Vraag

• Manado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-03 10:41
Ik heb een Samsung S24 Ultra, daarvan heb ik de automatische update uitgeschakeld! Nu krijg ik nog steeds de melding dat ik moet updaten en dat wil ik niet. Hoe schakel ik dat uit? Dit is mijn slechtste telefoon ooit, met iedere update is er weer een ander probleem. Ook lees ik veel negatieve meldingen over data diefstal door Samsung net als bij iPhones. Alle merken zullen best zoiets hebben maar ik ga terug naar Huawei en neem de Huawei Mate X7!

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-03 21:19
En de Huawei telefoon zou geen data verzamelen?

Elke telefoon officieel verkocht binnen de EU mag alleen data verzamelen als jij akkoord geeft daarop. Uiteraard willen fabrikanten dat wel verzamelen en vragen daarom bij het instellen, maar je hoeft geen akkoord te geven.

En dan heb je ook je punt om geen updates te willen installeren. Die updates repareren beveiliging problemen waardoor onbevoegden anders toegang tot je telefoon kunnen krijgen, en je informatie stelen. Dus die updates moet je zeker willen installeren.

• Manado
Vooral die updates van Samsung zijn een probleem. Bekijk je instellingen maar eens voordat je een update uitvoert en dan na de update. Dan staan je aanpassingen weer terug in de stand die Samsung graag wil! Dit heb ik zelf 2x gecontroleerd en het is inderdaad waar. Nooit meer een Samsung!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:55
Manado schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 10:20:
Vooral die updates van Samsung zijn een probleem. Bekijk je instellingen maar eens voordat je een update uitvoert en dan na de update. Dan staan je aanpassingen weer terug in de stand die Samsung graag wil! Dit heb ik zelf 2x gecontroleerd en het is inderdaad waar. Nooit meer een Samsung!
Toevallig vanochtend een update uitgevoerd, alle settings staan nog exact zoals ik ze had ingesteld: Uit.

Maar als je toch heel graag alle updates wilt blokkeren, dan kan je het volgende via ADB uitvoeren:
adb shell pm disable-user --user 0 com.sec.android.soagent
adb shell pm disable-user --user 0 com.wssyncmldm

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-03 21:19
Manado schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 10:20:
Ik heb de laatste jaren 3 Samsung telefoons gehad, een Note 8, S21 Ultra en nu een S23 Ultra. Op geen van die telefoons heb ik dat probleem gemerkt. Ook niet op een HTC One M7, OnePlus 3, OnePlus Nord en HMD Pulse die ik gehad heb, of de Lumia 950 XL, iPhone 3GS, 4s, 5s, 7, SE, 16e om maar de andere merken te benoemen (heb over het algemeen meerdere telefoons tegelijk, 1 werk, 1 prive en een reserve - het is een beroepsdeformatie).
Wel doe ik altijd na een versie upgrade lezen als er nieuwe functies zijn en ze vragen of ik iets wel of niet wil. Blind akkoord klikken is vragen om problemen.

• Manado
Heb het probleem opgelost! Heb nu de Huawei Mate X7, werkt als een trein.
Apps die je niet normaal kan installeren t.g.v. de blokkade door o.a. Amerika omdat Huawei te goed en populair werd lukt gewoon d.m.v. de app GBox. Ik kan gewoon alles installeren wat op een gewone Android ook kan.
Nu dus weer volledig Huawei 1x Huawei P30 Ultra en 1x Huawei Mate X7 met 16GB - 512 GB geheugen voor omgerekend € 1.400 hier in Indonesie.
Pagina: 1