Firevault = Recovery Key

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views

Onderwerpen

• eurodressage
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 04:35
Hoi Hoi,

Mijn Macbook Pro herkende plots mijn paswoord niet meer voor mijn account (ondanks dat ik dat niet gewijzigd heb) en heeft nu een aantal keer het wachtwoord in te vulle, beslist om mijn account op "locked" te zetten. Het laat me nu nog enkel toe als ik mijn "recovery key" invul, zowel in normale modus als in restore modus.

Super frustrerend want ik herinner me niet dat ik die Firevault bij aankoop/eerste opening van de Macbook Pro in 2020 zou geactiveerd hebben. En ik heb dus helemaal geen recovery key. De Macbook had onlangs een software update gedaan en ik vraag me nu af of dat dit getriggerd zou hebben.

Valt er nog in mijn Macbook in te komen? Kan de data van de harde schijf gerecupereerd worden (fotobestanden die ik niet op de Cloud of geback-upt had), In de Apple store zeiden ze dat ik het moest opgeven en de computer volledig wissen, maar ik zou er graag terug in geraken...

Advies? Mag ook gemaild worden op *knip* als je niet een bak spam over je heen wilt, nooit zomaar je mailadres op een forum achterlaten. Daarnaast is het de bedoeling dat je hier oplossingen bespreekt en niet via mail

Zitten hier geen ervaren hackers die me kunnen helpen?

Groetjes,
radeloze digibete...*knip* een screenshot plaatsen met je volledige naam erin is ook niet handig

[ Voor 15% gewijzigd door br00ky op 27-02-2026 07:15 ]

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Nu online
Je hebt aan je screenshots te zien, je account niet gekoppeld aan je Apple ID.

Daardoor kan je je wachtwoord inderdaad alleen maar resetten met de recovery key. Daar zijn geen omwegen of "hacks" voor, de FileVault encryptie is momenteel niet te breken.

Als allerlaatste optie, gezien je bedrijfs-email, is er wellicht een bedrijfsomgeving waarin is ingelogd en wellicht een centrale administrator die FileVault heeft aangezet en de Recovery Keys verzameld?

[ Voor 28% gewijzigd door XelaRetak op 27-02-2026 06:49 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:17

br00ky

Moderator Harde Waren
Je helpen met het omzeilen van beveiliging gaan we niet mee helpen. Dat is tegen de voorwaarden van het forum.

Dit topic is gesloten.