ik heb een compaq deskpro 2000 5166 (intel p 166 non mmx) met daarin een WD 1,6 GB schijfje. als ik daar als secundary master een Quantum bigfoot op aansluit dan geeft dat geen problemen, hij herkent hem automatisch. als ik de schijf er aan hang die er eigenlijk in moet, een seagate u5 20,4 GB dan geeft ie foutmelding 1780 (ofzoiets) en hij komt niet verder. iemand een idee of een bios update uitkomst kan bieden of dat het misschien helemaal niet mogelijk is?
Waarschijnlijk kent de BIOS geen schijven groter dan 8GB; je hebt dan een BIOS update nodig en die zijn lastig te krijgen bij compaq ... even bellen idd.
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Verwijderd
Je kan ook bij conrad voor iets van 60 ballen een ding voor in je ISA slot kopen die je BIOS enhanced! Kan je 136 GB in je kassie blazen!
Verwijderd
Kloppet.
Dit is uit de tijd dat compaq nog heel fanatiek was met compaq ghardware. In jouw geval is dat dus een Seagate met speciale Compaq firmware. Het systeem kijkt eerst of jouw schijf ook een compaq is en als dat niet het geval is wordt de schijf niet gevroten en krijg je zo'n fijne foutmelding.
Dit probleem was voor mij de reden om geen Compaq meer te willen. Ik houd niet van dat soort fratsen.
Compaq tech support hoef je er ook niet over te belln. Het is geen Compaq schijf dus helpen ze je niet.
I've been there
Dit is uit de tijd dat compaq nog heel fanatiek was met compaq ghardware. In jouw geval is dat dus een Seagate met speciale Compaq firmware. Het systeem kijkt eerst of jouw schijf ook een compaq is en als dat niet het geval is wordt de schijf niet gevroten en krijg je zo'n fijne foutmelding.
Dit probleem was voor mij de reden om geen Compaq meer te willen. Ik houd niet van dat soort fratsen.
Compaq tech support hoef je er ook niet over te belln. Het is geen Compaq schijf dus helpen ze je niet.
I've been there