Vraag

• wra1th
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Hallo allemaal,

Voor mijn opleiding/werk ben ik op zoek naar een nieuwe laptop. Na de Pricewatch te hebben afgestruind is mijn oog gevallen op de Lenovo IdeaPad Slim 5 14IRH10. Nu zijn er echter 2 verschillende versie beschikbaar waar ik tussen twijfel, namelijk de 83HR008KMH en 83HR008CMH.
Na ze te hebben vergeleken op Tweakers (en de website van Lenovo zelf) kan ik geen verschil tussen deze 2 modellen vinden. Echter zit er wel een aardig prijsverschil in. Kan iemand mij hier wat meer duidelijkheid in bieden? Of is dit zo simpel als "koop gewoon de goedkoopste"?

Beste antwoord (via wra1th op 25-02-2026 13:51)

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:31
Ik denk idd dat het gewoon het geval is identieke laptops met andere serienummers voor specifieke winkels. Gebeurt wel vaker dat bijvoorbeeld Bol en een paar andere winkels een laptop hebben met typenummer X en vervolgens Mediamarkt en wat andere winkels precies dezelfde laptop met typenummer Y.

Alle reacties

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:54
Blijft "gevaarlijk". maar inderdaad, zelfs Lenovo kan geen verschillen aangeven. Qua CPU, RAm, SSD, display, connectivity zijn ze hetzelfde. Ik zou voor de goedkoopste gaan

Runs everything...

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Enige verschil dat ik eigenlijk zien is de datum waarop de machines in de pricewatch zijn verschenen.

De laatst verschenen is echter de goedkopere variant (september 2025 tegen mei 2025) dus de prijssttijgingen van de afgelopen tijd lijken daar ook geen verklaring voor, of ik moet een dip in component-prijs over het hoofd zien ofzo.

i am not an expert :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:23
*knip* nee, AI output als antwoord wordt niet gewaardeerd. Prima als je dit zelf gebruikt, maar we verwachten hier je eigen verhaal

Aldus ChatGPT. Lekker voor de goedkope gaan :)

Soms ervaar ik wel verschil in bouwkwaliteit maar in deze range is het denk ik niet het geval..

[ Voor 59% gewijzigd door br00ky op 25-02-2026 11:52 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
https://psref.lenovo.com/...im_5_14IRH10?M=83HR008KMH
https://psref.lenovo.com/...im_5_14IRH10?M=83HR008CMH

Zo te zien hetzelfde model bedoeld voor een ander verkoop/retail kanaal.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

identieke specs, zelfde afzetmarkt. misschien 1 voor zakelijke gebruikers en de ander voor consumenten? dus dat er in bulk op basis van EAN een ander onderhoudscontract kan gelden.

d:)b :henk d:)b

Acties:
  • Beste antwoord

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:31
Ik denk idd dat het gewoon het geval is identieke laptops met andere serienummers voor specifieke winkels. Gebeurt wel vaker dat bijvoorbeeld Bol en een paar andere winkels een laptop hebben met typenummer X en vervolgens Mediamarkt en wat andere winkels precies dezelfde laptop met typenummer Y.
Pagina: 1