ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Verwijderd
ik snap je vraag niet. Welke oplossing?Op donderdag 20 september 2001 11:49 schreef intert0y het volgende:
code:
1 10 * * * * ./www/www.dedicated.kpnhosting.nl/webalizer/webalizer
Oplossing lijkt me simpel ik wil steeds webalizer draaien, niet elke 10 minuten maar nu gewoon ff om te testen een kleine tijdsspanne geplaatst.
Wat kan er mis zijn?
sys: Sun Solaris
Of waar kan ik eventuele error output vinden. ik krijg geen mail met errorlogs ofzow.
- op deze manier draait deze job elke 10 minuten over het hele uur. (dus om 10 over 1, 10 over 2 etc.). Als je hem elke minuut wilt draaien doe moet je hem als * * * * * zetten.
- je kan beter het volledige path gebruiken i.p.v. './www/...'
- output kun je redirecten door er iets van '>>/path/output.log' achter te zetten
dat path geeft ie als ik PWD geef in de dir.
Uhmz. owh. dan heb ik me vergist.. hoe kan ik om te controleren hem iedere 10 minuten laten lopen?
of gewoon * * * * * om te controleren?
Uhmz. owh. dan heb ik me vergist.. hoe kan ik om te controleren hem iedere 10 minuten laten lopen?
of gewoon * * * * * om te controleren?
ja, zoeits heb ik of snap ik maar vreemd genoeg draait ie niet
ik zie de cron wel opkomen maar er wordt geen webalizer gestart. GGGGGRRRRRRRRRr
dat www.dedicated.kpnhosting.nl is echt een dir op die computer. dus het is voor zover ik weet een 'harde' link.
dat www.dedicated.kpnhosting.nl is echt een dir op die computer. dus het is voor zover ik weet een 'harde' link.
Waarom zet je die . ervoor? Da's 'huidige' directory, en ik neem aan dat crond als directory / heeft (bij daemonizen hoort chdir("/"); erbij), dus kan dat wel eens mis gaan als je het op zo'n manier gaat doen.
Altijd volledige path doen in crons (zoals hierboven trouwens ook gezegd)
killall -HUP crondOp donderdag 20 september 2001 12:22 schreef intert0y het volgende:
nee... hoe herstart ik de crond?
ZOALS REEDS eerder door mij beantwoord. ik heb het volledige path opgegeven. Als ik die . er niet voor zet dan ging ie zeuren over een of andere history file die ie niet kon vinden. (dat zou ik dus in de sample.conf moeten aanpassen dan waarschijnlijk)Op donderdag 20 september 2001 12:22 schreef serkoon het volgende:
Waarom zet je die . ervoor? Da's 'huidige' directory, en ik neem aan dat crond als directory / heeft (bij daemonizen hoort chdir("/"); erbij), dus kan dat wel eens mis gaan als je het op zo'n manier gaat doen.
kill -hup crond
geeft no such PID...
geeft no such PID...
maar als ik man killall doe op deze solaris..
dan staat er niks van job or whatever maar gewoon shutdown.
killALL jobs........
hoe zit dat op een solaris? (kan me namelijk vaag herinneren dat ie dan het systeem naar beneden haalt)
dan staat er niks van job or whatever maar gewoon shutdown.
killALL jobs........
hoe zit dat op een solaris? (kan me namelijk vaag herinneren dat ie dan het systeem naar beneden haalt)
owja, solaris..
Doe eerst:
En dat cijfertje gebruiken voor het volgende commando:
Doe eerst:
code:
1
| ps -ef | grep cron | awk '{print $2 }' |
En dat cijfertje gebruiken voor het volgende commando:
code:
1
| kill -HUP <nummer> |
code:
1
| */10 * * * * ./www/www.dedicated.kpnhosting.nl/webalizer/webalizer |
als ik zoeits invoer zeurt ie trouwens ook dan saved ie ook niet. precies error bericht zal ik zo ff posten.
1) Je hebt dat niet gezegd (of zo vaag gezegd dat ik dat er niet uit op kon maken)Op donderdag 20 september 2001 12:37 schreef intert0y het volgende:
[..]
ZOALS REEDS eerder door mij beantwoord. ik heb het volledige path opgegeven. Als ik die . er niet voor zet dan ging ie zeuren over een of andere history file die ie niet kon vinden. (dat zou ik dus in de sample.conf moeten aanpassen dan waarschijnlijk)
2) Dat laatste lijkt me dan een webalizer error, die dus niks meer met cron te maken heeft, waar het hier om ging, toch?
nou nee, weet ik niet zeker. als ik met ./ opstart dan loopt ie prima. Maar omdat ie een of andere db-file gaat zoeken in de dir vanaf waarvan je start loopt dat niet goed. maar volgens mij kan je dat aangeven in de sample.conf
Heb nu overigens de hoop maar opgegeven krijg het niet aan de praat.
Dat lijkt me in jou geval ook het beste ja.Op donderdag 20 september 2001 14:05 schreef intert0y het volgende:
[..]
[acm-knip]van de kpn cyberdesk weer gaan bellen en kan je weer 1 week wachten voordat ze wat hebben uitgevoerd.
Laatst moesten ze een mysqlusertje aanmaken, deden ze maar 11 dagen over. De prutsers. Op het moment dat ik ze er aan hielp denken was er binnen 1 middag een user aangemaakt. Zijn gewoon prutsers.
Maarja, ik heb het hier niet voor het zeggen.
[acm-add]
Lief blijven he?
[/acm-add]
Laatst moesten ze een mysqlusertje aanmaken, deden ze maar 11 dagen over. De prutsers. Op het moment dat ik ze er aan hielp denken was er binnen 1 middag een user aangemaakt. Zijn gewoon prutsers.
Maarja, ik heb het hier niet voor het zeggen.
[acm-add]
Lief blijven he?
[/acm-add]
Hij heeft een Solaris bak, staat ook in de post. killall is het DOMSTE advies wat je iemand kan geven. killall is ook echt kill all processes op een Solaris bak.nee, niet kill -hup crond
killall -HUP crond
*zucht*
code:
1 10 * * * * ./www/www.dedicated.kpnhosting.nl/webalizer/webalizer
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| SHELL=/bin/sh MAILTO=eenuser 10 * * * * shellscriptje.sh shellscriptje.sh : #!/bin/sh cd /www/www.dedicated.kpnhosting.nl/webalizer watmeerzooi |
Je weet namelijk bij een cron niet dat de current dir is. Ik maak altijd een shellscriptje, en dan is het betrekkelijk simpel testen of ie het vanuit willekeurige dirs doet.
Zie mijn reply die daarop volgende.Op donderdag 20 september 2001 16:32 schreef igmar het volgende:
[..]
Hij heeft een Solaris bak, staat ook in de post. killall is het DOMSTE advies wat je iemand kan geven. killall is ook echt kill all processes op een Solaris bak.
*zucht*
Ik had er overheen gelezen dat het solaris was.
Pagina: 1