Toon posts:

[RH 7] ADSL wel connectie, maar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een routertje staan met RH 7.1 erop en 2 NICs erin. Ik heb al wel de verbinding met Mxstream gemaakt, ik heb ook netjes een ppp0 in me ifconfig. Maar ik kan helemaal niks doen ! Ik kan niet eens naar buiten pingen !

Ik heb al "route add default dev eth1" gedaan, anders kwam de connectie al niet eens up. Ook een "set route default ppp0" werktte niet. Iemand een idee?

/edit

ping naar modem werkt wel, maar andere pings geven "Destinatino Host Unreachable"

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het lijkt dan toch aan je routering te liggen. Misschien een beetje flauw, maar heb je adsl4linux al geprobeerd? Werkte bij mij meteen, nadat ik ook de nodige ellende had om het min of meer handmatig aan de praat te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 12:08 schreef wouter93 het volgende:
Het lijkt dan toch aan je routering te liggen. Misschien een beetje flauw, maar heb je adsl4linux al geprobeerd? Werkte bij mij meteen, nadat ik ook de nodige ellende had om het min of meer handmatig aan de praat te krijgen.
heb ik geprobeerd, maar werkte ook niet. Misschien heb ik iets vergeten in de config van eth1 : ik heb eerst met ifconfig IP,. netmask en broadcast eraan gehangen en daarna een "route add default dev eth1" gedaan. Moet ik ook een default gw meegeven?

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Default gateway moet over ppp0 gaan, niet over eth1. Er moet in je routingtable wel een entry staan voor iedere netwerkkaart, maar dit moet niet de default gateway zijn.
Vergeet ook niet dat dit soort zaken na een reboot (zou nooit nodig moeten zijn, maar je weet nooit...) weer "vergeten" zijn. Pas dit allemaal netjes aan in /etc/sysconf (of hoe heet dat), of nog netter, in netconf. Weet je meteen ook zeker dat alle bijbehorende routes ook worden gezet.
Met adsl4linux zou het echt moeten werken, doet het bij mij ook, zelfs met 3 netwerkkaarten onder rh7.1.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
hm ik heb ook adsl4linux gebruikt, ik moet m starten, ctrl c omdat ie een fout geeft, dan weer adsl stop, dan weer start, weer ctrl c, dan weer stop en dan start en dan doet ie het pas
ligt niet aan me linux installatie, want ik heb het met mandrake en redhat
zal wel aan mij liggen misschien, maar misschien is het ook zoiets bij jou?

dan heb ik ook geen verbinding
probeer dat eens :)