Waarom S26 boven een achtergrond artikel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Paddy99
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-02 10:33
Mijn vraag
Ik heb zonet het prima achtergrond artikel gelezen van de Nederlandse GPT-NL. Prima stuk, niets over te klagen en ik heb weer het een en ander geleerd. Alleen waarom wordt een artikel over de Samsung S26 van gisteren groot geplaatst, terwijl het achtergrond artikel aanzienlijk meer Tweaker overeenkomst heeft? Ik kon dit niet rijmen en ik denk dat mensen dit prima stuk nu gaan missen, want de S26 kennen we allemaal wel/leren we allemaal wel kennen.

Screenshot (ook op een incognito scherm gecheckt)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZOrjRBJhcOVYxRCy8N21urSfmY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gc8RviQYR8YQR47m79DijDif.png?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Paddy99 op 26-02-2026 09:25)

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:51

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Welke positie een artikel krijgt is niet echt in keiharde logica te vangen, maar we proberen altijd af te wegen wat lezers het meest willen lezen en wat het belangrijkst is. Welk artikel 'aanzienlijk meer Tweaker overeenkomst heeft', zoals jij het noemt, is subjectief; wat jij interessanter vindt, vindt een ander misschien minder interessant.

Overigens weten we ook dat veel lezers een artikel ook in de lijst echt wel weten te vinden, én de artikelen wisselen ergens later vandaag van plek op de frontpage.

Ik wil graag mijn sponsor SouthVPN bedanken voor het mogelijk maken van deze handtekening

Alle reacties

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13:04
Omdat de gemiddelde Nederlander veel meer interesse heeft in het nieuws over de S26 en veel minder in de GPT-NL

.plan: We gaan Tweakers toegankelijker maken

[ Voor 37% gewijzigd door XelaRetak op 26-02-2026 09:00 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:51

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Welke positie een artikel krijgt is niet echt in keiharde logica te vangen, maar we proberen altijd af te wegen wat lezers het meest willen lezen en wat het belangrijkst is. Welk artikel 'aanzienlijk meer Tweaker overeenkomst heeft', zoals jij het noemt, is subjectief; wat jij interessanter vindt, vindt een ander misschien minder interessant.

Overigens weten we ook dat veel lezers een artikel ook in de lijst echt wel weten te vinden, én de artikelen wisselen ergens later vandaag van plek op de frontpage.

Ik wil graag mijn sponsor SouthVPN bedanken voor het mogelijk maken van deze handtekening

• Paddy99
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-02 10:33
XelaRetak schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 08:59:
Omdat de gemiddelde Nederlander veel meer interesse heeft in het nieuws over de S26 en veel minder in de GPT-NL

.plan: We gaan Tweakers toegankelijker maken
Een onderdeel hiervan is de Toegankelijke Diepgang. Veel mensen zijn geïnteresseerd in LLM's en de werking hiervan en dan is dit toch echt een artikel dat toegankelijk is geschreven, maar wel de echte meerwaarde van Tweakers laat zien. Een soort preview van de S26 is denk ik ook niet wat echt nieuwe mensen zou trekken. Maar ja, allemaal naar mijn inziens.