Net de huidige opstart problemen van cachyos verholpen. Kreeg een zwart scherm en een muis curser te zien en dat was het.
Vond iets op de website van cachyos. Kwam hier op uit:
https://discuss.cachyos.o...after-todays-update/23698
Dacht doe eerst ctrl+alt+F2. En voer dit in:
/usr/lib/plasma-dbus-run-session-if-needed /usr/bin/startplasma-wayland
Werkte niet. Geen idee waarom. Dacht probeer die andere wel
ctrl+alt+ F3 en doe login via root (wist me gebruikers naam niet, want daar lette ik niet op)
Gelukkig kon ik inloggen met root.
paru -S cachyos-extra-znver4/plasma-login-manager
Gelukkig kon die met de update het weer fixen.
Nou me vraag; nou zie ik met die ctrl+alt=F functie naar de terminal mode kan.
Alleen wat is het verschil tussen tty2 en tty3? Zijn deze allebei gelijk. Of heb ik met F3 meer bevoegdheden?
Ik snap namelijk niet, waarom voor het ene je F2 moet gebruiken en voor dat andere F3 moet gebruiken.
Want ze lijken mij op het zelfde (konsole - terminal)
Vraag 2.
Ik krijg via marktplaats mailtjes die ik krijg als die op mijn zoek woorden resultaten gevonden worden.
Nou kan ik zo`n mailtje wel openen.
Als ik op de blauw balk wilt drukken met ` Bekijk de zoekresultaten` dan gebeurd er helemaal niets.
Mis ik misschien een package die ik moet installeren onder cachyos om dit werkend te krijgen.
Andere webbrower (water fox doet het waarschijnlijk ook niet) die eerste browser is Brave.
EDIT, waterfox lijkt het wel te doen.. Brave heeft een hele irritante vertraging, dat die eerst het niet doet.
Maar als je langer wacht het wel ineens weer doen.
Vond iets op de website van cachyos. Kwam hier op uit:
https://discuss.cachyos.o...after-todays-update/23698
Dacht doe eerst ctrl+alt+F2. En voer dit in:
/usr/lib/plasma-dbus-run-session-if-needed /usr/bin/startplasma-wayland
Werkte niet. Geen idee waarom. Dacht probeer die andere wel
ctrl+alt+ F3 en doe login via root (wist me gebruikers naam niet, want daar lette ik niet op)
Gelukkig kon ik inloggen met root.
paru -S cachyos-extra-znver4/plasma-login-manager
Gelukkig kon die met de update het weer fixen.
Nou me vraag; nou zie ik met die ctrl+alt=F functie naar de terminal mode kan.
Alleen wat is het verschil tussen tty2 en tty3? Zijn deze allebei gelijk. Of heb ik met F3 meer bevoegdheden?
Ik snap namelijk niet, waarom voor het ene je F2 moet gebruiken en voor dat andere F3 moet gebruiken.
Want ze lijken mij op het zelfde (konsole - terminal)
Vraag 2.
Ik krijg via marktplaats mailtjes die ik krijg als die op mijn zoek woorden resultaten gevonden worden.
Nou kan ik zo`n mailtje wel openen.
Als ik op de blauw balk wilt drukken met ` Bekijk de zoekresultaten` dan gebeurd er helemaal niets.
Mis ik misschien een package die ik moet installeren onder cachyos om dit werkend te krijgen.
Andere webbrower (water fox doet het waarschijnlijk ook niet) die eerste browser is Brave.
EDIT, waterfox lijkt het wel te doen.. Brave heeft een hele irritante vertraging, dat die eerst het niet doet.
Maar als je langer wacht het wel ineens weer doen.
[ Voor 9% gewijzigd door Robin4 op 26-02-2026 00:45 ]
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.