• Kyan1808
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 22:24
Ik heb een ryzen 7 5800x met 5060ti
en ik heb 32gb + 16gb aan ram "2x16gb + 2x 8gb''
Ik ben er vandaag achter gekomen dat mn 2x 8gb kapot is denk ik. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Y1ZbJzGVxrUrpaj2evYOW1Flw0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/7wmPJM3iADATbqrJSImafTUJ.png?f=user_large
Maar ik wou naar am5 en iemand wilt dit kopen voor 70 eur maar ik kan hun geen kapotte ram geven wat nu?

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:07

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Heb je alle ram sticks een voor een getest of is dit een rapport van alle ram sticksin het systeem? Het laat nu zien dat je minimaal 16gb hebt getest dus check de 8gb sticks een voor een. Rapport laat hardware fouten zien. Ram dat hardware matig kapot is kun je niet fixen (kosten baten niet te doen zelfs niet met de ram prijzen nu) dus vervangen van de kapotte stick is de enige optie.

[ Voor 73% gewijzigd door 42dpi op 28-02-2026 13:33 ]

Si vis pacem, para bellum

• Kyan1808
42dpi schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 13:29:
Heb je alle ram sticks een voor een getest of is dit een rapport van alle ram sticksin het systeem? Het laat nu zien dat je minimaal 16gb hebt getest dus check de 8gb sticks een voor een. Rapport laat hardware fouten zien. Ram dat hardware matig kapot is kun je niet fixen (kosten baten niet te doen zelfs niet met de ram prijzen nu) dus vervangen van de kapotte stick is de enige optie.
]
ja ik heb nu 1 8gb die dus slecht is 1 niet

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:07

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Dan zou ik die 8GB die stuk is vervangen met een andere 8GB stick

Si vis pacem, para bellum

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:44
Ik zou beginnen met het geven van de precieze informatie van je geheugen modules en welk moederbord je hebt, je informatie is erg summier.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:55

SpamLame

niks

Die slechte stick ook in een ander channel geprobeerd?
Mogelijk is het de memory controller op de CPU/mobo (farfetched wellicht maar dan heb je dat uitgesloten)

Hebben die 8gb modules nog garantie?
Worst case verkoop annuleren?
Wat zei de potentieel koper op het nieuws?

• Kyan1808
SpamLame schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 17:59:
Die slechte stick ook in een ander channel geprobeerd?
Mogelijk is het de memory controller op de CPU/mobo (farfetched wellicht maar dan heb je dat uitgesloten)

Hebben die 8gb modules nog garantie?
Worst case verkoop annuleren?
Wat zei de potentieel koper op het nieuws?
ja mn andere ram werkt er wel gewoon in
Pagina: 1