Webwinkels halen hoofdtelefoons met mogelijk schadelijke…

Pagina: 1
Acties:

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Artikel: nieuws: Webwinkels halen hoofdtelefoons met mogelijk schadelijke stoffen uit ...
Auteur: @TijsZonderH

Bovenin het artikel staat:
Vorige week werd bekend dat veel in Europa verkrijgbare hoofdtelefoons stoffen bevatten die sinds 2025 verboden zijn.
Maar verderop in het artikel staat iets heel anders, en zo had ik het ook begrepen:
Die stof is sinds 2025 niet meer toegestaan in Europa voor producten die in aanraking komen met voedingsmiddelen
Dus je kan het vast over hoe schadelijk het is het hebben, maar de stoffen zelf zijn niet verboden. Je mag alleen die koptelefoon dan niet op een varken zetten die je later gaat opeten.

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:06

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Even vergeten te reageren maar je hebt inderdaad gelijk, ik heb het aangepast in het artikel!

Ik wil graag mijn sponsor SouthVPN bedanken voor het mogelijk maken van deze handtekening

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:54
Helemaal mee eens. Dit artikel mist elke vorm van duiding over het risico... De NOS heeft een expert gevraagd die aangeeft dat het nogal meevalt. Misschien daar naar linken?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@TijsZonderH
De pagina met getroffen headsets is te lang om integraal te melden, maar je kunt die lezen in deze pdf (vanaf pagina 37). Daarin staat beschreven welke headsets de organisaties hebben onderzocht en welke problemen er zijn gevonden.
.....
Is Arnika.org down?
It's not just you! arnika.org is down.

Last updated: Feb 23, 2026, 6:27 PM (4 minutes ago)
https://downforeveryoneorjustme.com/arnika.org

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 23-02-2026 18:29 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde