Ik ben op zoek naar een houten top blad voor op een lage kast.
Idealiter een Amerikaans noten, maar er is haast niet aan te komen.
Het ding is dat het blad 4.80m lang moet worden en ca 40cm breed.
Er zijn enkele houthandels die uit boomstammen zagen en ook gedroogd meubelhout hebben. Het blijft bij die lengte vaak wel bij eiken. Maar, het wordt ontzettend dik 'want tafelbladen
...' Maar dat wil ik juist niet. Liefst wil ik onder de 20mm dik blijven namelijk. En dat wordt niet gezaagd uit 1 stuk, want kromtrekken, scheuren enz. En nee dat wil ik ook niet 
Hoe pak je zoiets nou aan?
Er is erg mooi Amerikaans noten gefineerd multiplex, 2,40 lang, dus ik kan prima uit de voeten met 1 plaat dan, maar hoe strak krijg je zoiets naadloos op elkaar? En... WIL ik het wel naadloos? (werking)
Ik zat te denken om het kops zo strak mogelijk tegen elkaar te monteren en daarna pas de voorzijde te voorzien van het fineer aan de voorzijde uit 1 doorlopend stuk. (als dat al bestaat zo lang)
Ik heb te weinig verstand hiervan vooraf een goede inschatting te maken.
tips?
Idealiter een Amerikaans noten, maar er is haast niet aan te komen.
Het ding is dat het blad 4.80m lang moet worden en ca 40cm breed.
Er zijn enkele houthandels die uit boomstammen zagen en ook gedroogd meubelhout hebben. Het blijft bij die lengte vaak wel bij eiken. Maar, het wordt ontzettend dik 'want tafelbladen
Hoe pak je zoiets nou aan?
Er is erg mooi Amerikaans noten gefineerd multiplex, 2,40 lang, dus ik kan prima uit de voeten met 1 plaat dan, maar hoe strak krijg je zoiets naadloos op elkaar? En... WIL ik het wel naadloos? (werking)
Ik zat te denken om het kops zo strak mogelijk tegen elkaar te monteren en daarna pas de voorzijde te voorzien van het fineer aan de voorzijde uit 1 doorlopend stuk. (als dat al bestaat zo lang)
Ik heb te weinig verstand hiervan vooraf een goede inschatting te maken.
tips?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.