Enigszins verontrust door het nieuws dat Panasonic gaat stoppen met eigen ontwikkeling en productie van TVs heb ik besloten om nog maar snel een 'echte' in huis te halen. Dus ik een zeer goed aangeschreven Z90B oled aangeschaft en in gebruik genomen. Maar, komende van een Panasonic Plasma TV valt mij al snel iets op: Die oude TV in game mode heeft een vele betere motion clarity dan de nieuwe in game mode. Scrollende text blijft op de plasma scherp terwijl het op de oled in een waas verandert. Als ik de OLED in normal mode zet is het beeld scherp, maar word je getrakteerd op een voor mij onaanvaardbare input lag. (Met Dead Cells als spel waar dit duidelijk te merken is).
Nu zal het ongetwijfeld aan het spel en de persoon liggen of je dit merkt en je eraan stoort, maar ik ben hier eigenlijk toch wel enorm verbaasd over na het lezen van talloze reviews die pronken met de geweldig goede bewegingsscherpte van oled in game mode. Ik vraag me af hoe anderen dat ervaren en hoe zij spelen, in game mode of in een andere instelling ? Ik denk niet dat dit een specifiek Panasonic probleem is.
Nu zal het ongetwijfeld aan het spel en de persoon liggen of je dit merkt en je eraan stoort, maar ik ben hier eigenlijk toch wel enorm verbaasd over na het lezen van talloze reviews die pronken met de geweldig goede bewegingsscherpte van oled in game mode. Ik vraag me af hoe anderen dat ervaren en hoe zij spelen, in game mode of in een andere instelling ? Ik denk niet dat dit een specifiek Panasonic probleem is.