Mijn vraag
Ik heb voor een kennis een jaar geleden een PC samengesteld en gebouwd.
Sinds deze week krijgt hij hem amper meer aan. Knopje indrukken, niks, knopje paar keer indrukken, soms niks en soms springt hij ineens aan. Om dan vervolgens een seconde of wat later weer uit te vallen. Gisteravond ging hij toevallig een keertje echt aan, er kwam een melding in beeld dat de bios settings "geherconfigureerd" (zijn woorden) moesten worden en hij moest op F2 drukken om door te gaan.
Later gisteravond en vanochtend weer niks of inderdaad heel even een poging tot leven en dan weer uitvallen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- ASRock B760M Steel Legend Wifi moederbord
- Intel Core i5-14600K processor
- NZXT Kraken 240 Black waterkoeler
- Kingston DDR5 FURY Beast 2x16GB 6000 KF560C30BBEK2-32 geheugenmodule
- be quiet! Pure Power 12 750W PSU / PC voeding
- 2x Lexar NM790 1TB M.2 SSD
- Endorfy Armis 100 Solid behuizing
- LiteOn iHAS124-14 - Schijfstation
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Videokaart eruit gehaald, geheugen om en om geplaatst/verwijderd, kabels nagelopen.
Aangezien hij zei dat hij met vorige pc's in zijn huis vaker problemen met een voeding had gehad, had ik voor deze build de 750w be quiet! gepakt. Maar kan zijn dat deze natuurlijk weer om zeep geholpen is.
Ik heb nog garantie op de onderdelen, maar voordat ik at random dingen begin om te ruilen vroeg ik me af of jullie ook de ervaring hebben dat het met dit scenario de voeding zou kunnen zijn ?
Bijvoorbaat dank voor alle input !
Ik heb voor een kennis een jaar geleden een PC samengesteld en gebouwd.
Sinds deze week krijgt hij hem amper meer aan. Knopje indrukken, niks, knopje paar keer indrukken, soms niks en soms springt hij ineens aan. Om dan vervolgens een seconde of wat later weer uit te vallen. Gisteravond ging hij toevallig een keertje echt aan, er kwam een melding in beeld dat de bios settings "geherconfigureerd" (zijn woorden) moesten worden en hij moest op F2 drukken om door te gaan.
Later gisteravond en vanochtend weer niks of inderdaad heel even een poging tot leven en dan weer uitvallen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- ASRock B760M Steel Legend Wifi moederbord
- Intel Core i5-14600K processor
- NZXT Kraken 240 Black waterkoeler
- Kingston DDR5 FURY Beast 2x16GB 6000 KF560C30BBEK2-32 geheugenmodule
- be quiet! Pure Power 12 750W PSU / PC voeding
- 2x Lexar NM790 1TB M.2 SSD
- Endorfy Armis 100 Solid behuizing
- LiteOn iHAS124-14 - Schijfstation
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Videokaart eruit gehaald, geheugen om en om geplaatst/verwijderd, kabels nagelopen.
Aangezien hij zei dat hij met vorige pc's in zijn huis vaker problemen met een voeding had gehad, had ik voor deze build de 750w be quiet! gepakt. Maar kan zijn dat deze natuurlijk weer om zeep geholpen is.
Ik heb nog garantie op de onderdelen, maar voordat ik at random dingen begin om te ruilen vroeg ik me af of jullie ook de ervaring hebben dat het met dit scenario de voeding zou kunnen zijn ?
Bijvoorbaat dank voor alle input !