Quooker Cube 1 draadje aan buitenkant repareren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pulse80
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 20:36

pulse80

we weten niks

Topicstarter
Weet iemand of je zelf makkelijk het draadje dat aan de buitenkant van de Quooker Cube 1 zit te vervangen is? en zo ja, waar ik dit kan kopen? Ik heb bij het vervangen van de CO2 patroon blijkbaar met het draaien van de cube het draadje afgebroken (zit ook best krap onderin keukenkastje. Quooker zelf zegt dat het apparaat vervangen moet worden (uitgefaseerd) en dat ik een nieuwe mag kopen met 400euro coulance korting op de 1100euro adviesprijs, maar zelf vind ik het behoorlijk waardeloos dat je een heel nieuw apparaat moet aanschaffen terwijl er 'slechts' een (redelijk dun/kwetsbaar) draadje aan de buitenkant is gebroken, het is wel bij de aansluiting maar lijkt me dat ik niet de enige ben? Ik heb ook monteur van hetekraan.nl gecontact die kan helaas ook niets betekenen, ze sleutelen niet (meer) aan dit model. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XqVOTNCwZLtO_jlgR8UMqOy8WMY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YSUFWA1Df2o6AYshRnE71DPo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GJElCk1jylcPQKkqXddk2emH8cA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EHqlSDVcMtKdhfd36ivamtDV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j5KwB6N8sk5oI1n7DlvK0rf16Io=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1f7i4iin1yu1nQcvjUmTA7ak.jpg?f=fotoalbum_large

i'm not here this isn't happening

Alle reacties

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:27

Rmg

Waar gaat het andere uiteinde van het draadje naar toe. Of anders gezegd, wat doen de delen die aan dit draadje zitten?

Volgens mijn eerste zoektocht is dit voor communicatie voor de units en is het een jackplug, je zou dat omcirkelde er dus uit moeten kunnen trekken?

[ Voor 38% gewijzigd door Rmg op 25-02-2026 13:18 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:04
Ziet eruit als een standaard 3.5mm koptelefoon jackplug (met een restant nog in de Quooker wat je er even met een punttangetje uit zal moeten pielen).

Een handige kennis, elektronicazaak of een repaircafé kan hier zo een nieuw plugje aan solderen.

• pulse80
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 20:36

pulse80

we weten niks

Topicstarter
ja het is inderdaad een communicatiekabel lijkt het, die gaat naar de quooker toe. denk dat als ik zo'n ding ergens kan bestellen dat ik het er zelf in kan prikken. ik kijk straks even of ik het restant eruit kan trekken. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9cp8WkFsd7b3Se6Yi-mVMvD5mug=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yCa9cpXPx63Dwv7qQIXj8KYC.jpg?f=fotoalbum_large

i'm not here this isn't happening

• sambuca00
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-02 15:19

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:04
Ik ben wel benieuwd of zo'n kabeltje van Quooker nog iets speciaals doet qua pinout aan beide zijden (of dat er in dat zwarte blokje nog extra componentjes zitten), of dat een 3.5mm TRRS (tip-ring-ring-sleeve) kabeltje van nog geen €3 ook gewoon zou werken :P

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 25-02-2026 21:55 ]

• DMT
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:44

DMT

Ik heb net zo'n nieuwere set geinstalleerd en die communicatiekabel ziet er hetzelfde uit.

Is het alleen het kabeltje of ook waar je het inplugt? Dus de bus in het apparaat?

Als het alleen het kabeltje is dan zou ik gewoon evt. van het nieuwere model bestellen en er tussen drukken.

Het is bedoeld voor de communicatie van de kraan naar de cube om de led op de kraan te schakelen en tussen koud of bruisendwater te schakelen.

Mocht je die niet kunnen kopen dan mag je het kabeltje wel naar mij sturen. Dan meet ik de mijne door en zet ik er een nieuwe jackplug voor je aan.

[ Voor 14% gewijzigd door DMT op 26-02-2026 21:39 ]

• DMT
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:44

DMT

Er staat er trouwens een op Marktplaats voor 10,- van Felix. Zoeken op Quooker Cube kabel.
Pagina: 1