ISDN drama

Pagina: 1
Acties:

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Of ik voor een kennis z'n internet weer aan de praat kan krijgen, want bij inbellen krijgt ie blauwe schermen.
Na lang speuren ben ik er eindelijk achter wat voor ISDN kaart er in de bak zat die ik weer aan de praat moet krijgen (geen merk , geen FCCnr etc, zoek maar uit, en geen drivers erbij).
Het blijkt een Billion kaart te zijn, en heb eindelijk de juiste gedownload.

ISDN lijkt te werken (bel loop maken van channel 0 naar channel 2) maar als ik een nieuwe externe verbinding maak (channel 0) en inbel naar provider etc krijg ik steeds de melding;
"Computer waarvan u het nummer hebt gekozen kan geen verbinding voor de Externe toegang tot stand brengen. Controleer het wachtwoord en probeer opnieuw".
Het wachtwoord klopt wel want het is m'n eigen provider, met eigen login en password.

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen, wat ik nog kan proberen?

Ik heb op een apparte HD een cleane install (Win98) gemaakt en alles wel aan de praat gekregen, maar er staat veel shit en programma's op z'n eigen schijf die niet verloren mogen gaan. Heb al geprobeerd Win98SE over z'n oude win98 te gooien, maar dat verdomd ie ook.
Kortom ik weet niet meer, en wil wel weer eens een nachtje lekker slapen :z ipv de halve nacht achter een onwillige comp vloekend door te brengen ;)
Bedankt voor het lezen van dit warrige verhaal en ik hoop dat iemand mij een tip kan geven, ik heb slaap...

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Heb je bij de externe toegang aangegeven dat je alleen gebruik wilt maken van TCP/IP en niet IPX etc.? Heb je ook de DNS servers ingevuld? Meldt je je aan op een Windows netwerk?

Voor de zekerheid nog een keer:
http://www.billion.com.tw/

Die blauwe schermen heb ik ook wel eens gezien na de installatie van een ISDN-kaart (door iemand anders ;) ) Hij had toen een soort ISDN-update geinstalleerd op z'n machine. Dit was alleen niet nodig omdat de laatste versie al op z'n PC stond. Die update was bedoeld voor Win95. Het bestand heette iets van msisdn11.exe. Dit moet dus niet geinstalleerd worden onder Windows 98.

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• lexkam
De blauwe schermen zijn opgelost, maar denk dat een andere (netwerk) instelling fout staat.
TCP/IP staat aan en DNS is ingevuld.
Client windows netwerk ?? staat aan, geen familie logon (weet niet meer exact hoe het heet, zit nu achter een Mac op m'n werk en graaf dus in mijn geheugen)
Zat al naar verschillen tussen instellingen te zoeken tussen "zijn" win98 install en "mijn" werkende win98 op andere HD, maar kon weinig ontdekken.
Vandaar dat ik nu hoop dat iemand mij de gouden tip kan geven, begin het zat te worden. Wil m'n eigen (veel snellere en goed draaiende vertrouwde compje) weer aan mijn monitor kunnen hangen, ipv roeren in de computer shit van een ander ;) .

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 13:40

Dutch_guy

WYSIWYG

Ik heb dat gezeik ook gehad met een ISDN kaart.

Ik heb toen RVS Com geinstalleerd, werkte perfect daarna.

Pay peanuts get monkeys !

Verwijderd

Misschien geheel overbodig en niet van toepassing, maar zit de boel wel op een stopcontact met randaarde?
Ik heb zelf (lang geleden) hele wazige fouten met ISDN meegemaakt die verholpen waren toen de boel netjes geaard was.

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 11:23

grep

meer begrep...

Maakt die driver soms van die ISDN-modems aan? (in control panel/modems).
Heb hier ook zo'n brakke compaq isdn kaart, waarbij ik uit een aantal isdn modem emulaties moet kiezen. Ik kan nu bv. bij UUnet prima inbellen met een X.75 modem, maar als ik met datzelfde bij Zonnet probeer krijg ik ook diezelfde foutmelding. Ik geloof dat ik daar weer HDLC voor moet kiezen.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:11

Super_ik

haklust!

werkt die account ook op een helemaal andere comp, dus niet deze en die van jouw, maar een willekeurige andere.
de meeste isps gebruiken namelijk ook nog andere middelen om te kijken of de juiste comp inbeld, nummerherkenning is er 1 van. bij wish wert een speciaal nummer gegenereerd de eerste keer dat ik inlogte. toen ik een keer win op nieuw had geinstaleerd was da nummer weg en kon ik niet meer inloggen.

je moet dus ff een nieuwe (gratis) account aanmaken ergens
ik heb ook isdn en hetnet is continu 8kb, en das nie slecht

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• lexkam
Op donderdag 20 september 2001 15:57 schreef Super_ik het volgende:
werkt die account ook op een helemaal andere comp, dus niet deze en die van jouw, maar een willekeurige andere.
Ja, als ik de probleem computer opstart met een nieuwe Win98 install (dmv opstart met andere HD erin) werkt de boel prima! (zelfde account en password).
Punt is dat ik liever de "oude Win98" werkend krijg omdat dan de reeds geinstalleerde programma's blijven werken (bedrijfs admins en een hoop correspondentie geloof ik).

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-08 13:00
Klopt het nummer van de provider wel? Ze hebben vaak aparte nummers voor analoog en isdn.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Pagina: 1