Ik heb onlangs een aantal offertes gehad voor het vervangen van de panlatten en dakpannen van mijn dak. Hierbij heeft vrijwel elke partij isolatie folie op de offerte staan met de opmerking dat deze in aanmerking komt voor ISDE subsidie. Echter als ik meldcodes opvraag en check bij RVO zijn sommige helemaal geen dakfolie, en valt de meest genoemde enkel onder 'Monumenten'. Dus uitgesloten voor 'Alle woningen'.
'KA28563: SuperFOIL (M)SF40BB 75mm - Dak'
:strip_exif()/f/image/bbcMVhaEswOTvFPHwkYq9uU3.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik vervolgens alternatieven zoek zijn deze veel dikker dan de folies die ik geoffeeerd krijg (75mm tegenover >100mm minimale dikte). Deze dikkere folies zijn dan weer niet mogelijk toe te passen zonder heel het dak te lichten wat in mijn geval niet mogelijk is (ivm buren en bestaande dakkapellen).
Heeft er iemand ervaring met relatief dunne isolatie folie met een rd van >3.5 die niet hoger is dan 75mm welke direct op het dakbeschot aangebracht kan worden, waardoor het dak niet gelicht hoeft, en in aanmerking komt voor ISDE subsidie? Of bestaat dit niet (meer)?
'KA28563: SuperFOIL (M)SF40BB 75mm - Dak'
:strip_exif()/f/image/bbcMVhaEswOTvFPHwkYq9uU3.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik vervolgens alternatieven zoek zijn deze veel dikker dan de folies die ik geoffeeerd krijg (75mm tegenover >100mm minimale dikte). Deze dikkere folies zijn dan weer niet mogelijk toe te passen zonder heel het dak te lichten wat in mijn geval niet mogelijk is (ivm buren en bestaande dakkapellen).
Heeft er iemand ervaring met relatief dunne isolatie folie met een rd van >3.5 die niet hoger is dan 75mm welke direct op het dakbeschot aangebracht kan worden, waardoor het dak niet gelicht hoeft, en in aanmerking komt voor ISDE subsidie? Of bestaat dit niet (meer)?
[ Voor 16% gewijzigd door cobalt60 op 23-02-2026 19:40 ]