Sanity check glasvezel ftu - converter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• M4inDC
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06:23
Het gele kabeltje tussen ftu en converter? is beschadigd en ik wil dus een nieuwe kopen. Is dit dan een goede optie: deze want dan kan ik hem direct naar een andere ruimte trekken.

De kabel en connectoren in kwestie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IGPOX7KffS_7zAJ7_ud6dgtVlQo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yhwjR2aEcTQaOTITLJgDp3L0.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-02 17:05
Als jou foto de kabel is die nu beschadigd is, dan heeft je link inderdaad de juiste.:)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je hebt hier een kabel voor: single mode (gele mantel) glasvezel, met twee SC connectors (de vorm/formaat van de connector) waarvan 1 UPC gepolijst (de blauwe) en 1 APC gepolijst ( de groene). Het is 1 fiber en niet 2 dus simplex en niet duplex. Je link is een goede vervanger.

De beide SC connectoren lijken vast fysiek te passen maar gezien bij de UPC connector de glasvezel netjes haaks is gepolijst en bij APC onder een hoek mag je ze niet door elkaar gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Boudewijn op 23-02-2026 23:29 ]

• M4inDC
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06:23
@Boudewijn ja je bedoeld dat ik wel de originele plekken moet aanhouden waar ze in zaten, hoop ik?

Heb inderdaad gelezen dat groen in groen (converter) en blauw in blauw (ftu) moet, wissel je ze per ongeluk om, dan grote kans dat je de boel stuk maakt.