Toon posts:

Niewe Firmware Alcatel Speedmodem *getweaked*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een *getweakte* Alcatel Speedtouch Home met Firmware versie 2.61. Nu heb ik op diverse sites nieuwere firmware versies gevonden.

Wat moeten we nu doen? Gebruiken we nog altijd firmware updates voor de Home versie of moeten we na de tweak overgaan op de Pro versie??

Iemand al geprobeerd.. Meest recente versie is .270

http://adsl.p19.org/files/firmware/
http://www.dslsource.lynkserve.net/support/firmw.htm

Gracias!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
wrom zou je updaten als alles goed werkt ?

ik bedoel je haalt er toch geen snelheids winst uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een tweaker! ;) Nee, kheb zo nu en dan wat kleine probs met verbinding.. Zo nu en dan lijkt het alsof er een paar seconden geen data overdracht mogelijk is wat er voor zorgt dat mn ftp server verbindingen verbreekt..

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Je moet de firmware voor de "Home" gebruiken... En ik weet niet of het verstandig is een firmware van die sites te halen, volgens mij heeft KPN wat aanpassingen in hun firmware gemaakt...

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Hmmm... Ik heb net versie 2.70 van die site geïnstalleerd (op een getweaked modem), en alles werkt goed. Ik gebruik trouwens DHCP Spoofing.

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 16:10
vage boel... ik heb gister het pakket binnengehad en nu aan de gang gekregen... ik heb een hele vage versie van dat ding:

Active software version : GV8BAA3.253 (997001)
Passive software version : GV8BAA3.253 (997001)

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 22:45
Dat is geen vage versie. Dat is de naam van het bestand. Waarin de software staat. De laatste 3 cijfers is het versie nummer. Jij hebt dus versie 2.53

• Savages
ohh, oke dan... :D
Dacht ff dat ik versie 3.25 had ofzo... :?
Vond het al zo vreemd...

Maar wat is nou het voordeel van die firmware-update? Ik heb al wel me registery aangepast...

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op donderdag 20 september 2001 17:20 schreef Savages het volgende:
ohh, oke dan... :D
Dacht ff dat ik versie 3.25 had ofzo... :?
Vond het al zo vreemd...

Maar wat is nou het voordeel van die firmware-update? Ik heb al wel me registery aangepast...
Er is geen voordeel... hooguit bugs die eruit gehaald worden ofzo. En de versies die je op die site aantreft zijn niet door KPN erkend... Dus als ik jou was zou ik het mooi zo laten :). Ik heb hem alleen uitgeprobeerd omdat ik beschikking heb over meerder modems, dus zou het niet zo erg zijn als er 1tje brak is.

• Savages
maar hoe kan ik nou meerdere pc's op dat ding aansluiten?
Ben namelijk net bezig om een ouwe bak om te bouwen en daar ff freesco op te gooien... is dit nog steeds mijn 'beste' optie? :?

• budi
  • Laatst online: 09:24
Je mag nog wel oppassen met het updaten van zo'n ding. Ik heb zaterdag mijn DHZ pakket ontvangen, daarna even twee uurtjes er plezier van gehad en sindsdien is hij stuk.

Ik kreeg sinds zaterdagnacht geen verbinding meer, dus heb ik geprobeerd de software te updaten, wat dus mis ging zodat ik nu met een modem zit die niet meer opstart. Hij is niet pingbaar meer, hardware defaults werken niet meer (knop je achterkant), er brandt alleen nog maar een oranje ledje als je hem aan zet.

Wel vreemd, hij zou met twee software versies werken, een active en een passive. Eigenlijk zou hij dus nooit stuk moeten kunnen gaan als gevolg van een foute update.

Nu maar hopen dat ik een beetje vlot een nieuwe krijg.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op donderdag 20 september 2001 20:27 schreef Byteripper het volgende:

[..]

Er is geen voordeel... hooguit bugs die eruit gehaald worden ofzo. En de versies die je op die site aantreft zijn niet door KPN erkend... Dus als ik jou was zou ik het mooi zo laten :). Ik heb hem alleen uitgeprobeerd omdat ik beschikking heb over meerder modems, dus zou het niet zo erg zijn als er 1tje brak is.
EEEjjjjj ... paas mij dan ook nog zo'n Speedtouch home ding :P

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op dinsdag 25 september 2001 02:50 schreef budi het volgende:
Je mag nog wel oppassen met het updaten van zo'n ding. Ik heb zaterdag mijn DHZ pakket ontvangen, daarna even twee uurtjes er plezier van gehad en sindsdien is hij stuk.

Ik kreeg sinds zaterdagnacht geen verbinding meer, dus heb ik geprobeerd de software te updaten, wat dus mis ging zodat ik nu met een modem zit die niet meer opstart. Hij is niet pingbaar meer, hardware defaults werken niet meer (knop je achterkant), er brandt alleen nog maar een oranje ledje als je hem aan zet.

Wel vreemd, hij zou met twee software versies werken, een active en een passive. Eigenlijk zou hij dus nooit stuk moeten kunnen gaan als gevolg van een foute update.

Nu maar hopen dat ik een beetje vlot een nieuwe krijg.
Je moet dat DEFAULT knopje ruim 1 minuut ingedrukt houden ... als ie het dan nog niet gaat doen is het goed mis :)
Pagina: 1