COM21 modem werkt opeens niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04-2025

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe pc en daarin heb ik mn 3com netwerkkaart geplaatst. Ik heb alles ingesteld zoals het hoort (volgens de chello |:( brief). Het probleem is dat mn 5de lampje op het modem niet brand. Die is dus voor de verbinding tussen netwerkkaart en modem. Andere kabel helpt niet, andere netwerkkaart helpt niet :(

Het lampje brandt wel als ik windows aan het opstarten ben. En ook als ik een 3com diagnosticsnetwerk test doe.
Maar deze test wordt natuurlijk niet met goed gevolg afgesloten. Verder funcioneert het modem wel goed (volgens 3com diagnostics test en via gegevens winipcfg).

Helpdesk heeft geen idee :Z wat er fout is.
Hoe los ik dit op?
Heb search gebruikt, kon niets bruikbaars vinden.

Win 98 en ME (allebei geprobeerd, nu gebruik ik ME)
Aansluiting bij chello. Statisch IP adres

Verwijderd

Moet je niet de 3com kaart van chello zelf gebruiken? Zij lezen volgens mij het ethernetkaart nummer uit, en bekijken adh daarvan of je een ip krijgt of niet.

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Topicstarter
Ik gebruik ook de 3com kaart van chello

vaag

• Raser
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb je een pci of een isa 3com kaart?
isa kan een probleem veroorzaken met pci 128 of soundblaster live.

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Topicstarter
ik heb een pci

• Raser
  • Niet online
das Jammer,
het enige dat je in dit geval kan doen, is alle kaarten uit je pc halen en kijken of het dan werkt, en ze een voor een terug stoppen, om er achter te komen waar het conflict zit.

of je koopt voor 25 piek een realteck kaartje en je bent er meteen vanaf.

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 07:30
[behulpzame offtopic mode]
Het is in ventum, niet inventum :)
Anders staat er 'een verstandig man plast niet uitvinding'
[/behulpzame offtopic mode]

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 11:58 schreef Raser het volgende:
das Jammer,
het enige dat je in dit geval kan doen, is alle kaarten uit je pc halen en kijken of het dan werkt, en ze een voor een terug stoppen, om er achter te komen waar het conflict zit.

of je koopt voor 25 piek een realteck kaartje en je bent er meteen vanaf.
Ik heb ook een realtec kaartje; werkt ook niet. Dus wat is er dan kapot?
Tevens was de mijne 29, 95; ik ben weer eens genept :'(
Op donderdag 20 september 2001 11:59 schreef JvdBosch het volgende:
[behulpzame offtopic mode]
Het is in ventum, niet inventum :)
Anders staat er 'een verstandig man plast niet uitvinding'
[/behulpzame offtopic mode]
je hebt gelijk, en het is ook nog eens in ventem (niet um)

ach, het gaat om het idee he :)

Verwijderd

Heb je pas geleden onweer gehad???

• Raser
  • Niet online
als je alles al vervangen hebt blijft alleen het modem nog maar over, dan nog maar een keer bellen en vragen of ze het modem komen wisselen, misschien dat die een klap heeft gehad door een spannings piek,

suc6

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Topicstarter
thnx

Verwijderd

Je UTPuitgang van je com21 is kapot. Ik heb het ook gehad. De UTPuitgang van je com is "beveiligd" tegen spanningspieken. Als er dus een piek op je com21 komt te staan gaat de UTPuitgang er als eerste eraan. Dit hebben ze gedaan omdat anders je computer naar de klote kan gaan.
Goed he :+

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 11:41 schreef MREn het volgende:
Moet je niet de 3com kaart van chello zelf gebruiken? Zij lezen volgens mij het ethernetkaart nummer uit, en bekijken adh daarvan of je een ip krijgt of niet.
Hoeft blijkbaar niet... toen mijn computer een keertje in puin lag moest ik toch ff internet hebben om iets op te zoeken. Toen heb ik de computer van m'n pa die een simpel cheap-ass netwerkkaartje heeft ff rechtstreeks op mijn com21 modem aangesloten en het werkte allemaal perfect (ook chello).

Daar ligt het dus in elk geval niet aan.

• Raser
  • Niet online
Hij heeft hier gedeeltelijk gelijk mee met een terayon modem krijg je je ip via dhcp en dan moest je hem vroeger vrij geven, nu dat ze c-spire hebben hoeft dat niet meer omdat je je netwerk kaart zelf voortaan aan kan melden (in bepaalde regio's)
voor het com21 modem kan je gewoon een andere netwerk kaart pakken aangezien je toch al je gegevens zelf in moet vullen

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

mijn com21 modem nokte er ook ineens mee
link lampje van netwerkkaart was uit (en ff in hub-uplink inpluggen voor test, deed ook nix) maar op het kabelmodem was het lampje voor link met PC wel aan. Zelfs met UTPkabel uit het kabelmodem. Wat hielp was even het kabelmodem compleet uit (stroom eraf) en weer aan doen. Zowaar alles werkte weer 100% :)

Verwijderd

Wat is dit voor een onzin? Een com21 modem heeft toch een vast IP? Ik heb al verschillende nwcards aan m'n Com21 gehangen. Het is regelrechte klets dat je alleen een nwcard van Chello 'mag' gebruiken.

Edit: waarschijnlijk UTP dus kapot. :)

Verwijderd

Zijn er geen conflicten met de drivers (netwerk + Geluid)
Anders ff geluids kaart eruit halen.

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:24
Kan best zijn dat je modem kapot is. Mijn Com21 is een keer naar de bliksem gegaan door de bliksem :P

Alle lampjes knipperden nog, maar hij kon niet aanmelden. Eventjes bellen met mijn provider (Essent) en ik kreeg een nieuwe - niets meer aan de hand.

Misschien heeft ie een spanningspiekje gehad?

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 17:23 schreef Solarsparc het volgende:
Kan best zijn dat je modem kapot is. Mijn Com21 is een keer naar de bliksem gegaan door de bliksem :P

Alle lampjes knipperden nog, maar hij kon niet aanmelden. Eventjes bellen met mijn provider (Essent) en ik kreeg een nieuwe - niets meer aan de hand.

Misschien heeft ie een spanningspiekje gehad?
Op mijn COM21 is het ledje van de downstream kaduk. Nu weet ik dat je die dingen niet open mag maken, maar als ik bel ben ik bang dat ze me opgaan schepen met zo'n Terrayon modem. Is dat zo? Of krijg ik zeker te weten mijn oude vertrouwde COM21 terug?

Wie heeft hier ervaring mee?

Verwijderd

opschepen met een terrayon?
Kon ik dat baggerding maar omruilen voor een Terrayon!!!

Die terrayon kan veel beter omgaan met een wat minder sterk signaal met meer ruis. En het signaal in mijn straat is niet al te best (voltage moest al omhoog om de boel uberhaupt aan de gang te krijgen) dus het gaat behoorlijk bagger met die com21 (20-30 KB/s overdag, 80-90 KB/s snachts) terwijl lui in m'n omgeving met een terrayon fluitend om 5 uur smiddags met 160 kb/s zitten te downen :(

Denk trouwes wel dat je een terrayon krijgt, die com21 gaat er langzaam toch wel uit... misschien moet ik die van mij ook maar es ff helpen met doodgaan ofzo.

Verwijderd

Heb je al eens een andere utp kabel geprobeerd ?
of anders drivers voor die 3com kaart ?

suc6

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 18:09 schreef PsyFlux het volgende:
opschepen met een terrayon?
Kon ik dat baggerding maar omruilen voor een Terrayon!!!

Die terrayon kan veel beter omgaan met een wat minder sterk signaal met meer ruis. En het signaal in mijn straat is niet al te best (voltage moest al omhoog om de boel uberhaupt aan de gang te krijgen) dus het gaat behoorlijk bagger met die com21 (20-30 KB/s overdag, 80-90 KB/s snachts) terwijl lui in m'n omgeving met een terrayon fluitend om 5 uur smiddags met 160 kb/s zitten te downen :(

Denk trouwes wel dat je een terrayon krijgt, die com21 gaat er langzaam toch wel uit... misschien moet ik die van mij ook maar es ff helpen met doodgaan ofzo.
Dan heb ik een terrayon in een Com21 jasje. ;)
Ik wil 'm absoluut niet kwijt, ik wil nl. m'n vaste IP behouden. :)

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:39

sus

is druk :+

Op donderdag 20 september 2001 16:00 schreef Prankster het volgende:

[..]

Wat is dit voor een onzin? Een com21 modem heeft toch een vast IP? Ik heb al verschillende nwcards aan m'n Com21 gehangen. Het is regelrechte klets dat je alleen een nwcard van Chello 'mag' gebruiken.
ff offtopic:

Ik heb ZeelandNet (256 abo, 2500MB/maand :( ). Ik heb ook een COM21 modem.

Ik kan dus NIET een andere NIC aan dat modem hangen. Ik krijg wel gewoon een IP van de DHCP van ZeelandNet, maar kan absoluut niet internetten met een andere NIC. Omdat ik me moet aanmelden met het MAC-adres van de kaart. Als ik een andere kaart wil gebruiken, moet ik naar Z.N. opbellen, of zij in de computer ff het nieuwe MAC adres willen plaatsen. En dan 2 uur later kan ik op internet.

Dus het verhaal dat je iedere NIC aan een COM21 kan hangen klopt niets van...

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:41
Op donderdag 20 september 2001 20:01 schreef suspicious het volgende:
Ik kan dus NIET een andere NIC aan dat modem hangen. Ik krijg wel gewoon een IP van de DHCP van ZeelandNet, maar kan absoluut niet internetten met een andere NIC. Omdat ik me moet aanmelden met het MAC-adres van de kaart. Als ik een andere kaart wil gebruiken, moet ik naar Z.N. opbellen, of zij in de computer ff het nieuwe MAC adres willen plaatsen. En dan 2 uur later kan ik op internet.

Dus het verhaal dat je iedere NIC aan een COM21 kan hangen klopt niets van...
Het ligt aan de provider of je MAC adres gecontroleerd wordt of niet. Sommige providers doen dat wel, andere weer niet. Het is niet iets dat aan het modem zelf ligt, iig.

Je kunt trouwens die MAC adres controle 'omzeilen' door in Windows bij de instellingen van je netwerkkaart een ander MAC adres in te vullen. Dat kan echter niet bij alle netwerkkaarten, en kan ook nog eens per driver verschillen. Bij m'n rtl8139 kaartje en m'n Intel 21143 kaartje kan het iig wel.

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Even iets wat ik in de andere reacties niet tegenkom: controleer eens waarop je 3Com staat ingesteld: 10 of 100Mbit, en full of half duplex.

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 19:12 schreef Prankster het volgende:

[..]

Dan heb ik een terrayon in een Com21 jasje. ;)
Ik wil 'm absoluut niet kwijt, ik wil nl. m'n vaste IP behouden. :)
Das wel een voordeel van die com21 modems ja, bij terrayon gooien ze om de haverklap die IP's weer om. Maar als ze te langzaam zijn om als server te dienen heb je ook niet zoveel aan een vast IP. Om nog maar niet te spreken over die upload limiet...
Op donderdag 20 september 2001 21:20 schreef superbikkel het volgende:
Even iets wat ik in de andere reacties niet tegenkom: controleer eens waarop je 3Com staat ingesteld: 10 of 100Mbit, en full of half duplex.
Maakt het voor de snelheid nog uit of je het op full of half duplex zet of werkt het gewoon niet meer bijvoorbeeld? Ben niet zo superbekend op netwerkgebied :)
Pagina: 1