• Jobjl
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12:57
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Welke taken vindt je leuk? Als je klantcontact afschuwelijk vindt, is de nieuwe job wel iets voor je. Heb je een hekel aan back-end (waarom solliciteer je dan :P) , dan is het natuurlijk een slechtere keuze.

Natuurlijk, als je pas 7 jaar werkt verwacht je nog wel wat groei, maar ook bij (semi)overheid kan je altijd nog wel groeien - neem ik aan.

Wat was de reden dat je op de vacature hebt gereageerd?

[ Voor 8% gewijzigd door 99ruud99 op 25-02-2026 11:45 ]

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Waarom heb je voor deze semi-overheidsorganisatie gekozen? (anders dan voor het geld)

• Jobjl
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12:57
99ruud99 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 11:44:
Welke taken vindt je leuk? Als je klantcontact afschuwelijk vindt, is de nieuwe job wel iets voor je. Heb je een hekel aan back-end (waarom solliciteer je dan :P) , dan is het natuurlijk een slechtere keuze.

Natuurlijk, als je pas 7 jaar werkt verwacht je nog wel wat groei, maar ook bij (semi)overheid kan je altijd nog wel groeien - neem ik aan.

Wat was de reden dat je op de vacature hebt gereageerd?
@99ruud99 en @Djordjo

Back-end werk vind ik helemaal niet erg. Klantcontact ook niet. Wat ik nu zo fijn vind is dat ik mij breed kan ontwikkelen als engineer. Nu teruggaan naar puur back-end voelt voel mij op ontwikkelgebied wel als stap achteruit. En misschien denk ik te ver door, maar kan dit later niet tegen je werken bij een vervolgstap? Nu een software engineer toch wat breder lijkt te worden.

Wat ik vergeten ben te vermelden, bij een definitieve overstap zit ik wat dat betreft aan mijn top wat betreft functie. Jaarlijks heb je wel je verhogingen, maar hele grote stappen zullen er niet meer in zitten.
De reden dat ik had gereageerd was vooral vanwege de tekst. Daar kwam uiteraard niet naar voren, wat ik wel eruit heb weten te halen tijdens de gesprekken. Bijvoorbeeld bij back-end dacht ik ook dat dat het hoofdpunt was, maar dat je je dus ook met bijvoorbeeld andere dingen bezig kon houden (devops).

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Dan zou ik gewoon reageren met excuses ik had gehoopt dat ik binnen de functie me ook zou bezig houden met dit en dat. Dan kan die organisatie altijd nog besluiten de job aan jouw wensen aan te passen, of een andere kandidaat uit te zoeken.

Natuurlijk, het feit van doorgroeien binnen organisatie is minder makkelijk aan te passen. Dan zou je intern moeten solliciteren op andere functie - iets wat binnen overheid wel veel gedaan wordt.

[ Voor 29% gewijzigd door 99ruud99 op 25-02-2026 12:02 ]

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:29
@Jobjl Klinkt alsof je beter bij een start-up/scale-up kunt gaan werken dan bij een grote corporate of semi-overheid. Organisaties met een grotere SW development capability hebben vaak gescheiden verantwoordelijkheden (back-end team, front-end team, infra team, devops team, testing team).

Als jij je graag bezig houdt met al deze facetten van development dan kun je beter op zoek naar organisaties die in multidisciplinaire teams werken met veel autonomie. Dan heb je al deze taken binnen het team en kunnen die wat losser verdeeld worden. Dit zijn vaak wat jongere organisaties die op deze manier werken.

HD4Life @ Full-HD

Pagina: 1