• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Na veel twijfel heb ik uiteindelijk toch maar een gaming laptop gekocht, het is een tweedehands Asus Zephyrus G16 van 2024 geworden met een Intel Ultra 7 155H, RTX 4070, 16GB RAM, 1 TB SSD en een 240HZ OLED scherm.

Het ingebouwde OLED scherm is uiteraard prachtig maar ik heb de laptop toch maar aangesloten op mijn 27" Studio Display vanwege het grotere formaat en fellere scherm.

Nu ben ik nog een beetje zoekende naar wat de ideale Game en PC instellingen zijn.
Ik heb G Helper al geïnstalleerd in plaats van Armoury Crate en ik ben ook bezig geweest om een leuke overlay te maken om wat zaken te monitoren.

Nu ben ik hier absoluut geen expert en op YouTube zie ik mensen ook veel verschillende dingen gebruiken.
Ik twijfel dus nog een beetje om de rode data er in te zetten of te verwijderen, geen idee wat nu echt zinvoller is om in de gaten te houden.

Verder heb ik de voorkeur aan een stille laptop, dus dan gebruik ik het zelf getweakte Balanced profiel in G Helper. Onderstaand een screenshot van Nioh 3, op 1440P en very high graphic settings.

Wat is jullie mening hierover, kan ik met deze configuratie en instellingen gewoon prima gamen of zouden jullie nog zaken aanpassen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pL7YqThfjpZjOmxebNmHgN6CRyQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3O6XpQ0YG5PLIyPIjy083pYu.png?f=fotoalbum_large

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:31
Als ik je goed begrijp heb je de laptop, het spel én de instellingen allemaal al? Wat wil je dan precies bereiken met dit topic? Of je 'prima kan gamen' hiermee is toch gewoon een kwestie van het spel gaan spelen en het ervaren?

The devil is in the details.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Hahn schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 20:45:
Als ik je goed begrijp heb je de laptop, het spel én de instellingen allemaal al? Wat wil je dan precies bereiken met dit topic? Of je 'prima kan gamen' hiermee is toch gewoon een kwestie van het spel gaan spelen en het ervaren?
Ik heb al meer dan 10 jaar geen Windows gebruikt, wellicht dat ik dus nog wat dingen over het hoofd zie. Ook ben ik benieuwd of gamen met deze configuratie en instellingen verstandig is aangezien de CPU en GPU behoorlijk warm worden. Overige tips zijn uiteraard ook welkom.

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Niemand hier kan je vertellen wat de ideale instellingen zijn. Dat hangt compleet van je eigen voorkeuren af. Daarbij laat je alleen de basis instellingen zien, en daar kan niemand ook maar enige klap mee. Of je houdt het bij de standaard instellingen en gaat lekker spelen. Of je duikt de geavanceerde instellingen in. En dan ga je zelf googlen / onderzoeken wat een instelling doet zodat je snapt wat je moet en wil instellen. Dat is het beste advies dat iemand je ook maar kan geven. In een paar uurtjes weet je dan wat wat doet. En neem je dat de rest van je leven mee, als bruikbare kennis.