nederlandse TV via internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Hoi,

weet iemand of er ergens op het internet
live streams worden aangeboden van de Nederlandse
publieke zenders (NED1,2,3)?

Ik zit namelijk in Zweden en zou graag zo nu
en dan wat NL'se TV kijken.

Ik heb hier in mijn appartement een 100Mbit :)
connectie dus bandwith genoeg!

JW

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik ben hier trouwens ook in geintresseerd, ik zit vanaf medio volgend jaar namelijk in de USA....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Tja, dan kom je toch al snel uit op omroep.nl waar je nieuws en wat andere programma's kan bekijken als je even goed rondkijkt.
Verder hebben ze misschien wel satteliet aansluiting en kan je RTL SBS enzo aan.

• maartena
In zweden kun je inderdaad *ALLE* TV stations ontvangen via de sateliet.... op V8 na geloof ik.

In de USA wordt alleen BVN/WereldomroepTV door satelieten uitgezonden :( Gelukkig krijg ik waar ik ga wonen iets van 114 tv kanalen ;)

Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 14:45 schreef maartena het volgende:
In zweden kun je inderdaad *ALLE* TV stations ontvangen via de sateliet.... op V8 na geloof ik.

In de USA wordt alleen BVN/WereldomroepTV door satelieten uitgezonden :( Gelukkig krijg ik waar ik ga wonen iets van 114 tv kanalen ;)
de Amerikaanse manier van TV is :r

Reclame Reclame Reclame en Reclame :r

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Live nederlandse tv kijken op internet bestaat, en kan ook niet.

• stfn345
  • Laatst online: 15:38
Waarom kan dat niet ?

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op donderdag 20 september 2001 16:49 schreef T het volgende:
Live nederlandse tv kijken op internet bestaat, en kan ook niet.
Wat bedoel je nou?
Je kan nederlandse TV kijken en het kan ook niet :? :? :?

Volgens mij kan je alleen TMF kijken op inet :(

• j-w
  • Niet online
slaapkop:
bedankt voor de tip maar omroep.nl kende ik al. Er zijn daar inderdaad veel goede programmas on-demand te bekijken! Maar ik ben benieuwd of er ook live-streams bestaan van NED1,2 en 3.

blue devil:
het kan natuurlijk wel. De eerste dagen na de aanslag in de USA werden NL1 en 2 live gestreamd door omroep.nl. Nu helaas niet meer... CNN werd een tijdje gestreamd door xs4all. Die stream had een erg goede kwaliteit.

maartena:
ik hoop voor ons dat de NOS snel besluit om naast de radio zenders ook de TV zenders te gaan streamen.

• j-w
  • Niet online
niemand met meer info?

• roger is here
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-03 18:10

roger is here

duss..

www.snelnet.nl

maar volges mij is dat ip gebonden.... :?

Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.

Verwijderd

Voor snelnet heb je het programma compcore toch nodig?
Ik kan dat nergens meer vinden...
Iemand een idee?

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 10:50 schreef jaap-io het volgende:
Voor snelnet heb je het programma compcore toch nodig?
Ik kan dat nergens meer vinden...
Iemand een idee?
staat onder de derde link service. Maar het gaat toch niet werken. Is idd provider gebonden.

• Timmey
  • Niet online
Ik meende dat TV via internet niet mogelijk is omdat een zender als SBS6 ofzo geen uitzendrechten heeft in het buitenland.

• j-w
  • Niet online
Op vrijdag 21 september 2001 14:44 schreef T het volgende:
Ik meende dat TV via internet niet mogelijk is omdat een zender als SBS6 ofzo geen uitzendrechten heeft in het buitenland.
ik ben alleen geïnterreseerd in NED1,2,3. SBS6 = :r
(behalve de bekerwedstrijden).

snelnet.nl werkt jammergenoeg inderdaad niet...

• maartena
Op donderdag 20 september 2001 16:42 schreef FYA het volgende:

[..]

Daar is een hele handige oplossing voor... Je koop voor $199 een TiVo unit. Hierin zit een grote harde schijf, en je kunt daarmee tegelijk opnemen en kijken (van een hardisk kun je ook lezen en schrijven tegelijk, doordat je e.e.a. vooruitleest in het gehuegen)

Stel: een programma van 45 minuten begint om 20:00 en eindigt om 21:00, en heeft dus 15 minuten reclame. Dit is zo'n beetje standaard in de USA, een kwart reclame, driekwart tv. Met zo'n TiVo unit begin je dus om 20:15 met kijken, en sla je alle reclame over. Tegen de tijd dat het 21:00 is, is de unit op hetzelfde tijdstip aanbeland als jij. En je hebt geen moment reclame gezien, heh....

Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
Op vrijdag 21 september 2001 19:08 schreef j-w het volgende:

[..]

ik ben alleen geïnterreseerd in NED1,2,3. SBS6 = :r
(behalve de bekerwedstrijden).

snelnet.nl werkt jammergenoeg inderdaad niet...
Toch heeft ie gelijk, ook Ned1, 2, en 3 moeten uitzend rechten betalen voor hun (engelstalige) content. Bij een gratis stream zou dit betekenen dat je voor de gehele wereld die uitzend rechten moet betalen, iets wat onbetaalbaar is. De oplossing van Snelnet is inderdaad provider gebonden, en werkt - uiteraard - alleen met een paar Nederlandse breedband providers.

Ik ben echter ook wel geinstresseerd in een *betaalde* stream. Ofwel, ik leg per maand een paar centen neer om naar een aantal Nederlandse zenders via het Internet te kijken. Ik ben de beroerdste niet wat dat betrefd, en zo'n betaalde oplossing lijkt me eigenlijk alleen maar eerlijk.

Het station dat ik in de VS wel kan ontvangen is trouwens BVN oftewel "Het Beste van Vlaanderen en Nederland", waarbij programma's uitgezonden worden van de 3 Nederlandse en 2 Vlaamse publieke netten. Hier worden alleen programma's uitgezonden in de Nederlandse taal, omdat hier geen of veel minder rechten voor betaald hoeven te worden. Denk hieraan het Journaal, Nova, diverse documentaires, Nederlandse series, en Vlaamse programma's. Daarnaast heeft de Wereldomroep het programma "Studio NL" dat speciaal bedoeld is voor Nederlanders die ergens anders in de wereld wonen. (meer info op www.bvn.nl)

Ik neem waarschijnlijk een satelietpakket in de VS, waar naast zo'n 250 amerikaanse stations ook wat europese stations op zitten zoals BVN, Deutsche Welle, en TV5.

Ik denk dat we vanwege uitzendrechten in ieder geval niks gratis en legaal kunnen krijgen.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Mischien een leuk idee voor iemand met een 100 Mbit+ kaartje en een goede capturekaart met realtime mpg2/real codec (DV500+) om een stream te beginnen en vervolgens te relayen als t veel bekijks krijgt ??

T is geloof ik alleen niet helemaal legalo ..

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een linve stream geven van Ned 1, 2 , 3 is niet illegaal.

• maartena
Op vrijdag 21 september 2001 22:40 schreef prenobe het volgende:
Een linve stream geven van Ned 1, 2 , 3 is niet illegaal.
Klopt, maar alleen zolang die live-stream BINNEN de Nederlandse grenzen blijft. Bij Snelnet deden ze dit dus ook, met de ADSL test van de KPN. In het geval van Snelnet konden alleen de IP adressen van een paar Nederlandse breedband providers deze streams bekijken.

Zit je in het buitenland, dan is zo'n stream niet legaal te bekijken. Voor dezelfde reden kunnen we in Nederland ook niet de Sky-Digital kanalen bekijken, omdat deze gelimiteerd zijn tot Groot Britannie. Op een paar sportcafe's na die een licentie gekocht hebben, kan dus niemand in Nederland de Sky Sport channels ontvangen.

Je kunt wel in Nederland een satelietschotel en de benodigde decoders kopen, en dan deze naar het buitenland smokkelen. Niemand doet hier echt moeilijk over, er zijn genoeg stereo-typ-kampeerders die een complete set meenemen naar zuid frankrijk. Zo'n setje kost een goede 1000 piek, en ik ken heel toevallig iemand in Zweden die zo'n ding heeft meegenomen.

Maar gratis in het buitenland? Nope.... ik zou het graag willen, aangezien ik binnenkort naar de USA verhuis. En daar kan ik dus maar 1 Nederlands TV station ontvangen....

Livestreams kunnen. Maar alleen binnen Nederland. Gelukkig kun je wel het Journaal online bekijken, zodat je op de hoogte blijft :)

Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 16:42 schreef FYA het volgende:

[..]

Maar .. de kwaliteit van de progamma's bijvoorbeeld zijn niet te vergelijken met de nederlandse.

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 22:14
goeie vraag man
heb ik ook wat aan als ik naar canada ga!!!:)

Op de wind van gister kan je niet zeilen

• j-w
  • Niet online
Op vrijdag 21 september 2001 20:43 schreef violator_ het volgende:
Mischien een leuk idee voor iemand met een 100 Mbit+ kaartje en een goede capturekaart met realtime mpg2/real codec (DV500+) om een stream te beginnen en vervolgens te relayen als t veel bekijks krijgt ??
goed idee! wie heeft er zin om dit experiment uit te voeren?

Verwijderd

Denk niet dat je iemand gevonden krijgt met voldoende upload capaciteit en als die er wel zijn dan geven ze hun bandbreedte nog niet zomaar op aan een stream vrees ik.
Pagina: 1