Vraag

• A3Spruit
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-03 15:21
Ik heb een work/school-abonnement voor MS365, maar ik krijg geen toegang meer tot de programmatuur en het bijbehorend account. Het abonnement wil ik opzeggen. Maar in contact komen met Microsoft lukt niet.

Zowel online als bij telefonisch contact met support (een computerstem) vraagt MS om eerst in te loggen op het account van MS365, maar dat lukt niet. De computerstem van MS blijft dat een paar keer vragen en verbreekt dan de telefoonverbinding. De computerstem uitleggen wat de situatie is werkt ook niet. De stem zegt dan dat het niet begrijpt of niet verstaat wat ik zeg.

Microsoft stuurt wel maandelijks een factuur en int die automatisch. Zolang ik mijn abonnement nergens kan opzeggen en ik mijn situatie niet kan uitleggen omdat ik tot nu toe op geen enkele manier in contact kom met een medewerker van Microsoft, zal het sturen en innen van facturen doorgaan.
Een e-mailadres van bijv. de factureringsafdeling van Microsoft Nederland heb ik ook nergens kunnen vinden.

Dus hoe kom ik hierover wel in contact met (een mens van) Microsoft?

Alle reacties

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Waarom kan je niet in je school/werk account? Is het een mogelijkheid om met de organisatie in contact te komen of je misschien nog toegang zou kunnen krijgen om je account op te kunnen zeggen?

• A3Spruit
Het is/was een persoonlijk account (ik ben ondanks mijn 75 jaar soms nog ZZP-er). Ik heb het destijds werkend gekregen, maar ook ontdekt dat je dan in een dubbelrol komt (gebruiker en beheerder en dat laatste met, naar microsoft lijkt te veronderstellen, kennis van MS365 op het niveau van een professioneel beheerder).

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als MS geen hulp wil/kan bieden, wat weerhoud je er van om gewoonweg de automatische incasso in te trekken zodat ze niks meer krijgen? Jij kan niet bij je account, waarom zouden zij dan nog bij je geld moeten kunnen?

Commandline FTW

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Doet me denken aan deze casus van Radar dat ik onlangs op tv tegenkwam. Je bent niet de enige zo te zien. Andere oorzaak maar ook hier heel lastig om er er vanaf te komen.

https://radar.avrotros.nl...kt-bijna-onmogelijk-62272

[ Voor 22% gewijzigd door GaMbiNo op 22-02-2026 11:33 ]

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:11

sus

is druk :+

Je incassomachtiging intrekken bij de bank, dan stopt het abo na een maand. MS365 is een maandabonnement en als je niet betaald verlenen ze je ook geen dienst meer.

• A3Spruit
Als ik de betaling stopzet zonder formeel op te zeggen (waar?), dan loopt de verplichting om te betalen door. Ik verwacht dat MS dan aanmaningen gaat sturen met op enig moment ook incassokosten. Dan wordt mijn probleem groter in plaats van kleiner.

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-03 06:35
Lijkt mij niet. Neem aan dat je geen abbo hebt wat een jaar loopt maar maandelijks wordt afgeschreven a la een telefoonabonnement? (Bijvoorbeeld, volgens mij heeft microsoft dat ook niet)

In dat geval stopt jouw toegang als je niet meer betaald, microsoft geen inkomenstenderving dus ook geen incassobureau in je nek.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:22
Ik had laatst soort van hetzelfde probleem (ongebruikte Microsoft Entra tenant die ik wilde verwijderen was volledig stuk).

Succesvolle oplossing om met menselijke support in contact te komen: Twitter / X

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik neem aan dat dit geen consumenten MS365 abbonement is maar wel degelijk een zakelijk abbonement zoals een Microsoft 365 Business Basic? Het identificeren van het juiste abbonementstype is uiteraard belangrijk om te weten waar je moet aankloppen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

A3Spruit schreef op zondag 22 februari 2026 @ 08:13:
Als ik de betaling stopzet zonder formeel op te zeggen (waar?), dan loopt de verplichting om te betalen door. Ik verwacht dat MS dan aanmaningen gaat sturen met op enig moment ook incassokosten. Dan wordt mijn probleem groter in plaats van kleiner.
Op het moment dat jij net meer betaald verlies je (vrijwel per direct en automatisch) het recht om de software (en de eventuele bijkomende opslag) te gebruiken. MS is niet een bedrijf dat doorgaat met het onbetaald aanbieden van die diensten. Pas als de betaling weer binnen is, zal de toegang hersteld worden. Dat maakt het veel eenvoudiger voor ze om hun geld te krijgen dan de dienstverlening laten doordraaien en allerlei externe bureaus te moeten inschakelen.
Na een periode X, die je de tijd en ruimte geeft om terug te komen op je beslissing, zullen ze je (eventuele) online-data opruimen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Ik zou hier inderdaad voorzichtig mee zijn.

Maar wat weerhoudt je van het sturen van een aangetekende opzeggingsbrief naar het incasserende (post) adres?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als jij goed documenteert welke stappen jij hebt ondernomen om ervan af te komen, inclusief de reportage die Radar hierover gemaakt heeft, gaat geen incassobureau dat voor de rechter slepen omdat ze weten dat ze dan verliezen. Als het mijn geld was, zou ik dit gewoon doen. Laat ze maar komen.
offtopic:
Bijzonder toch altijd, hoeveel mensen 'abbo' schrijven, i.p.v. abo. Zeggen die ook abbolement, i.p.v. abonnement? _O-

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 22-02-2026 11:09 ]

Simracing set: Thrustmaster TX Servo Base + T3PA Pro + Leather 28GT Wheel (Revisie nodig!) aangeboden - En meer!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08:53
Zet je allereerst in op weer toegang krijgen tot je M365 account ipv opzeggen.

Zodra je weer toegang hebt kan je opzeggen.

Dus wat gaat er fout bij het krijgen van toegang?

• A3Spruit
Ik weet niet wat er fout gaat. Het is voor mij een relatief ingewikkelde combinatie van programmatuur van MS, een domeinnaam die je zelf moet regelen en parameters/instellingen die die combinatie laten werken. Daar zal op enig moment iets fout in zijn gegaan. Zonder aankondiging en bruikbare foutmeldingen waren recent ineens alle bij MS365 horende programma's niet meer beschikbaar t/m Word en Outlook en bij proberen in te loggen op mijn op onmicrosoft.com eindigend MS365-account kreeg ik de melding dat dat account niet meer bestond. Na verschillende pogingen heb ik op enig moment enig chatcontact gehad met een Engelstalige MS-medewerker. Dat was toen ik nog niet door had dat MS het afhandelen van zakelijke dienstverlening strikt gescheiden houdt van dienstverlening voor particulieren. Die medewerker kon zien dat ik een recent verleden had met het MS365-account dat ik had genoemd. Ze stelde toen vast dat mijn MS365-account een work/schoolaccount was. Dat het voor mij een persoonlijk account is/was, deed er niet toe. En toen ze dit vaststelde chatte ze dat ze de chat moest stoppen en gaf ze me een MS-URL voor zakelijke dienstverlening. En daar kom ik niet voorbij de eis van de MS-systemen dat ik me eerst moet identificeren met een werkend zakelijk MS365-account.

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-03 17:01
Er is een procedure om weer admin toegang te krijgen tot een tenant als je deze bent kwijtgeraakt. Deze hebben we in het verleden meerdere malen gebruikt, ik weet alleen niet of het nog steeds werkt.

Het is in ieder geval een poging waard. En als je eenmaal binnen bent kan je de abonnementen opzeggen.

https://learn.microsoft.c...rs/domains-admin-takeover

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:38
A3Spruit schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 21:46:
Ik heb een work/school-abonnement voor MS365, maar ik krijg geen toegang meer tot de programmatuur en het bijbehorend account. Het abonnement wil ik opzeggen. Maar in contact komen met Microsoft lukt niet.

Zowel online als bij telefonisch contact met support (een computerstem) vraagt MS om eerst in te loggen op het account van MS365, maar dat lukt niet. De computerstem van MS blijft dat een paar keer vragen en verbreekt dan de telefoonverbinding. De computerstem uitleggen wat de situatie is werkt ook niet. De stem zegt dan dat het niet begrijpt of niet verstaat wat ik zeg.

Microsoft stuurt wel maandelijks een factuur en int die automatisch. Zolang ik mijn abonnement nergens kan opzeggen en ik mijn situatie niet kan uitleggen omdat ik tot nu toe op geen enkele manier in contact kom met een medewerker van Microsoft, zal het sturen en innen van facturen doorgaan.
Een e-mailadres van bijv. de factureringsafdeling van Microsoft Nederland heb ik ook nergens kunnen vinden.

Dus hoe kom ik hierover wel in contact met (een mens van) Microsoft?
Op de website staat onder de knop 'Sign in' ook een knop met daarop 'Can't sign in'; Contact Us - Microsoft Support.

Zelf ook weleens gebruikt, krijg je live chat.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• EricTC
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-03 10:16
Volgens Google zijn dit de gegevens van Microsoft Nederland

Located in: The Outlook
Address: Evert van de Beekstraat 354, 1118 CZ Schiphol
Phone: 020 500 1500

Je zou kunnen proberen te bellen?
Of anders een brief schrijven. (voor de jongeren, dat is net zoiets als een e-mail maar dan op papier :))

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-03 06:35
Room42 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 11:06:
[...]

Als jij goed documenteert welke stappen jij hebt ondernomen om ervan af te komen, inclusief de reportage die Radar hierover gemaakt heeft, gaat geen incassobureau dat voor de rechter slepen omdat ze weten dat ze dan verliezen. Als het mijn geld was, zou ik dit gewoon doen. Laat ze maar komen.
offtopic:
Bijzonder toch altijd, hoeveel mensen 'abbo' schrijven, i.p.v. abo. Zeggen die ook abbolement, i.p.v. abonnement? _O-
Je bent de enige die het schrijft als abbolement hoor. Als je dan toch iemand de les gaat lezen :)

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Mogelijk belt TS met india?
Als hij de betaling stop zet dan helpen ze vanuit india wel even met zijn bankzaken?

Ik zou gewoon blokkeren, online abonnementen zijn heel anders dan een abonnement op de lokale krant.
De lokale krant blijft gewoon bezorgen en dreigt met incasso kosten als je niet betaald.
Online stopt gewoon de dienstverlening.

Verder kan het ook zo zijn dat als Microsoft er al werk van maakt dat een incassobureau je zelfs kan helpen.
Je hebt nu indirect contact met Microsoft en kan uitleggen wat de situatie is en het probleem via deze weg oplossen.
Incassobureau’s volgen meestal de juridische weg en hier zou dan ook een rechtsbijstandverzekering kunnen helpen.

ICE ICE Baby

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:04

Croga

The Unreasonable Man

En zodra ze een aanmaning sturen heb je contact gegevens.....
Als je daar vervolgens contact mee opneemt met de opmerking "Ik heb de betaling stopgezet aangezien jullie de dienstverlening stop gezet hebben" dan komt daar op z'n minst een onderzoek uit.

Ik heb deze weg al meerdere malen (bij andere dienstverleners) bewandelt om zo uiteindelijk toch toegang tot het systeem te krijgen OF het contract ontbonden te krijgen.

Niet te bang zijn van aanmaningen. Die betekenen niet zo veel behalve dat je een nieuwe ingang krijgt.
Pagina: 1