Geen audio jack nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dennisvinkie
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-02 22:01
Ik heb sinds kort een nieuwe Dell PC gekocht. Nu kwam ik erachter dat er aan de achterzijde geen audio (jack) aansluiting meer zit, zoals deze wel op mijn oude pc zat. Ik bedoel dan de audio aansluiting met het groen gekleurde rondje.

Ik heb namelijk een prima geluidssetje met 2 boxen en een klein woofertje, waar normaal gesproken prima geluid uit kwam.

Wat ik nu dus heb gedaan, is de audio jack in de hoofdtelefoonaansluiting aan de voorkant van de PC gedaan. Dit werkt, alleen vind ik het geluid op deze manier veel "blikkeriger" klinken dan voorheen.

Mijn vraag is nu: Er bestaan USB sticks met een ingebouwde geluidskaart en waar ik dan ook de audio jack kan inpluggen. Ik kan echter nergens vinden of deze dezelfde kwaliteit leveren als een echte geluidskaart, of dat ik dan alsnog niks opschiet in vergelijking met de hoofdtelefoonaansluiting? Iemand die hier een duidelijk antwoord op heeft?

Alle reacties

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:20

franssie

Save the albatross

Die USB dingen kunnen werken, afhankelijk of je de meest goedkope van ALi hebt of een studio-waardige Focusrite Scarlet :-P

apart, welk moederbord/dell PC heb je?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• dennisvinkie
Ik heb de Dell slim ECS1250

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:47
Heb je geen audio jack op je monitor?

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-02 15:22

M14

Koop een Creative Soundblaster. Tegenwoordig hebben ze mooie externe audio-modules op USB. Niet goedkoop, waarschijnlijk dikke overkill voor wat je nodig hebt, wel vet! :D

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:31
dennisvinkie schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 20:29:
Wat ik nu dus heb gedaan, is de audio jack in de hoofdtelefoonaansluiting aan de voorkant van de PC gedaan. Dit werkt, alleen vind ik het geluid op deze manier veel "blikkeriger" klinken dan voorheen
Het kan zijn dat de audio uitgang nog niet juist is ingesteld voor line out?
Of wel de juiste jack?
Meestal wordt er een CTIA aansluiting gebruikt.
Vaak kan je het gebruik van de combo/jack configureren/definiëren met de audio configuratie software.

En dat van die audio uitgangen bij kleine/mini PC's, ja herkenbaar om daar rekening mee te houden.

Nieuwe PC voor mijn vader
The_Doman schreef op zondag 10 november 2024 @ 13:26:
Wat ik alleen altijd wel wat vervelend vind bij de mini/USFF PC's is dat deze vaak geen normale audio line uitgangen hebben aan de achterkant maar alleen een (gecombineerde) headphone/line out aan de voorkant.

Toch wel een dingetje om even rekening mee te houden misschien?

• dennisvinkie
Ik ga eens kijken naar die Creative soundblaster module, ziet er prima uit.

• The Eagle
  • Laatst online: 07:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Usb-C dacje kopen. Evt koppelstuk naar reguliere usb. Tientjes werk op Ali en zeer goede geluidskwaliteit

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The Eagle
  • Laatst online: 07:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

https://a.aliexpress.com/_EJxIH9W ik heb zelf ongeveer deze voor op mijn telefoon. Werkt ook met pc. Kan geen standaard verloop of creative spul aan tippen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9dyYeywygVi4zY_jLnR_htWgJWo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xydFKMGeeH4YsXhlDlh1585x.png?f=user_large

https://www.bol.com/nl/nl...ist_Middle.0.ProductTitle

Dit zou in mijn ogen moeten werken
Pagina: 1