• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:27

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Bij mij in de buurt wordt binnenkort een nieuw Garagepark gebouwd (of omgebouwd) waar je als particulier ook een opslag-box of zelfs garagebox kunt kopen.

Ik heb daar op zich wel interesse in. Voor eigen gebruik, niet om te verhuren. Huur vind ik hier in de regio echt een slechte case, voor een beetje ruimte ga je al naar 200/maand.

Ik heb het geld gewoon liggen. Waar ik vooral over val (of wat me onduidelijk is); hoe zit het nou met de lange termijn? Ik wil best voor pakweg 25k zo’n ding kopen, maar welke garanties heb je als koper dat die box er over 30 jaar ook nog staat? Ik zie het verder niet als investering, als ik hem nu voor 25k koop en ik krijg er over 20 jaar nog maar 15k voor krijg vind ik dat prima. Maar naar 0k vind ik wel een ding ;)

Heeft iemand hier ervaring mee of kennis van?

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:45
In een jaar of 12-15 zou je het aankoopbedrag aan huur al kwijt zijn, dus al zou de waarde naar 0 gaan is het geen gekke aankoop. Over het algemeen volgt vastgoed minimaal de inflatie dus ik denk dat het een slimme aankoop is :Y

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Wat koop je?
Een gebruiksrecht?
Een opstal op erfpacht?
Een opstal met perceel?
Een appartementsrecht in een VVE?

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:23

sanzut

It's always christmas time

Geen ervaring maar houdt ook rekening met “operationele kosten”. Verzekering, VVE, OZB, Vastrecht Energie en eventueel water/riool.

• OogvanHorus
  • Registratie: Januari 2026
  • Nu online
Ik zou goed kijken naar hoe het wordt opgeleverd. Bij oudere garageboxen zie je veel en vaak dat er geen VVE is maar dat bijvoorbeeld de oprit wel gemeenschappelijk is. Wie onderhoud het en hoe is dan de verdeling van kosten?

Hetzelfde met het onderhouden van het dak. Daar zul je voor moeten reserveren, of denk aan dezelfde kleurstelling van de deuren. €25.000 euro klinkt 'best veel' maar als je in Amsterdam woont is het weer een schijntje. Over het algemeen verliest vastgoed zijn waarde niet, ook een garagebox niet.

Als dit echt een nieuwbouwpark is dan al er vast een VVE zijn die reserveert voor onderhoud en waar afspraken onder hangen over bijvoorbeeld reclameuitingen en wijze van gebruik (geen autospuiterij o.i.d.)

Houd er rekening mee dat in een gezamenlijk park er extra kosten zijn zoals de verzekering, eventueel een Scope 10 keuring, vergoeding voor de VVE beheerder etc.

Ik denk overigens niet dat zoiets zomaar kan verdwijnen, zeker niet als het wordt verkocht aan particulieren etc.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Extra kosten hou ik zeker rekening mee.

Ik heb overigens geen moeite om te delen:
https://www.the-core.nl/aanbod/capelle/

Ter vergelijking, bij bestaande bouw ga je het niet goedkoper dan dit vinden:
https://www.funda.nl/deta...angenburgweg-59/43207513/
En dit is echt de allergoedkoopste. In een wat betere buurt:
https://www.funda.nl/deta...-keltenoord-128/89685463/

Bovenste is per m2 zeker wel goedkoper. Maar zitten wel ook nadelen aan vast. Wil er maar mee zeggen dat het hier gewoon allemaal duur is. En dan koop ik liever iets wat nieuw is en netjes ipv een losse garage ergens in een Achenebbisj buurt..

Overigens gaat 25k al snel naar 30k incl btw. Ik ben er dus nog niet over uit :)

[ Voor 91% gewijzigd door FreakNL op 26-02-2026 19:47 ]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
OogvanHorus schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 19:05:

Ik denk overigens niet dat zoiets zomaar kan verdwijnen, zeker niet als het wordt verkocht aan particulieren etc.
Zeg nooit nooit zie https://propertynl.com/Nieuws/Doek-valt-definitief-voor-Boxx-opslagverhuur/c0c29d08-e62d-463a-975e-5a6aa2adfac0, hoewel dat niet helemaal vergelijkbaar is met het project waar @FreakNL wil kopen.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Het begint al lekker met dat de juridische kant niet expliciet wordt gemaakt. Het lijkt erop dat er appartementsrechten gekocht worden, maar waarom staat dat nergens. Tevens lijkt er al voorgesorteerd te zijn op een VVE beheerder. Wordt alles verkocht of komt een groot deel in handen van een enkele partij voor bijvoorbeeld verhuur? Voor een garagebox zijn de beoogde servicekosten zeer hoog: 600-1200 euro/jaar. Daarvan is 20% voor beheerkosten! En een fractie voor groot onderhoud.

Natuurlijk is het allemaal wat netter dan een losse garagebox ergens, maar ik ben blij met m'n boxen waar ik niet afhankelijk ben van een VVE en servicekosten.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Ook eens hoor.
Ik had 600-1200 nog niet zo berekend btw… Maar ik ben dan ook niet geïnteresseerd in een grote garagebox…

Zoals ik al zei;
Ik ben aan het verkennen… Elke mening is welkom hierin… :)

De site vond ik ook wat vaagjes…

Overigens , garageboxen (gewoon los) ik de buurt hebben eigenlijk wel altijd VVE…

[ Voor 22% gewijzigd door FreakNL op 26-02-2026 21:46 ]

• OogvanHorus
  • Registratie: Januari 2026
  • Nu online
Dat is toch totaal niet vergelijkbaar? Volgens mij ging het hier om beleggers die geld in Boxx hebben gestoken, geen mensen die zelf eigenaar zijn van een box.
Boxx was een opslagbedrijf en haalde extra geld op bij beleggers, waar TS in wil investeren is volgens mij een opgeleverd project van een ontwikkelaar.
Pagina: 1