Geforce2 GTS crashed steeds

Pagina: 1
Acties:

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 22:40

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
Hi,

Ik heb pas een chaintech GF2 GTS DDR gekocht maar ik heb ernstige problemen. In windows is het allemaal prachtig, maar als ik hem een beetje ga belasten (3D games) heb ik binnen 10 minuten een total lockup. Ik dacht eerst aan de PSU, maar een Enermax 350W bracht geen uitkomst.

Ik heb een AOpen AX6B (BX) en heb zowel 98SE als ME geprobeerd. Drivers: orgineel (jan 2000!), 6.50 WHQ, 12.41 en 21.81. En nu weet ik het niet meer :'(

Anyone...?

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 08:08
Probeer het voltage eens iets te verhogen.

.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
via chipset? --> 4-1 drivers installeren

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 08:08
Op donderdag 20 september 2001 12:38 schreef salvador4 het volgende:
via chipset? --> 4-1 drivers installeren
Er staat toch BX :Z

.

• salvador4
  • Laatst online: 16-08 15:17
Op donderdag 20 september 2001 12:39 schreef EvolutionX het volgende:

[..]

Er staat toch BX :Z
oeps* 2 x vierkant over heen gelezen :D

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 12:33 schreef EvolutionX het volgende:
Probeer het voltage eens iets te verhogen.
Ik weet niet of dit mogelijk is op mijn bord, maar ik zal er eens naar kijken. Bedankt. :)

Verwijderd

Anders ff kijken op hoeveel agp die loop.
En ff verandere en weer testen.

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
IS er een programma waar je de AGP bus snelheid mee kunt uitlezen?

Verwijderd

sisoft sandra

Verwijderd

Yo, hallo,

Heb precies hetzelfde probleem, flippe man. Heb alles al geprobeerd :?, maar krijg het niet weg, ik dacht ik meld het ff, weet je in iedergeval dat je niet de enige bent. Laters,

SCSIBurner

Verwijderd

Ik wil niet flauw doen maar ik heb dezelfde problemen met de ASUS V7700 GF2. Windows gaat, maar games klappen er uit en na reboots ben ik vaak een IDE en SCSI schijf kwijt! Ik stop mijn TNT kaart er weer in of ga voor een TNT2....HELAAS

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 12:18 schreef Drobanir het volgende:
Hi,

Ik heb pas een chaintech GF2 GTS DDR gekocht maar ik heb ernstige problemen. In windows is het allemaal prachtig, maar als ik hem een beetje ga belasten (3D games) heb ik binnen 10 minuten een total lockup. Ik dacht eerst aan de PSU, maar een Enermax 350W bracht geen uitkomst.

Ik heb een AOpen AX6B (BX) en heb zowel 98SE als ME geprobeerd. Drivers: orgineel (jan 2000!), 6.50 WHQ, 12.41 en 21.81. En nu weet ik het niet meer :'(

Anyone...?
Heb pas geleden hetzelfde probleem gehad met een klant die een Chaintech Geforce-2 MX400 64MB + TV-out had gekocht.
Die had ook een BX (2xAGP) bord. Die kreeg toen van Chaintech Support het antwoord dat ie de kaart hardwarematig op 2xAGP moest zetten op de volgende manier:
Met nagellak (ja, serieus) de 2 laatste koperen contacten van de AGP connector (op de videokaart) bewerken, zodat die geen contact meer maken. De kaart staat dan op 2xAGP en de problemen waren over.
Op info@chaintech.nl kun je effe informeren welke contacten precies.

Verwijderd

Ik heb ook iets leuks uitgevonden met mijn gforce2 gts ddr. Als ik ga 3d gamen, dus als de kaart maximaal belast wordt en ik heb msn messenger nog aanstaan en krijg een email binnen wil msn messenger een blokje op mijn beeld toveren. Dit gaat een paar keer goed dat ik bijvoorbeeld in CS een blokje krijg maar uiteindelijk crashed als 't ware de videokaart. Het spel gaat vrolijk door en je hoord 't geluid ook gewoon door gaan maar 't beeld blijft hangen. Dit was alleen weer goed te krijgen met een reset. De oplossing is ook vrij simpel, msn messenger uitzetten bij 3dgames. Diablo 2 had er geen last van. Was trouwens ook met toeval dat ik erachter kwam dat 't daaraan lag.

• svanuden
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
BX borden ondersteunen eigenlijk geen kaarten die "zoveel" stroom vragen van de agp poort. daar zat het bij mij verkeert. dus kijk maar eens of je hardware matig de voltage van je agp bus kan verhogen. dit zal hoogst waarschijnlijk het probleem oplossen.

Succes :)

Verwijderd

Hi,

Anyone...?
Ik heb het zelfde gehad met mijn Asus 7700 deluxe en abit bord. Dit is nu opgelost door abit, door een fix uit te voeren op het bord. dus contact opnemen met leverancier, hij wordt gratis gefixed. alleen zat ik 4 weken zonder pc. |:(

Verwijderd

Hi,

Anyone...?
Ik heb het zelfde gehad met mijn Asus 7700 deluxe en abit bord. Dit is nu opgelost door abit, door een fix uit te voeren op het bord. dus contact opnemen met leverancier, hij wordt gratis gefixed. alleen zat ik 4 weken zonder pc. |:(
Kijk bij: http://www.geforcefaq.com/faq.cgi :7

• 23m3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 13:02

23m3

Time to change batteries!

Toch mooi dat de smiley in je tweede berichtje het wel doet >:)

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 12:52 schreef 23m3 het volgende:
Toch mooi dat de smiley in je tweede berichtje het wel doet >:)
Ja he. oeps :o

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
Op donderdag 11 oktober 2001 12:24 schreef SvanUden het volgende:
BX borden ondersteunen eigenlijk geen kaarten die "zoveel" stroom vragen van de agp poort. daar zat het bij mij verkeert. dus kijk maar eens of je hardware matig de voltage van je agp bus kan verhogen. dit zal hoogst waarschijnlijk het probleem oplossen.

Succes :)
kan dit gebrek aan stroom ook de oorzaak zijn van particles ?????
ik heb nl een Geforce 2 in een ABIT-BH6 hangen en die geeft nogal wat problemen

thnx

• Mathizsias
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

GeForces blijken wel vaker raar te doen onder 2x AGP maar das maar imho !!!

Khad zelf een GF2 van Creative in een MSI-6169va met via --> alles done met 4 in 1 install en nog deed hij raar bljkt dat de AGP port maar 2x agp is... dat scheen het probleem te zijn want hij zit nu in een PcChips m810lr daar werkt lekker op dus het ligt denk ik aan je BX Chipset met je 2x AGP imho nogmaals !!!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 15:17
zal wel per merk verschillen
of per mobo?
mijn Leadtek pro loopt als een tiet
op P3b-F, en ik heb
er geen enkele tweak
voor hoeven uitvoeren
(het moederbord bevat wel de nieuwste bios trouwens)

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 12:48 schreef aMach1ne het volgende:

[..]

Kijk bij: http://www.geforcefaq.com/faq.cgi :7
Hier nog een, was echt een ramp die V7700 icm een Abit BE6 (ook BX dus). Games altijd na een paar minuten muurvast, was mega frustrerend. Heb werkelijk ALLES geprobeerd om de boel goed aan de praat te krijgen, kaart teruggestuurd, alle soorten drivers/bios instellingen etc etc etc. Hielp allemaal HELEMAAL NIX. Toen uiteindelijk na een paar maanden ellende en geen games kunnen spelen uiteindelijk maar een nieuw mobo gekocht (CUSL2-c) en ik heb nog nooit zon stabiel systeem gehad sinds ik die CUSL2-c in me PC gehangen heb!

Conclusie: inderdaad een GF2 icm (een ouder/sommige) BX bordjes is een ramp,...oplossing die in ieder geval moet werken is nieuw mobo kopen, is kut maar waar. Dat zeggen ze er ook niet even bij als je dat videokaartje koopt dat ie niet geschikt is voor...

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Heb een BE-6 met GF2, geen enkel probleem met videokaart. Systeem is zo stabiel als een huis. Is dus de ouwe BE-6. Kamertje verder staat een Aopen AX6BC, GF2 oorspronkelijk in getest: weer zo stabiel als een huis. Heb alleen problemen gehad met een GF2 in een Asus P5A (Alladin 5).

Heb het flauwe vermoeden dat het eerder aan onze installatiecapaciteiten ligt dan aan de hardwar :P
Pagina: 1