Danger-Den MAZE 2

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Hoi, ik ben bezig om waterkoeling te bouwen in me pc.
Ik zat te denken aan de Danger-Den MAZE 2.

Maar op het plaatje van dat waterblok zie je dit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/998844363.jpg nou snap ik wel dat als je er zo water doorheen pompt dat alles eruit loopt, maar moet je dan zo'n koper plaat kopen om de aan de achterkant te doen om te dichten?
zoals zo'n koper plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/website/pics_products/coldplates_Coldplate.jpg
Of is die danger den toch helemaal dicht maar dat ze op dit laatje laten zien hoe hij er van binnen uit ziet.

En hoe bevestig je dat koelblok op je socket? ik zie dat sommige bouten gebruiken en sommige weer pinnetjes met veren eraan (zoals Hielko heeft gebruikt bij zijn water koeling.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/998844094.jpg

Bij oc-shop zag ik deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/website/pics_products/wc_dangerden-holddown.gif
Zijn deze geschikt om dat waterblok mee vast te maken?
Hebben mensen ervaring met deze clips? of kan ik beter andere clips halen? zoja, welke?

Ik hoop dat jullie wat antwoorden voor mij hebben.
Alvast bedankt.

39

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ze zijn uiteraard dicht als je ze koopt en je maakt ze met pinnetjes met veertjes vast.

oc-shop.nl verkoopt ze compleet, dan heb je dus alles wat je nodig hebt.

edit:

Ook wel handig: die 4 schroeven kruislings slag voor slag aandraaien, anders breek je je core (zoals Arzie zegt idd meer kans daarop met die vage klemmetjes). En vast is vast!

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:06
Blok zit idd gewoon dicht, is puur even een doorsnede, zodat je de maze kunt zien. Die klem kun je voor zover ik weet gewoon gebruiken, maar ik zou toch de voorkeur geven aan die schroeven door de 4 gaten in je mobo, dan heb je wat meer spreiding en kraak je je core niet zo snel (denk ik).

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
bedankt voor de super snelle replys :)
Op donderdag 20 september 2001 12:08 schreef Aikon het volgende:
Ze zijn uiteraard dicht als je ze koopt en je maakt ze met pinnetjes met veertjes vast.

oc-shop.nl verkoopt ze compleet, dan heb je dus alles wat je nodig hebt.

edit:

Ook wel handig: die 4 schroeven kruislings slag voor slag aandraaien, anders breek je je core (zoals Arzie zegt idd meer kans daarop met die vage klemmetjes). En vast is vast!
Dus zij leveren met die 4 schroeven erbij?

39

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Die zitten er inderdaad bij.

Voor meer info: http://www.dangerden.com/test/mall/maze2.asp
"Includes - 4 nylon bolts, 12 nylon nuts, 4 springs"

Ook handig om door te lezen:

http://www.dangerden.com/test/Instructions/MAZE2-1.htm

http://www.dangerden.com/test/Instructions/MAZE2-2.htm

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 12:21 schreef Stuff het volgende:
Die zitten er inderdaad bij.

Voor meer info: http://www.dangerden.com/test/mall/maze2.asp
"Includes - 4 nylon bolts, 12 nylon nuts, 4 springs"

Ook handig om door te lezen: http://www.dangerden.com/test/Instructions/MAZE2-2.htm
hee super, bedankt.
Dan ga ik zo even die hap bestellen :)

Hebben jullie nog andere tips voor me?
(de search heb ik al flink doorgespit en ben al behoorlijk wat te weten gekomen)
:)

39

• Stuff

Stuff

*ploink*

* Test eerst je opstelling uit buiten je systeemkast.
* Laat het een dagje test draaien om te zien of deze inderdaad wel goed werkt.
* Na installie in je kast, hou de temperatuur goed in de gaten, met name het eerste uur.

* Neem photos voor, tijdens en na de installatie. en Post ze hier. :)

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
okee.

Wat is trouwens een goed alternatief (tijdelijk -> ongeveer een maand) voor water wetter?

39

Verwijderd

of koelvloeistof voor in een auto

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
okee.
Wat is trouwens een goed alternatief (tijdelijk -> ongeveer een maand) voor water wetter?
Je hebt niet perse waterwetter nodig; zeker niet als je alleen koperen onderdelen hebt (ik weet niet wat voor radiator je gaat gebruiken) ... een maandje kan echt wel zonder WW; het enige probleem is misschien wat algenvorming.

Maar ik draai nu enkele weken met mjin waterkoeling (nog geen WW toegevoegd) en het water is nog compleet helder (demi water is ook weer niet zo duur dat je het eventueel ook na 2 weekjes kan vervangen); enne in het begin is het toch allemaal nog zo spannend dat je het echt wel elke dag even checkt :)

tip: gebruik siliconen slangen -> werkt ECHT veel beter dan allerlei dunwandige tuinslangachtige slangen.

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 13:17 schreef Kroetsjov het volgende:

[..]

Je hebt niet perse waterwetter nodig; zeker niet als je alleen koperen onderdelen hebt (ik weet niet wat voor radiator je gaat gebruiken) ... een maandje kan echt wel zonder WW; het enige probleem is misschien wat algenvorming.

Maar ik draai nu enkele weken met mjin waterkoeling (nog geen WW toegevoegd) en het water is nog compleet helder (demi water is ook weer niet zo duur dat je het eventueel ook na 2 weekjes kan vervangen); enne in het begin is het toch allemaal nog zo spannend dat je het echt wel elke dag even checkt :)

tip: gebruik siliconen slangen -> werkt ECHT veel beter dan allerlei dunwandige tuinslangachtige slangen.
Ja ik gebruik een koperen radiator en een koperen koelblok.
Demi water wilde ik zowieseo gaan gebruiken ( op naar de etos)
Die siliconen slangen, die kun je gewoon halen bij een aquarium winkel toch? of moet je dat bij een speciaal bedrijf doen?

39

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
kun je ook je waterkoeling een tijdje zonder radiator laten lopen?
Ik bedoel, als ik het water zelf naar een grote bak (vacuum gesloten) laat lopen en die een beetje goed koel gaat het toch ook wel eventjes?

39

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Homedisc: Ja, kan ook. Gewoon dicht houden, dan komt er geen vuil in, alhoewel dat ook zo'n bijzonder probleem niet is.

Probeer de boel wel lichtdicht af te sluiten, geen licht is geen algen, of in ieder geval bijna geen algen.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 14:23 schreef Herman het volgende:
Homedisc: Ja, kan ook. Gewoon dicht houden, dan komt er geen vuil in, alhoewel dat ook zo'n bijzonder probleem niet is.

Probeer de boel wel lichtdicht af te sluiten, geen licht is geen algen, of in ieder geval bijna geen algen.
En als ik dat demi water gebruik dan krijg ik toch ook geen last van algen?
Later wil ik in me kast nog zo'n neon licht erin hebben, dan vangt het water toch ook licht op, hoe lossen zij dat dan op?
Bedankt.

Waterkoeling.nl is echt een handige site, heb er al een hoop van geleerd.
Bedankt Herman :)

39

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

Gewoon ff naar de dierenwinken waar ze vissen enzo hebben en vragen om iets als anti-alg.. beetje in je koelwater en everntuele algen worden zo tegengegaan :)

(soon te be watercooled also :) )

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Aikon
  • Niet online
Op donderdag 20 september 2001 17:51 schreef Acid_Burn het volgende:
Gewoon ff naar de dierenwinken waar ze vissen enzo hebben en vragen om iets als anti-alg.. beetje in je koelwater en everntuele algen worden zo tegengegaan :)

(soon te be watercooled also :) )
Dat helpt niet hoor (iig niet voor de vijver, voor waterkoeling setupje dan ook niet lijkt me).

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

in een vijver heb je open lucht.. open en bloot zonlicht, invloeden van buitenaf, dus in een vijver moet je het wel bijhouden. 1 keer van die zooi in je vijver en dat verwachten dat je nooit algen krijgt is natuurlijk onzin. In je koelsysteem zit je met een gesloten systeem, zonder licht met geen, of nauwelijks vervuiling van buitenaf, dus werkt dat veel beter en de algenbeginselen die aanwezig zijn worden erdoor gekilled.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
okee, maar hoe zit het dan met het licht wat (later) van me neon licht afkomt, kweekt dat dan niet algen?

39

• Aikon
  • Niet online
Op donderdag 20 september 2001 18:44 schreef Acid_Burn het volgende:
in een vijver heb je open lucht.. open en bloot zonlicht, invloeden van buitenaf, dus in een vijver moet je het wel bijhouden. 1 keer van die zooi in je vijver en dat verwachten dat je nooit algen krijgt is natuurlijk onzin. In je koelsysteem zit je met een gesloten systeem, zonder licht met geen, of nauwelijks vervuiling van buitenaf, dus werkt dat veel beter en de algenbeginselen die aanwezig zijn worden erdoor gekilled.
Dat verwacht ik ook echt niet hoor, ik heb daar meer verstand van dan je denkt >:) Maar misschien (zeer waarschijnlijk ;) ) heb jij weer meer verstand van dat i.c.m. waterkoeling :)
Op donderdag 20 september 2001 18:49 schreef Homedisc het volgende:
okee, maar hoe zit het dan met het licht wat (later) van me neon licht afkomt, kweekt dat dan niet algen?
Hoogstwaarschijnlijk wel, je kan er ook gewoon wat chloor in gooien denk ik nu aan. Dan groeit het ook niet al te best meer :o

En nog waarschuwingkje/tip voor Homedisc: waterkoeling is veel moeilijker en duurder dan je denkt misschien, dus zorg dat je veel info bij elkaar hebt verzameld voor je gaat beginnen. Ik wil zelf ook gaan beginnen, heb al 2 maanden radiateur liggen, en nu ook eindelijk genoeg geld voor waterblokje en de rest... :)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
hehehe duur is het zeker :) de pomp heb ik hier al liggen en de waterblok is besteld.
Ik heb al rekening gehouden dat de koelblok en de radiator van het zelfde materiaal moet zijn.
Dat is mijn geval koper.

toch bedankt, andere tips?

39

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

chloor.. hmm hoe zit het met de combinatie van dat chloor met weekmakers in je slangen? Ik heb zelf geen idee of chloor die slangen aantast.

ff wat anders, ik zie bij die OC shop slangen met 12mm intern, maar zo'n beetje alle blokken hebben een aansluiting van 3/8" oftewel +/- 9,5mm. Verloopstukjes te vinden bij de gamma/praxis?

Dit is mischien ook handig voor de topic starter om te weten

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 20:51 schreef Acid_Burn het volgende:
chloor.. hmm hoe zit het met de combinatie van dat chloor met weekmakers in je slangen? Ik heb zelf geen idee of chloor die slangen aantast.

ff wat anders, ik zie bij die OC shop slangen met 12mm intern, maar zo'n beetje alle blokken hebben een aansluiting van 3/8" oftewel +/- 9,5mm. Verloopstukjes te vinden bij de gamma/praxis?

Dit is mischien ook handig voor de topic starter om te weten
hmmz dat weet ik eigenlijk niet over dat chloor, hmmz
Nee ik koop niet de slangen bij Ocshop, ik ga morgen naar de locale aquarium tent om daar het te kopen.
En ja als het goed is zijn er bij de Gamma wel verloop stukjes.

39

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Zijn die slangen van de aquariumwinkel net zo flexibel?
Dat is wel fijn, aangezien ze in je case best crappe bochten moeten kunnen maken en als je stugge slangen hebt, kan je je blok wel eens scheefdrukken en je core beschadigen..

tis maar een idee

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 14:23 schreef Herman het volgende:

Moeten je slangen dan ook lichtdicht zijn? Anders krijgen die plantjes die rondzweven daar nog een beetje licht.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
hmmz, ik ga vanmiddag wel even naar de aquarium winkel om te kijken wat ze allemaal hebben.
nitraat, dat is een goede vraag, dat zou ik ok niet weten, misschien dat iemand anders daar zo antwoord op heeft.

39

• Stuff

Stuff

*ploink*

gegroet,

In principe hoef je je niet zo zorgen te maken over algen. Doe gewoon een chemisch goedje in je water zoals waterwetter, koelvloeistof of een ander soort iets. Dat zou algengroei tegen moeten kunnen gaan.

Wat ik wel heb begrepen uit het forum is dat je geen chloor of ander soort zuur mag gebruiken ivm de solderingen.

Do correct me if I'm wrong.

• Stuff

Stuff

*ploink*

• Aikon
  • Niet online
Homedisc, wat voor pomp heb jij? Ik denk dat ik morgen me MAZE-2 ga bestellen en dan heb ik dus ook een pompje nodig. Bij oc-shop hebben ze die sicce 1300 voor 70 piek, is dat niet wat duur voor een pomp? Of hebben ze in de aquariumwinkel ook goede pompjes voor weinig? :)

edit:

Ken ik trouwens ff contact opnemen via ICQ vanavond ofzo, is misschien handiger... :)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 09:49 schreef Aikon het volgende:
Homedisc, wat voor pomp heb jij? Ik denk dat ik morgen me MAZE-2 ga bestellen en dan heb ik dus ook een pompje nodig. Bij oc-shop hebben ze die sicce 1300 voor 70 piek, is dat niet wat duur voor een pomp? Of hebben ze in de aquariumwinkel ook goede pompjes voor weinig? :)

edit:

Ken ik trouwens ff contact opnemen via ICQ vanavond ofzo, is misschien handiger... :)
Een Sicce NOVA pomp 800liter per uur heb ik genomen.
Eerst maar eens kijken hoe het werkt en wat de performance ervan is, dan kan ik later altijd nog een zwaardere pomp kopen.
Op dit moment beschik ik ook niet over grandioos veel geld dus is dit een mooie tijdelijke oplossing.
Bij de locale aquarium tent waren die pompjes ongeveer even duur als bij oc-shop (2 gulden verschil ongeveer).

Water wetter is uitverkocht bij oc-shop, helaas want dat wilde ik graag hebben.

Ik doe wel antivries in het water want chloor tast misschien het een en ander aan (pompje, buizen etc)

Aikon, ik heb geen ICQ meer, alleen MSN, dan moet je maar even de email uit me profile nemen.

39

• Aikon
  • Niet online
Op vrijdag 21 september 2001 10:18 schreef Homedisc het volgende:

[..]

Een Sicce NOVA pomp 800liter per uur heb ik genomen.
Eerst maar eens kijken hoe het werkt en wat de performance ervan is, dan kan ik later altijd nog een zwaardere pomp kopen.
Op dit moment beschik ik ook niet over grandioos veel geld dus is dit een mooie tijdelijke oplossing.
Bij de locale aquarium tent waren die pompjes ongeveer even duur als bij oc-shop (2 gulden verschil ongeveer).

Water wetter is uitverkocht bij oc-shop, helaas want dat wilde ik graag hebben.

Ik doe wel antivries in het water want chloor tast misschien het een en ander aan (pompje, buizen etc)

Aikon, ik heb geen ICQ meer, alleen MSN, dan moet je maar even de email uit me profile nemen.
Ik heb je ge-add bij MSN. :)
En antivries zou ik niet doen, dat verminderd de belangrijkste eigenschap van water: warmte geleiden, oftewel je cpu wordt warmer, dus dat schiet niet op.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
hmmz, dan blijft toch weer water wetter over.
Dat spul is wel vreselijk duur zeg.

39

• Stuff

Stuff

*ploink*

Vanmiddag ff mijn onderdelen ophalen bij het postkantoor. Inclusief Dangerdan Maze 2-2, slangetjes en arctic silver 2. : )

Pompje heb ik nog (aquacool 3000) en morgen een radiator halen bij de sloop. Kan ik fijn gaan knutselen de aankomende tijd.

In de eerste instatie ga ik water gebruiken maar daarna toch eens wat andere middelen proberen zoals koelvloeistof enzo. Eens kijken wat er beter is. :)

We'll see. :)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
succes alvast :)
Laat ons weten hoe het verloopt.

Wat voor soort slangen gebruik jij?

Mijn danger den maze 2-2 is vandaag niet gekomen, helaas.

[edit]
zo'n coppershim heb ik nu onder me fop38 kan ik die laten zitten of is het beter als ik die dadelijk weghaal ivm danger den koelblok?

39

• Stuff

Stuff

*ploink*

Bedankt.. maar dat gaat wel lukken hoor. :)

Ik gebruik slangen van de OC-shop. Die zijn niet eens zo duur, en dan weet je gelijk dat je goede (ook kwalitatief) slangen gebruikt.

Met een beetje mazzel heb ik het geheel dit weekend al draaien, maar ik verwacht dat dit volgende week word. Patience is a virtue. :)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 12:07 schreef Stuff het volgende:
Bedankt.. maar dat gaat wel lukken hoor. :)

Ik gebruik slangen van de OC-shop. Die zijn niet eens zo duur, en dan weet je gelijk dat je goede (ook kwalitatief) slangen gebruikt.

Met een beetje mazzel heb ik het geheel dit weekend al draaien, maar ik verwacht dat dit volgende week word. Patience is a virtue. :)
hmmz misschien moet ik die ook maar gaan bestellen, jammer dat ze geen plaatje hebben hoe het eruit ziet want dat lijkt me toch wel handig als ziet wat je koopt (8>
Heb jij er misschien een plaatje van?

Me waterkoeling laat ik echt een tijd test draaien vooradt hij echt in me kast zelf wordt gestopt, stel je voor: in je enthousiastme prop je het er gelijk in, oeps hij lekt -> brrzz zo je mobo, proc, videokaart, en misschien nog wel meer naar de klote.

Op welke manier ga jij condensvorming voorkomen?

39

• Stuff

Stuff

*ploink*

Zowieso laat ik mijn opstelling inderdaad eerst een tijdje proefdraaien om te zien of ie wel goed werkt.

Min doelstelling is om een systeem zonder fans te gebruiken met alleen passieve koeling. Ik verwacht niet dat mijn water zo kous word dat er condensvoming gaat optreden. Maar goed, dat zie ik wel in de test opstelling..

Uiteraard ga ik veel pics nemen.. :)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
:)
ik ben benieuwd.

Voor mij hoeft het geen passive koeling te worden ik wil gewoon dat die Delta HP 60x60 6900 rpm(<-opgevoerd naar 7200rpm) eruit gaat.

De rest van de fans mogen blijven zitten (9 stuks)

Zelf heb ik geen camera om shots mee te maken, maar ik probeer wel wat te regelen (stille hint aan Alvabrain :P)

Zelf heb ik nog geen idee welke radiator ik moet nemen, ik wil namelijk wel een nieuwe hebben ipv een sloop radiator.

Maar heb jij toevallig een plaatje/website van de slangen die ze verkopen bij oc-shop? want dan kan ik ze gaan vergelijken met de slangen hiero bij de aquarium winkel.

Heb je ook een Fill & Bleed valve assy. erbij genomen? of maak je er zelf 1 d.m.v. koppelingen, of doe je het op de manier van Hielko van der Hoorn

je kan me ook eventueel spreken via MSN -> zie voor email me profile.

39

• Stuff

Stuff

*ploink*

Als je even wacht tot vanavond heb ik wel plaatjes voor je van de slangen van de OC shop.. : )

Moet je wel wachten tot een uurtje of 6. : )

Ik wil gebruik maken van een reservoir, en dus niet van een bleed & fill valve. Maak ik ben van plan om er een review van te schrijven met fotos en al. Dus ik zal het allemaal wel posten. : )

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
ja is goed want dan kan ik nog tot 9 uur naar de shops hier in de buurt rennen om te vergelijken.

39

• Stuff

Stuff

*ploink*

Zul je net zien, heeft de NS weer geen zin ofzo en ben ik pas om 20:00 thuis..

Maar ik zal wat pics maken zodra ik thuis ben.. : )

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
hehehe ga er maar vanuit dat je pas om 20:00 thuis bent :P
en hoe doe jij dat met die fill en bleed? (zie beter uitleg een paar posts naar boven)

39

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
let er op dat je slangen dikwandig en flexibel zijn; dan zal het wel goed zitten.

Door de dikwandigheid kunnen ze minder snel 'knakken' ... enne flexibel spreekt voor zichzelf.

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• Stuff

Stuff

*ploink*

Ik gebruik een dompelpomp met een reservoir. Dat reservoir kun je gebruiken om het te vullen of leeg te laten lopen.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 13:31 schreef Kroetsjov het volgende:
let er op dat je slangen dikwandig en flexibel zijn; dan zal het wel goed zitten.

Door de dikwandigheid kunnen ze minder snel 'knakken' ... enne flexibel spreekt voor zichzelf.
thnx voor de tip.

flexibel :? ;)
Op vrijdag 21 september 2001 13:31 schreef Stuff het volgende:
Ik gebruik een dompelpomp met een reservoir. Dat reservoir kun je gebruiken om het te vullen of leeg te laten lopen.
oh vandaar, ik wacht met smacht op de foto's (niet je prive collectie posten he) :)
Ik peer hem zo even, eventjes langs de aqua tent gaan om alvast te kijken wat ze hebben.

39

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
okee hier een plaatje voor de waterkoeling:
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/1200@1450.jpg
Dit is nu met de kast open en de proc (idle) op 1200@1450@1,85v +fop38 en een zooi casefans
Ben beniewd wat ik zal halen als die waterkoeling erop zit :P

[edit]
hmmz plaatje doet het niet.

39

• Aikon
  • Niet online
Weet er iemand of er een coppershim tussen maze-2 en cpu moet? Om de cpu te beschermen? :)

Plaatje van homedisc's idle temp btw:
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.org/5081.jpg

• Stuff

Stuff

*ploink*

Ik ben toch maar wat eerder naar huis gegaan zodat ik zeker weten voor 18:00 thuis zou zijn. Ik had trouwens wel weer gelijk, 20 minuten vertraging bij de NS (viel nog mee). :)

Elkeweg, ik heb wat pictures gemaakt en online gezet.

http://www.StuffsBenchmarks.com/images/oc_shop_slang_01.jpg
http://www.StuffsBenchmarks.com/images/oc_shop_slang_02.jpg

De images zijn vrij groot, dus ik post ze maar niet als image. :)

De slangen zijn vrij stevig en moeilijk te buigen. Uitermate geschikt voor de DangerDen Maze 2-2.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
hahaa hele dikke blauwe tuinslang :P
bedankt voor de plaatjes.

Zijn die buizen nou nog een beetje transperant of niet?

39

• Aikon
  • Niet online
Ik zag net op oc-shop.nl een zilveren spacer te koop voor 40 piek. Maar omdat het koelblok (MAZE 2-2) koper is, kan dat dan samen? Ook al komt die spacer niet met het water in contact. Namelijk weleens van dat batterij-effect gehoord... :)

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 10:27

oehoe

blije prutser, ouwe sok

een beetje off-topis, misschien:

Ik heb ongeveer een jaar lang de Maze 1 gebruikt met die hold-down clip, zeer tot mijn tevredenheid. Alleen, na een jaar lang gebruiken, is die clip een beetje doorgebogen, waardoor ik de schroef steeds een beetje meer aandraaide. Resultaat, het middelste bevestigingspunt van mijn socket A is nu verbogen. Ik kan er dus geen "gewone" koeler meer opzetten. Daarom heb ik een Maze 2 besteld (wilde ik toch al), zodat je met die 4 schroeven een betere bevestiging hebt. Misschien is het gewicht van de Maze 1 net teveel voor die clip ofzo.

Ik had dit gemaild naar Danger Den en ze mailden terug dat ze nu ook een "triangular" clip hebben, die maakt dus gebruik van alle bevestigingspunten, een stuk beter lijkt me. Of in hun woorden:
But we do have a
triangular clip that uses the three socket tabs that we offer people now also.
En wat die schroeven betreft (ik had dezelfde vraag), het is hierboven al een paar keer gezegd, Danger Den mailde dit:
Yes OC-Shop should be selling all of our MAZE2 blocks with mounting hardware...
Weten we dat ook weer :). Succes met je waterkoeling!

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 16:34 schreef Aikon het volgende:
Ik zag net op oc-shop.nl een zilveren spacer te koop voor 40 piek. Maar omdat het koelblok (MAZE 2-2) koper is, kan dat dan samen? Ook al komt die spacer niet met het water in contact. Namelijk weleens van dat batterij-effect gehoord... :)
weet iemand dit?
Hier ben ik namelijk ook beniewd naar.

39

Verwijderd

Gebeurt alleen als het samen in een oplossing zit. Hier is dit dus niet het geval

• Stuff

Stuff

*ploink*

Ik ben vandaag lekker creatief bezig geweest en heb zelfs al een test opstelling gemaakt. Ik zal de pictures zo online zetten. :)

Wel belangrijk: Gebruik 12mm slang. NIET 10mm. Mijn motivatie:

* 12mm is beter verkrijgbaar. 10mm is een soort van uitzondering.
* 12mm past beter op de Maze 2-2 dan 10mm. Hoewel 10mm strakker zit, kun je er gewoon een ringslangetje omheen doen.
* 12mm past beter op bv koperen buizen dan 10mm.

Ik ga de pics ff online zetten. :)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op zaterdag 22 september 2001 20:54 schreef Stuff het volgende:
Ik ben vandaag lekker creatief bezig geweest en heb zelfs al een test opstelling gemaakt. Ik zal de pictures zo online zetten. :)

Wel belangrijk: Gebruik 12mm slang. NIET 10mm. Mijn motivatie:

* 12mm is beter verkrijgbaar. 10mm is een soort van uitzondering.
* 12mm past beter op de Maze 2-2 dan 10mm. Hoewel 10mm strakker zit, kun je er gewoon een ringslangetje omheen doen.
* 12mm past beter op bv koperen buizen dan 10mm.

Ik ga de pics ff online zetten. :)
w00t!!!! :) :P
ik ben vet benieuwd.
12mm is dat 1/4 of 3/8?

39

• Stuff

Stuff

*ploink*

In reply: Op de Gamma verpakking van de slangklem staat 1/2. Dus ik neem aan dat het 1/2 is.

De pictures:

De echte doe-het-zelferd kent niet zonder de Gamme
http://www.StuffsBenchmarks.com/images/onderdelen.jpg

DangerDen Maze 2-2 alvast aangesloten
http://www.StuffsBenchmarks.com/images/constructing_01.jpg

Het koelblok heb ik van de sloop gehaald. De verwarmingsradiator van een Susuki :? Alto.
http://www.StuffsBenchmarks.com/images/constructing_02.jpg

Koelblok en radiator aan elkaar verbonden.
http://www.StuffsBenchmarks.com/images/constructing_03.jpg

Reservoir in de maak, deel 1.
http://www.StuffsBenchmarks.com/images/reservoir_01.jpg

Reservoir in de maak, deel 2.
http://www.StuffsBenchmarks.com/images/reservoir_02.jpg

Een test opstelling. Ik gebruik een Emmer omdat mijn reservoir tot morgen moet drogen. :)
http://www.StuffsBenchmarks.com/images/opstelling_01.jpg

Test Opstelling, deel 2. Ik gebruik een lamp om te testen of de Danger Den Maze 2-2 de warmte goed aan kan. Hij lukt uitmuntend moet ik zeggen. :9~
http://www.StuffsBenchmarks.com/images/opstelling_02.jpg

Close-Up van de maze 2-2 en de lamp, deel 1.
http://www.StuffsBenchmarks.com/images/maze_test_01.jpg

Close-Up van de maze 2-2 en de lamp, deel 2.
http://www.StuffsBenchmarks.com/images/maze_test_02.jpg

Sorry voor de delay. Mijn provider had ff geen zin meer. Pictures zijn inmiddels gepost.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
gave shots :)
maare 12mm, is dat 1/4 of 3/8?

39

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

12mm is 1/2
ze hebben het over inches, dus 3/8" is ongeveer 9,5 mm
1/2"is ongeveer 12,7mm

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
thnx

39

• Stuff

Stuff

*ploink*

Een goedemorgen.

Het hele weekend lopen te spelen met mijn water systeempje. Echt enorm naar me zin gehad. Lekker een beetje aanmodderen enzo. :)

Wellicht een hint voor andere mensen. Persoonlijk vind ik het beter werken om eerst de slangen op de DangerDen Maze 2-2 te plaatsen en dan pas de CPU te plaatsen. En dus niet eerst de CPU plaatsen en dan de slangen erop zetten..

Anyway, just remember. no plan leaves te battlefield intact. :)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
okee ik heb mijn maze 2-2 ook binnen :P w00t!

39

• Stuff

Stuff

*ploink*

Kewl.. Laat even weten hoe het gaat. : )

Pagina: 1