Beste,
Ik ga mijn pc nu bewust meer inzetten voor een AI hulp systeem die ik aan alles in mijn huis ga koppelen en eindeloos blijf uitbouwen. GPT helpt mij mee om alles te maken en te programmeren, zelf heb ik minimale basis def/prog kennis, dus maakt het voor mij het super interessant.
Mijn systeem (puur voor AI aangeschaft):
Persoonlijke ervaring:
1. Afgelopen periodes heel veel gemaakt, getest en weer afgebroken. In de basis lukt het mij nu om bijvoorbeeld GTA Fivem NPC met AI aan te sturen en te laten spreken, dit was leuk om te proberen en kennis te vergaren.
2. Met LLM en diverse een persoonlijke AI chat gemaakt die kan luisteren en spreken, dus ook dat is een succes en kan alles aanpassen van kennis of no no onderwerpen. Soort GPT met beter geheugen en gepersonaliseerd.
3. Veel met RPi en sensoren bezig geweest om alles met elkaar te koppelen.
Wat nu:
Ik ben met GPT een dashboard aan het bouwen met HTML etc. Domweg om te weten wat ik wil zien en hoe het moet werken. Dit is mijn preview zoals ik het zie zonder definitieve keuzes te maken waarmee ik exact ga werken; hoewel dit al verbazingwekkend goed werkt.
:strip_exif()/f/image/0v5V9SkVtyGhKHjoWcSqEBHf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l5zRmOOVkdS4hxdFmDWoqg1G.jpg?f=fotoalbum_large)
Waarom?
Ik las laatst het onderwerp Vibe coding met AI en daarom ben ik dit onderwerp begonnen. Ik laat zien hoever ik kom als noob en waar ik tegenaan ga lopen. Wat erbij komt kijken en waar het totaal mis gaat. Zo zijn er natuurlijk vele vragen wat ik allemaal nodig ben en hoe alles straks keurig aan elkaar gekoppelt is.
Mocht iemand het leuk vinden om te volgen, nodig ik jullie van harte uit. Ik zal dan ook later toelichten wat ik verder van plan ben zoals beeld herkenning, geautomatiseerde voorraad beheer, machine Learning, advies over voeding, meekijken in lopende projecten met hulp en etc.
Ik ga mijn pc nu bewust meer inzetten voor een AI hulp systeem die ik aan alles in mijn huis ga koppelen en eindeloos blijf uitbouwen. GPT helpt mij mee om alles te maken en te programmeren, zelf heb ik minimale basis def/prog kennis, dus maakt het voor mij het super interessant.
Mijn systeem (puur voor AI aangeschaft):
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 9900X3D Boxed | € 559,83 | € 559,83 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG X870 TOMAHAWK WIFI | € 279,- | € 279,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO OC Edition 8GB GDDR6 | € 344,36 | € 344,36 |
| 1 | Videokaarten | Zotac Gaming GeForce RTX 5070 Ti SOLID SFF OC | € 985,99 | € 985,99 |
| 1 | Geluidskaarten | Creative Labs Sound BlasterX AE-5 Plus | € 114,95 | € 114,95 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Wit | € 86,85 | € 86,85 |
| 1 | Monitors | Samsung S49DG912S Zilver | € 826,78 | € 826,78 |
| 1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 30,90 | € 30,90 |
| 3 | Case fans | be quiet! Pure Wings 3 140mm, 140mm | € 11,95 | € 35,85 |
| 1 | Toetsenborden | Logitech MK295 Silent Wireless Combo (Qwerty US) Wit | € 37,99 | € 37,99 |
| 1 | Muizen | Trust Ozaa+ | € 44,99 | € 44,99 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J2836G32GX2-FX5 | € 989,- | € 989,- |
| 1 | Voedingen | Corsair HX1200i ATX 3.1 | € 252,30 | € 252,30 |
| 1 | Interne ssd's | Samsung 990 EVO Plus 4TB | € 399,- | € 399,- |
| 1 | Interne ssd's | Samsung 9100 Pro, geen heatsink 1TB | € 186,90 | € 186,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 5.174,69 | ||
1. Afgelopen periodes heel veel gemaakt, getest en weer afgebroken. In de basis lukt het mij nu om bijvoorbeeld GTA Fivem NPC met AI aan te sturen en te laten spreken, dit was leuk om te proberen en kennis te vergaren.
2. Met LLM en diverse een persoonlijke AI chat gemaakt die kan luisteren en spreken, dus ook dat is een succes en kan alles aanpassen van kennis of no no onderwerpen. Soort GPT met beter geheugen en gepersonaliseerd.
3. Veel met RPi en sensoren bezig geweest om alles met elkaar te koppelen.
Wat nu:
Ik ben met GPT een dashboard aan het bouwen met HTML etc. Domweg om te weten wat ik wil zien en hoe het moet werken. Dit is mijn preview zoals ik het zie zonder definitieve keuzes te maken waarmee ik exact ga werken; hoewel dit al verbazingwekkend goed werkt.
:strip_exif()/f/image/0v5V9SkVtyGhKHjoWcSqEBHf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l5zRmOOVkdS4hxdFmDWoqg1G.jpg?f=fotoalbum_large)
Waarom?
Ik las laatst het onderwerp Vibe coding met AI en daarom ben ik dit onderwerp begonnen. Ik laat zien hoever ik kom als noob en waar ik tegenaan ga lopen. Wat erbij komt kijken en waar het totaal mis gaat. Zo zijn er natuurlijk vele vragen wat ik allemaal nodig ben en hoe alles straks keurig aan elkaar gekoppelt is.
Mocht iemand het leuk vinden om te volgen, nodig ik jullie van harte uit. Ik zal dan ook later toelichten wat ik verder van plan ben zoals beeld herkenning, geautomatiseerde voorraad beheer, machine Learning, advies over voeding, meekijken in lopende projecten met hulp en etc.
https://www.youtube.com/watch?v=D8YdDySjeSs