Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een krachtig, toekomstbestendig systeem dat zowel gaming op hoge instellingen als zware software aankan, zoals programmeren, simulaties en data-analyse. Het moet voldoende CPU‑kracht, GPU‑kracht en RAM hebben om soepel te kunnen werken met dit soort programma’s.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mik op een high-end build van ongeveer €3.200, maar sta open voor advies als een andere configuratie beter is voor prijs/kwaliteit of prestaties.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk aan een sterke CPU en GPU, minstens 32 GB RAM, een stille en ruime case
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet krachtig maar relatief stil zijn; ik wil geen luide ventilatoren of harde pompen, maar hoeft niet compleet stil te zijn.
Energieverbruik: Lager is beter natuurlijk, maar gok dat dat niet gaat lukken.
Ga je overklokken?
Geen plannen voor
Wat verwacht je van ons?
Dit is de eerste keer dat ik een PC zelf in elkaar ga zetten en ik ben geen professional, dus ik moet nog veel leren. Ik zou daarom graag feedback krijgen over:
Of de onderdelen die ik gekozen heb goed samengaan
Of ik beter voor waterkoeling of luchtkoeling kan kiezen
Eventuele tips voor betere prijs/kwaliteit-alternatieven.
Ik wil een krachtig, toekomstbestendig systeem dat zowel gaming op hoge instellingen als zware software aankan, zoals programmeren, simulaties en data-analyse. Het moet voldoende CPU‑kracht, GPU‑kracht en RAM hebben om soepel te kunnen werken met dit soort programma’s.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mik op een high-end build van ongeveer €3.200, maar sta open voor advies als een andere configuratie beter is voor prijs/kwaliteit of prestaties.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk aan een sterke CPU en GPU, minstens 32 GB RAM, een stille en ruime case
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet krachtig maar relatief stil zijn; ik wil geen luide ventilatoren of harde pompen, maar hoeft niet compleet stil te zijn.
Energieverbruik: Lager is beter natuurlijk, maar gok dat dat niet gaat lukken.
Ga je overklokken?
Geen plannen voor
Wat verwacht je van ons?
Dit is de eerste keer dat ik een PC zelf in elkaar ga zetten en ik ben geen professional, dus ik moet nog veel leren. Ik zou daarom graag feedback krijgen over:
Of de onderdelen die ik gekozen heb goed samengaan
Of ik beter voor waterkoeling of luchtkoeling kan kiezen
Eventuele tips voor betere prijs/kwaliteit-alternatieven.
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 9850X3D Boxed | € 469,- | € 469,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 | € 278,99 | € 278,99 |
| 1 | Videokaarten | Palit GeForce RTX 5080 GamingPro OC | € 1.292,99 | € 1.292,99 |
| 1 | Behuizingen | Corsair 3500X RS-R ARGB, Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Waterkoeling | DeepCool LM360 Zwart | € 85,47 | € 85,47 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast RGB KF560C36BBE2AK2-32 | € 369,- | € 369,- |
| 1 | Voedingen | MSI MPG A1000G PCIE5 | € 124,95 | € 124,95 |
| 1 | Interne ssd's | Lexar NQ790 4TB | € 298,- | € 298,- |
| Totaal | € 3.008,30 | |||
[ Voor 1% gewijzigd door christiaangr op 28-02-2026 12:29 . Reden: tabel niet goed geimporteerd ]