Advies gezocht voor nieuwe 1-DIN autoradio

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rubbels
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-02 18:09
Ik zoek een?
Een 1-DIN autoradio met Bluetooth

Wat is je budget?
Hoeft niet eentje van twee tientjes te zijn, maar denk dat het onder de 100 euro makkelijk zou moeten lukken.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De radio zal worden gemonteerd in een Suzuki Alto uit 2010. Er zit nu al een aftermarket 1-DIN in, alleen deze heeft geen Bluetooth. Momenteel zitten de standaard luidsprekers er nog in, er is een (kleine) kans dat deze nog een keer vervangen zullen worden door betere. De radio moet dus genoeg vermogen hebben om deze eventueel aan te kunnen, er zal dan namelijk geen versterker worden geïnstalleerd (ook geen subwoofer o.i.d., slechts betere normale luidsprekers)

Wat heb je zelf al gevonden?
Volgens mij zijn Pioneer en JVC prima merken. Verder heb ik weinig verstand van genoemde vermogen, wat hiervan nodig is, en of bijvoorbeeld DAB oke zou werken in een radio als deze in deze auto. DAB is overigens verre van een must, eventueel een leuke bonus. FM is gewoon genoeg want zodra er Bluetooth is zal de normale radio nauwelijks nog gebruikt worden.

[ Voor 7% gewijzigd door rubbels op 23-02-2026 10:29 ]

Alle reacties

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:44
De genoemde merken zijn prima en bieden voldoende vermogen.

Heeft de huidige radio geen aux aansluiting aan de voor of achterkant? Je zou dan eventueel een bluetooth adapter kunnen aansluiten, zoals bijv. deze.

• dutchbysight
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 27-02 11:23
Waarom ga je niet langs de autosloop en kijk wat ze daar hebben, dan ben je goedkoper uit en qua kwaliteit maakt het niets uit.

• rubbels
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-02 18:09
Freshouttheoven schreef op maandag 23 februari 2026 @ 11:07:
De genoemde merken zijn prima en bieden voldoende vermogen.

Heeft de huidige radio geen aux aansluiting aan de voor of achterkant? Je zou dan eventueel een bluetooth adapter kunnen aansluiten, zoals bijv. deze.
Ik zal eens kijken of die er is, en dan ook even checken of er ergens een usb aansluiting is. In dat geval zou het een goede optie kunnen zijn!
dutchbysight schreef op maandag 23 februari 2026 @ 11:13:
Waarom ga je niet langs de autosloop en kijk wat ze daar hebben, dan ben je goedkoper uit en qua kwaliteit maakt het niets uit.
Eventueel een optie, ben zelf alleen meer fan van elektronica nieuw kopen en betalen voor gemak (breng het maar lekker bij de voordeur).

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:53
Je kan in de Pricewatch de autoradio's sorteren op een 1DIN formaat, maar volgens mij hebben ze dan allemaal wel Bluetooth aan boord: categorie: Autoradio's
Je zal iets meer wensen moeten aangeven om hier een nuttig advies te kunnen krijgen. Bedenk dat je voor DAB wellicht nog een andere antenne nodig hebt, die draait niet zomaar op je bestaande spriet. En ga gewoon eens kijken wat je eigenlijk wil, want we kunnen nu wel modellen gaan aanwijzen maar zoek ook zelf even uit wat er leverbaar is en welke functies je echt wilt zien.