 10 inch wilt.

De A11 plus is een prima tablet, ondersteund 25w "fast" charging (snel genoeg), een goed scherm en kwa geheugen heb je nog wat opties.

De A11 is recent uitgekomen en heeft 7 jaar updates vanuit Samsung, en ook 7 major android updates. Dan zit je dus nog tot 2032 goed kwa software en hoef je nooit met custom roms aan de slag.
I know ik moet naar de price watch kijken maar vaak is het samsung die duurder is in alles en slechtere specs heeft dan andere.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zoals je zegt, kijk in de PriceWatch: product: Samsung Galaxy Tab A11+

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • Beste antwoord

• XelaRetak
Gamer_Life schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 21:24:
[...]

238 euro voor het "top" model, 8GB ram en 256GB opslag. (zonder 5G, ik ga er even vanuit dat je gewoon Wifi gebruikt).

Past dus perfect in je budget & prijs-kwaliteit is goed, zeker als je de 7 jaar update garantie meeneemt :)

• Gamer_Life
XelaRetak schreef op zondag 1 maart 2026 @ 08:51:
[...]

199 euro als ik 6 gb ram neem bij Belsimpel.

Of zeg je 8gb ram is echt nodig voor tablets tegenwoordig.

• XelaRetak
Gamer_Life schreef op zondag 1 maart 2026 @ 13:07:
[...]

199 euro als ik 6 gb ram neem bij Belsimpel.

Of zeg je 8gb ram is echt nodig voor tablets tegenwoordig.
Ik zou met het oog op de resterende 6,5 jaar software updates zeker de 39 euro extra uitgevenvoor extra ram en opslag.

Als je het nu nog niet merkt, dan zeker over een paar jaar met alle nieuwe Android versies wel.

• Gamer_Life
XelaRetak schreef op zondag 1 maart 2026 @ 20:30:
[...]

Ik zou met het oog op de resterende 6,5 jaar software updates zeker de 39 euro extra uitgevenvoor extra ram en opslag.

Als je het nu nog niet merkt, dan zeker over een paar jaar met alle nieuwe Android versies wel.
Ja dat heb ik ook inderdaad gedaan, heb de tab a11+ 8gb besteld.
Dankjewel voor de hulp :)
Pagina: 1