Op vrijdag 21 september 2001 19:08 schreef j-w het volgende:
[..]
ik ben alleen geïnterreseerd in NED1,2,3. SBS6 =

(behalve de bekerwedstrijden).
snelnet.nl werkt jammergenoeg inderdaad niet...
Toch heeft ie gelijk, ook Ned1, 2, en 3 moeten uitzend rechten betalen voor hun (engelstalige) content. Bij een gratis stream zou dit betekenen dat je voor de gehele wereld die uitzend rechten moet betalen, iets wat onbetaalbaar is. De oplossing van Snelnet is inderdaad provider gebonden, en werkt - uiteraard - alleen met een paar Nederlandse breedband providers.
Ik ben echter ook wel geinstresseerd in een *betaalde* stream. Ofwel, ik leg per maand een paar centen neer om naar een aantal Nederlandse zenders via het Internet te kijken. Ik ben de beroerdste niet wat dat betrefd, en zo'n betaalde oplossing lijkt me eigenlijk alleen maar eerlijk.
Het station dat ik in de VS wel kan ontvangen is trouwens BVN oftewel "Het Beste van Vlaanderen en Nederland", waarbij programma's uitgezonden worden van de 3 Nederlandse en 2 Vlaamse publieke netten. Hier worden alleen programma's uitgezonden in de Nederlandse taal, omdat hier geen of veel minder rechten voor betaald hoeven te worden. Denk hieraan het Journaal, Nova, diverse documentaires, Nederlandse series, en Vlaamse programma's. Daarnaast heeft de Wereldomroep het programma "Studio NL" dat speciaal bedoeld is voor Nederlanders die ergens anders in de wereld wonen. (meer info op
www.bvn.nl)
Ik neem waarschijnlijk een satelietpakket in de VS, waar naast zo'n 250 amerikaanse stations ook wat europese stations op zitten zoals BVN, Deutsche Welle, en TV5.
Ik denk dat we vanwege uitzendrechten in ieder geval niks gratis en legaal kunnen krijgen.