[iPod 6th gen]data recovery vanaf HDD

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op onze repair cafe heb ik een dode iPod ter reparatie gekregen. Helaas ben ik bang dat de pod zelf onherstelbaar is - weet niet wat ze ermee gedaan hebben, maar vrijwel elk component wat af zou kunnen breken intern is afgebroken, kabels gescheurd en traces op PCB gekrast. Enfin, einde verhaal. Maar HDD lijkt nog in redelijke staat en waar het eigenaar om gaat is content op die HDD. Blijkbaar zijn ze zo slim geweest om meerdere foto's en filmpjes van babytijd van hun kinderen alleen op deze iPod te bewaren.

Ik heb een ZIF-40 IDE - USB adapter besteld. DIe is binnengekomen en na enig gepruts heb ik het verbonden zodat ik de HDD kan benaderen. Ik krijg - in Windows 11 - een 74.53GB HDD te zien met drie partities: 24MB, 9.29GB RAW en 65.21GB Unallocated. Ik lees dat de HDD een FAT32 format zou moeten hebben, maar Windows lijkt dat in ieder geval niet te herkennen.

Ik probeer informatie te vinden hierover, maar nagenoeg alles wat ik vind gaat over hoe de HDD te benaderen als het binnen de iPod zit. Dat gaat helaas niet meer. Iemand een idee hoe ik bij de bestanden op deze schijf uit de iPod th gen kan komen?

Oslik blyat! Oslik!

• kwibox
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22:43
Ik zou via een *nix os (ubuntu ofzo) een dd copy van de hele schrijf maken naar een image file (dd is de naam van de programma, eerst even goed googlenen hoe je het moet gebruiken; het is niet nodig om de schrijf eerst te "mounten").

Van die image file maak je vervolgens nog een kopie en daar kan je dan naar hartelust mee spelen zonder kans op kwijt raken van de bestanden; FAT32 partitietabellen willen nog wel eens corrupt raken zodat windows de partitie niet kan lezen. Voor het herstellen van partities en/of bestanden zijn diversen progsels beschikbaar (ook daar zou ik een *nix based os adviseren).

Als je vervolgens iets verkeerd doet, no stress; je maakt een nieuwe kopie van je orginele image file en je kan zo weer door.

[ Voor 64% gewijzigd door kwibox op 26-02-2026 22:43 ]