• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-02 10:49
Hallo allemaal,

Mijn vriendin heeft als wereld verbeteraar een Fairphone 5 met /e/ OS bij Murena gekocht. Deze een tijdje in de kast laten liggen omdat de oude toch nog een 2e leven bleek te hebben maar nu moet ze toch echt over op de Fairphone.

Ik mag hem instellen en ik kan geen verbinding maken met wifi. Zowel niet van het huis (kpn) en niet mijn mijn iPhone (hotpspot).

Ik heb al heel wat geprobeerd (op advies van Chat GPT).
- Telefoon aan uit
- Netwerk gereset
- Check of Prive-DNS uit gezet
- Gekeken bij Captive Portal Login (een systeem app).
- Wifi- MAC gezet op Apparaat-MAC gebruiken

Ik zou nu 7x op Build-nummer moeten klikken volgens Chat-GPT en dan zou er komen te staan 'je bent nu ontwikkelaar'.

Ik vind dit wat te ver gaan voor een telefoon net uit het doosje. En hoewel ik wel ietsje weet van software etc, ben ik geen icter.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Of kan het heel toevallig aan de wifi liggen en mijn hotspot?

Edit: Mijn vriendin heeft (vreemd genoeg?) wel wifi gehad op een ander netwerk op een andere locatie.

[ Voor 5% gewijzigd door Canon_nl3 op 23-02-2026 14:23 ]

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:02

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Airplane mode?

kun je wat met de troubleshoot van fairphone zelf?
https://support.fairphone...Wi-Fi-connection-problems

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20:44
telefoon een factory reset geven, en iets gedetailleerder vertellen wat "verbind niet" als foutmelding geeft.

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-02 10:49
Bedankt voor het meedenken!

Airplane mode staat hij niet.

Als ik klik op een wifi blijft hij even staan op 'Verifiëren...' Vervolgens staat hij op 'Opgeslagen'.
Bij mijn iPhone als hotspot begint het met 'IP-adres ophalen' daarna 'Opgeslagen / IP-configuratie mislukt