• rickske123
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 25-02 20:47
Hallo ieder ,

We gaan in onze tuin een modulaire zorgwoning voor onze zoon plaatsen en om de woonkamer en slaapkamer te koelen/verwarmen wil ik airco's voorzien , de zogwoning is uiteraard geïsoleerd volgens de huidige regelgeving en de woonkamer is 3,8 meter op 4,4 meter en de slaapkamer is 3,8 meter op 3 meter en momenteel heb ik 3 modellen , merken en prijzen die hiervoor in aanmerking komen .

# Daikin Perfera 2,0 kw en 2,5 kw prijs € 2750 , zelf door mij te plaatsen , de persoon waar ik de airco's aankoop zal de airco's opstarten en vacumeren , 2 jaar garantie .

# LG PO9SND 2,5 kw 2 stuks prijs 2750 , zelf door mij te plaatsen , de firma waar ik de airco's aankoop zal de airco's opstarten en vacumeren , 5 jaar garantie en 10 jaar op de compressor .

# Mitsubishi Electric MSZ-AY 25 VKG 2,5 kw 2 stuks € 3350 geplaatst door een erkende dealer met 5 jaar garantie en 10 jaar op de compressor .

Graag jullie raad en feedback

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:24

Wok

Dakloos...

#1: zelf werk aan en maar twee jaar garantie
#2: zelf werk aan, maar voor hetzelfde geld als #1 wel langer garantie
#3: €600 duurder dan #2, maar wel dezelfde lange garantie en zelf geen werk.

Dit zou voor mij persoonlijk al genoeg reden zijn om voor #3 te kiezen. Qua merk zul je je aan geen van drieën een buil vallen, al staan Daikin en ME denk ik nog net iets beter aangeschreven dan LG.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Kees85
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13:05
Geen Daikin nemen. De onderdelen en aftersales zijn ronduit slecht vertelden mij meerdere installateurs.
Je kunt ook in de aanbieding een airco ergens kopen en deze installeren, vervolgens in bedrijf laten stellen door een insrallateur, dit is het goedkoopte.
Zelf plaatsen verdiend iig mijn voorkeur, installateurs kijken vaak niet zo nauw.

[ Voor 53% gewijzigd door Kees85 op 25-02-2026 22:29 ]

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
2x LG 2.5 kWh of 3,5 kWh bestellen in Spanje en op een pallet thuis aan laten komen voor 175,-

https://www.climamarket.nl/nl/lg-wifi-pro-9 Prijs 367,54 ( ex verzenden)
https://www.climamarket.nl/nl/lg-wifi-pro-12 prijs 396,94 ( ex verzenden)

Voor het prijs verschil zou ik 2x 3,5 kwh ( pro 12) nemen

Totaal prijs zit dan dan voor 2x 3,5 kwh net onder de 1000,- eu
Laat er 200,- of 300,- bijkomen voor vacumeren en in bedrijfsname ben je nog altijd veel goedkoper uit :-)

Dan door persoon uit optie 1 en 2 in bedrijf laten stellen en of een ander persoon zoeken die het wil doen tegen betaling.

0 garantie maar voor die prijs laat ik indien nodig gewoon een nieuwe unit komen uit spanje als een van de twee lg's bij mij stuk gaan. Dingen hangen reeds 3 jaar en draaien 24/7 in de winter.

Mocht ik het nu nog n keer overdoen zou ik er voor net iets minder dan 400,- gewoon 1 extra bestellen als reserve :-)
Dan ben ik nog altijd veel goedkoper uit dan 2 units kopen in Nederland

[ Voor 36% gewijzigd door bgrr op 25-02-2026 22:54 ]