Welk speakersysteem past goed bij beamer met Apple tv?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vuur Draak
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:04
Beste tweakers,
Welk speaker systeem adviseren jullie voor apple-tv + beamer

Ik zoek een?
speaker welke werkt met airplay (apple-tv vanwege reeds bestaand apple ecosysteem).

Wat is je budget?
1000€ ? Graag goedkoper , maar ik besef ook dat een redelijke speaker ook wel wat geld kost

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Om tv te kijken via een beamer met Apple-tv kastje. De beamer heb ik al. Ik verlang een goed geluid in een relatief grote ruimte voor tv programma’s. Voornamelijk praatprogramma’s en zo af en toe een film. Surround heb ik niet nodig, stereo of 2.1 is voldoende.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb gelezen over Sonos en over de Homepod van Apple zelf, toch veel negatieve reacties . Ik heb ook gelezen over speakers zonder native airplay en die dan verbinden met een airplay kastje?

Welke vragen heb je hier nog over?
het betreft een open woongedeelte in een gebouw zonder aparte kamers 10x12m in z’n totale oppervlakte met een puntdak (ook open zonder verdieping dus). Hierdoor kan het geluid gaan zingen vrees ik?

Beste antwoord (via Vuur Draak op 27-02-2026 11:18)

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-02 19:44
waar bevindt de Apple TV zich? kun je een kabel naar de spekaers/versterker leggen? Voor zo'n enorme ruimte (snel 400 m3) zou ik niet werken met homepods of Sonos. Die hebben de power niet. Een Apple TV heeft S/PDIF out, dus een optische kabel van ATV naar een receiver, daar twee vloerstaanders op aansluiten en knallen maar. Dat moet zat voor 1000 euro te regelen zijn.

om in 1 keer klaar te zijn:

https://teufelaudio.nl/ultima-40-denon-dra-900h-107001894

[ Voor 11% gewijzigd door 107mb op 26-02-2026 16:18 ]

Alle reacties

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou eens beginnen met een homepod (non-mini) of 2 te scoren op MP om na de test eventueel weer te verkopen.
Staat die beamer (luid) te blazen/zoemen?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Vuur Draak
Ter aanvulling:

Deze vraag stel ik voor familie in het buitenland, het zijn geen tweakers dus uitgebreid testen en uitproberen is niet een gewenste methode. Ook kan ik niet even gauw ernaartoe om de setup voor hen aan te passen. Ik ben vooral benieuwd naar ervaring met airplay speakers voor in een grotere ruimte dan de gemiddelde huiskamer.

De beamer staat op 3m hoogte en is nauwelijks hoorbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Vuur Draak op 26-02-2026 14:52 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:55
Sonos Arc (Ultra)? Als ze niet technisch zijn is dat wel een hele passende oplossing.

Acties:
  • Beste antwoord

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-02 19:44
waar bevindt de Apple TV zich? kun je een kabel naar de spekaers/versterker leggen? Voor zo'n enorme ruimte (snel 400 m3) zou ik niet werken met homepods of Sonos. Die hebben de power niet. Een Apple TV heeft S/PDIF out, dus een optische kabel van ATV naar een receiver, daar twee vloerstaanders op aansluiten en knallen maar. Dat moet zat voor 1000 euro te regelen zijn.

om in 1 keer klaar te zijn:

https://teufelaudio.nl/ultima-40-denon-dra-900h-107001894

[ Voor 11% gewijzigd door 107mb op 26-02-2026 16:18 ]

• Vuur Draak
Mijn idee was om het Apple-tv kastje hoog bij de beamer te plaatsen, middels hdmi aangesloten.
Die Teufel optie ziet er sterk uit (met direct ingebouwde airplay2) want zo’n s/pdif moet dan wel een flinke afstand overbruggen.
Zoals ik in mijn inleiding schreef was ik zelf ook al bang voor de kwaliteit van Sonos en Homepod vanwege minder goede recensies.
Uiteindelijk hoeft het voor mij geen airplay te zijn maar ik ben bang dat dit icm apple-tv de enige optie wordt.
Pagina: 1