Phil Spencer brak met de consoleoorlog en maakte van Xbox…

Pagina: 1
Acties:

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Topicstarter
Artikel: review: Phil Spencer brak met de consoleoorlog en maakte van Xbox een ecosysteem
Auteur: @AverageNL

Misschien lees ik het verkeerd, maar volgens mij lopen er een paar dingen in de tijdlijn scheef.

De kinect zat bij de XBOX 360, niet de XBOX One?
De XBOX One ondersteund nu wel XBOX 360 spellen van schijfjes (misschien was dat bij de introductie niet het geval? Dat kan). De XBOX one is overigens nog steeds een betaalbare UHD 4K speler (waar ik ḿ meer voor gebruik dan voor gamen maar dat terzijde)

Verder erg leuk artikel om te lezen, dus hulde.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-02 21:05

AverageNL

Redacteur
Dank voor je feedback @franssie! En bedankt voor het compliment, leuk om te lezen :)

Er was inderdaad ook een Kinect voor de Xbox 360. Maar samen met de Xbox One werd ook meteen een nieuwe versie van de Kinect uitgebracht. Die werd aanvankelijk ook standaard meegeleverd bij de Xbox One.

Sterker nog: bij de aankondiging van de Xbox One werd gezegd dat die nieuwe Kinect altijd aangesloten moest zijn om de Xbox One te kunnen gebruiken. Dat was destijds vrij controversieel (lees: een console met een camera die altijd is aangesloten en je woonkamer inkijkt). Dat werd later wel teruggedraaid, maar zorgde natuurlijk wel voor slechte publiciteit

Qua backwards compatibility: ik bedoel daar meer dat de Xbox Series X en S voor het eerst overweg konden met schijfjes van alle voorgaande Xbox'en (dus de originele Xbox uit 2001, de Xbox 360, de Xbox One en natuurlijk de Xbox Series-consoles). Ging dus een stuk verder dan de Xbox One (die inderdaad Xbox 360-games ondersteunde, maar geen games van de originele Xbox) :)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Topicstarter
Ah, dank - weer wat geleerd. Ik was met name wat in de war omdat de 360 in het artikel niet genoemd werd. Dat van die always "one" camera kan ik me nu wel herinneren inderdaad.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar