Shelly zonder Wifi maar met H&T Gen 3 & Bluetooth knoppen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DenniX
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-02 16:04
In mijn badkamer loopt een onofficiële kabel over het plafond naar de badkamerventilator. Die moet vervangen worden door iets normwaardigs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/12JVp1_1YAN1We5EXTKnHgnKLOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qSGN5uSds3So4BL6miPVWuFl.jpg?f=fotoalbum_large

De oplossing die ik bedacht heb is een dak ventilator S&P TH-500 op het platte dak (rechte buis 1 m), en een draadloze, slimme aansturing.

Aangezien we geen wifi internet thuis hebben (kostenbesparing), zoek ik naar een oplossing die lokaal werkt, dus extra uitdaging.

Mijn idee was Shelly, omdat die lokaal kan werken en dan laag en hoog kan aansturen op basis van waarden vochtsensor. Dus een 2PM, Shelly H&T Gen 3 + Shelly BLU RC Button 4 besteld om te programmeren.

De bluetooth knoppen kon ik alleen via de Wifi app + internet toevoegen en vervolgens scenes aanmaken. Als ik wifi of internet uitschakel, werkt het niet meer, dus het werkt niet lokaal.

Ook via de directe connectie Wifi AP interface via browser, kan ik geen bluetooth devices vinden of toevoegen. Via wifi met internet, via de app lukt het dus wel. Ik gebruik een 4g wifi modem om dit te testen. Zodra ik de simkaart eruit trek, werken de bluetooth knoppen niet meer. Dit lijkt mij ook logisch, maar ik kan nergens anders de devices toevoegen of configureren.

Probleem:
Lokaal krijg ik Shelly met de devices niet aan de praat, terwijl Shelly 2PM en H T sensor pretenderen lokaal te kunnen werken: "Werkt standalone, dus geen dure Hub of Gateway nodig."
Hoe krijg ik dit aan de praat?

Kan iemand me op weg helpen? Hoe krijg ik de sensor en knop zichtbaar in de web interface?

Of kent iemand een andere/betere aansturing die draadloos en met vochtmeter kan werken? Liefst wil ik deze ook kunnen overrulen met een draadloze knop. Als dat allemaal niet lukt, laat ik de vochtsensor vallen, en wordt het een soort aansturing via RF signaal. Deze is helaas niet beschikbaar: 3 standen RF schakelaar https://www.ventilatiesho...uit-stand-installatieset/