Toon posts:

Tot hoever een PII 233 mhz overclocken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

heb ff een vraagje, ik heb een pentium II 233 mhz
slot 1 op een ECS P6BAT-A+ mamaplank zitten die ik
wil overclocken, in de bios kan de multplier tot 8
en mijn FSB tot 133 mhz. ( is dus 1064 mhz bij elkaar)

MAAARRR, hoeveel mhz kan die PII aan?
Weet iemand dit?

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:15

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Uitproberen!! Ik heb een p166 op 266 gezet... :)

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

per processor is dat verschillend tot hoever je hem kan opvoeren.
als je een oude p2 233 heb kun je je de MP nog veranderen, niet tot de 8 want dat trekt hij niet.
Mijn oude 266 kwam op 4.5*83 op 2volt en heel veel koeling erom heen.
Het is gewoon uitproberen en kijken wat er gebeurt, denk wel aan voldoende koeling.
Succes.

Tip: gebruik de search om nog meer verhelderende antwoorden te krijgen.

39

Verwijderd

Ik had mijn oude PII233 met orginele intelkoeler op 350Mhz lopen. Gewoon 100Mhz bus!

Verwijderd

Topicstarter
kan de FSB ook op 112 mhz?
en dan de mp op 4.5?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 18:18
het nadeel van zo'n p2-233 is dat de cachechips ongekoeld blijven, die zullen het eerst gaan protesteren waarschijnlijk. Ook zijn er verschillende versies van dat cache geheugen gebruikt door intel, waardoor je eigenlijk onmogelijk van te voren kunt zeggen tot hoever -ie kan.

Wat je wél moet doen, is die zwarte cartridge van je processor halen, dan kan er tenminste wat koelere lucht bij je cachechips. Dat heb ik ook gedaan, en daarna heb ik hem gelapt (op een dikke glazen plaat met nat schuurpapier (eerst vrij grof, toen heel fijn) een laagje van de cpu zelf afhalen (wel de hele PCB netjes afplakken, in bijv. zo'n harddiskzakje, er mag GEEN water bijkomen). Al die moeite werd bij mij beloond door stabiel op 266 te kunnen lopen. Nou ja, heb ik in ieder geval kunnen oefenen ;)
kan de FSB ook op 112 mhz?
en dan de mp op 4.5?
Je kunt bij die dingen inderdaad nog de multiplier EN de bussnelheid instellen, maar 4,5x112 = 500 Mhz. Dat zou ik dan weer NIET meteen gaan proberen, blijf eerst tussen de 233 en 300 Mhz in, waarbij je probeert je bussnelheid zo hoog mogelijk te zetten (dus als dat zou kunnen, 2.5 x 105= 262,5 Mhz). Als ie dat haalt, probeer je eens 2.5x110=275.
Enzovoorts.) Ga dus ZEKER niet in het begin naar de 500 Mhz, tenzij je met dat ding wil barbecuen. doe het voorzichtig aan, in kleine stapjes!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Ik heb er hier eentje lopen op 373 : 4.5 * 83 MHz
Je moet een beetje geluk hebben >:)

JayGTeam (213177)

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:15

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ik heb nog een leuke 333 die zeker op 418 kan (als getest) Maar dat mobo waar dat ding nu in zit kan ik niet op 83 zetten :(. Ik zou hem het liefts op 100 zetten. Dan zou die op 500 draaien :)... weet alleen niet of die dat aankan.... :?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Je moet gewoon in kleine stapjes proberen. De mijne kwam jammergenoeg niet verder dan 3.5*83.

Verwijderd

Een pentium2 kun je niet zo heel ver opclocken. ik schat niet veel hoger dan 300mhz mits je hem goed koelt

Verwijderd

Mijn Pentium II 233MHz liep op 333MHz. :) Op 350MHz wou he ook nog wel lopen met een beter cooler, hij werd mij nèt iets te warm. ;) 333MHz dan heb je hem 100MHz overgeklokt, nou is toch aardig? :)
Pagina: 1