Op zoek naar 85/86 Inch TV

Pagina: 1
Acties:

• Ron79
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-03 00:30
Zoals de titel al aangeeft, ben ik op zoek naar een 85/86 inch TV.
Uitgangspunt is eigenlijk de 86 inch

Tot nu toe heb ik altijd "domme TV's" gehad, en die zou ik ook het liefst weer willen hebben, maar dat wordt een lastige zoektocht omdat alles tegenwoordig "smart" moet zijn. Er zijn wel wat modellen TV's die als infoscherm in bijvoorbeeld het bedrijfsleven hangen, puur voor het tonen van informatie. Dat is een optie die ik nog wel aan het bekijken ben.

Buiten dat zoek ik ook tussen de "gewone" TV's. Ik ben daarbij op zoek naar een model waarbij ik zo min mogelijk hinder heb van het Smart gedeelte. 99.9% van de tijd gaat hij naar het HDMI kanaal, waaraan een HTPC hangt voor Youtube, Netflix en waarmee gegamed gaat worden. Eisen die ik stel komen dan op het volgende neer:
  • Smart uit te schakelen of als mogelijk wanneer ik hem niet verbind met het internet, ik van de TV niet allerlei gezeur krijg dat er geen internet verbinding is.
  • Liefst dat hij het laatsgekozen kanaal na inschakelen weer oppakt. Als ik dus alleen HDMI 1 gebruik, hij deze de volgende keer ook na inschakelen meteen weer oppakt (als dat mogelijk is)
  • De Apps op de TV ga ik niet gebruiken.
  • TV moet een beetje snel reageren/bruikbaar zijn na inschakelen
  • Het hoeft geen mega beeldkwaliteit te zijn. Dat ga ik ook niet verwachten voor de prijs waar ik het zoek.
  • Ik zie al 4K TV's voor €1000-1100 euro @60Hz
In de ideale wereld zou ik het daarmee kunnen doen. De games die ik erop wil spelen zullen racing games zijn. Rally, mogelijk simulatie in de toekomst, als er ook een playseat en stuur etc komt...

Wat wil ik dan precies?

Ik wil een TV waarbij de opstarttijd zo kort mogelijk is, het moet allemaal een beetje vlot reageren, en geen ellenlang splashscreen / opstartscherm. TV moet gewoon vlot reageren, ook als hij opgestart is.

Bij welke TV, OS kom ik dan uit?
Het liefst geef ik er geen vermogen aan uit, maar zou het budget oprekken tot max €1500 om zoveel mogelijk ongemakken in TV/OS te voorkomen en bijvoorbeeld een betere vernieuwingfrequentie te bereiken. Geen poespas als ambilight aan de TV. Tenminste, daar wil ik niet voor betalen.
Uitgangspunt is nog steeds €1000-1100 en geen €1500, dat is wel echt de limiet. Daar moet dan ook wel iets goed tegenover staan.

Wat zijn jullie ideeen voor welke TV het beste te kiezen? Ik heb goede ervaringen met LG, maar dat is geen eis. Als een TCL een goed produkt aflevert, of welk ander merk vind ik in principe elk merk prima.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:42

CyBeRSPiN

sinds 2001

Die wens van niet-smart zal je los moeten laten denk ik. Anders kom je in een hele andere prijscategorie terecht van professionele panelen.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-03 22:14

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik zag het merk 'Sceptre' voorbij komen op Reddit. Maar die tv's zijn duur, en waarschijnlijk hier niet of slecht leverbaar. En ik zie maximaal HDMI 2.0

Je kan je smart tv 'dom' houden door hem gewoon niet te verbinden met het internet. Of als het toch moet: Iets als Pi-Hole gebruiken.

De meeste tv's zullen na het inschakelen het kanaal weergeven dat het laatst is gebruikt. En anders is dit wel in te stellen. En HDMI-CEC kan ook uitkomst bieden.

Je kan altijd even een winkel in lopen om te 'spelen' met tv's. Even in en uitschakelen, even het menu induiken.
Kortom, het moet mogelijk zijn :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Ron79
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-03 00:30
Ik wil inderdaad even langs een MM om te ervaren. Mijn laatste TV is alweer 13 jaar oud, in een tijd dat 3d met brillen een "hype" was.
Daar is uiteindelijk niks van terecht gekomen.

• royzegthoi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-03 19:34
https://www.hellotv.nl/product/lg-86nano81t6a-2024

HelloTV vind ik een erg fijne webshop met goede prijzen.

De TV die ik heb gelinked heb ik geen ervaring mee, maar: goede reviews, 100hz paneel, 86" en binnen je budget van €1500,-

Ik zou zeggen bekijk zelf nog wat reviews over deze tv op Youtube en maak van daaruit je keuze

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:57

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verplaatst naar het aankoopadviesforum.

@Ron79 Je hebt al een uitgebreide topicstart, maar er mist nog het een en ander aan informatie. Bijv het stukje voorwerk waarin je aangeeft wat je zelf al gevonden hebt door bijv. reviews te lezen of zelf dingen te gaan bekijken. Welke merken en types spreken je aan? Waarom voldeden de dingen die je zelf ontdekt heb niet aan je wensen?

Nu is je topicstart eigenlijk vooral een lange wensenlijst van dingen die je wel en niet wilt, maar mist het stuk waarin je zelf onderzoek gedaan hebt naar televisies.

Een tv doet tegenwoordig drie dingen:

1. Via ingebouwde tuners (bijv DVB-C of DVB-S) de daarop ontvangen uitzendingen tonen.
2. Via HDMI-poorten het beeld van externe apparaten tonen, zoals gameconsoles, digitale tuners, mediaspelers, receivers en optische media.
3. Via de ingebouwde apps zelf streamingdiensten aan je tonen.

Ik ken geen tv die eist dat je 1 of meer van deze dingen gaat gebruiken. Niet iedereen heeft of wil streamingdiensten, niet iedereen heeft of wil een tv-provider en niet iedereen heeft of wil externe devices aan de tv hangen. In principe ben je dus geheel vrij om met je tv te doen wat je wilt. De meeste tv's zullen aangaan op het kanaal of de bron waarop ze zijn uitgegaan. Of op een basiskanaal/-bron die jij hebt ingesteld.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ron79 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 18:12:
Mijn laatste TV is alweer 13 jaar oud, in een tijd dat 3d met brillen een "hype" was.
Ik ken het probleem, zelf ook beetje rond aan het kijken naar een grotere tv zonder smart-toestanden, waarbij de huidige van voor DVB-C en VESA-mount is, uit een tijd dat "flatscreen" wel wat dikker was dan wat nu flatscreen is :+

Heb tijdens het zoeken al wel gemerkt dat als je een "domme" tv wil, je naar oudere 2e hands modellen dient te kijken, nieuw zonder smart gaat je van wat ik zo heb kunnen vinden niet lukken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1