het nadeel van zo'n p2-233 is dat de cachechips ongekoeld blijven, die zullen het eerst gaan protesteren waarschijnlijk. Ook zijn er verschillende versies van dat cache geheugen gebruikt door intel, waardoor je eigenlijk onmogelijk van te voren kunt zeggen tot hoever -ie kan.
Wat je wél moet doen, is die zwarte cartridge van je processor halen, dan kan er tenminste wat koelere lucht bij je cachechips. Dat heb ik ook gedaan, en daarna heb ik hem gelapt (op een dikke glazen plaat met nat schuurpapier (eerst vrij grof, toen heel fijn) een laagje van de cpu zelf afhalen (wel de hele PCB netjes afplakken, in bijv. zo'n harddiskzakje, er mag GEEN water bijkomen). Al die moeite werd bij mij beloond door stabiel op 266 te kunnen lopen. Nou ja, heb ik in ieder geval kunnen oefenen

kan de FSB ook op 112 mhz?
en dan de mp op 4.5?
Je kunt bij die dingen inderdaad nog de multiplier EN de bussnelheid instellen, maar 4,5x112 = 500 Mhz. Dat zou ik dan weer NIET meteen gaan proberen, blijf eerst tussen de 233 en 300 Mhz in, waarbij je probeert je bussnelheid zo hoog mogelijk te zetten (dus als dat zou kunnen, 2.5 x 105= 262,5 Mhz). Als ie dat haalt, probeer je eens 2.5x110=275.
Enzovoorts.) Ga dus ZEKER niet in het begin naar de 500 Mhz, tenzij je met dat ding wil barbecuen. doe het voorzichtig aan, in kleine stapjes!