wasmachine kunststof bus bout motor gescheurd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:54
Ik wilde snaar vervangen van de Bosch wasmachine wab28262nl/24

De wasmachine maakt een kraakte geluid kan helaas niet testen of de geluid weg is omdat ik een verkeerde snaar heb besteld.

Alleen kom ik een bevestiging bouten tegen met een kunstof bus deze is gescheurd/afgebroken.

Ik heb weleens een bonk gehoord tijdens het centrifugeren. Denk dat dit de oorzaak kan zijn.

Is dit nog te repareren of is het beter om toch voor een nieuwe wasmachine te gaan. Deze is bijna 9 jaar oud?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yftZKI0YLJB1jb48lgoUtbkl6Wc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eDVEL9uJRAFDl69HbH63wpdh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dD1miWmRwmhUr9W-MOxvgtSUZZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u1IEujOHOCkPd6vp5zezxMJp.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik denk dat dit “by design” is zodat de motor zo op dat kunststof geschoven kan worden. De bout drukt het kunststof uit elkaar waardoor de motor er niet af kan schuiven.

Check maar eens het andere punt waar de motor op vast zit.

• Techfreak
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 17:02
Evertt schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 16:14:
Ik wilde snaar vervangen van de Bosch wasmachine wab28262nl/24

De wasmachine maakt een kraakte geluid kan helaas niet testen of de geluid weg is omdat ik een verkeerde snaar heb besteld.

Alleen kom ik een bevestiging bouten tegen met een kunstof bus deze is gescheurd/afgebroken.

Ik heb weleens een bonk gehoord tijdens het centrifugeren. Denk dat dit de oorzaak kan zijn.

Is dit nog te repareren of is het beter om toch voor een nieuwe wasmachine te gaan. Deze is bijna 9 jaar oud?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sypie heeft gelijk, dit hoort zo. Als er een bout afgebroken was zat de motor ook los. Maar was je oude snaar gebroken? Bonken en kraken doet mij niet direct aan de snaar denken. Kan je de oude snaar er niet om leggen en een filmpje maken?

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:54
Oke bedankt dan moet ik verder kijken.
Oude snaar was niet gebroken alleen wilde ik kijken of dat misschien de oorzaak was.

• Techfreak
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 17:02
Evertt schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 16:54:
Oke bedankt dan moet ik verder kijken.
Oude snaar was niet gebroken alleen wilde ik kijken of dat misschien de oorzaak was.
Het zou echt helpen als je een youtube video met het geluid kan maken. Ik denk nu zelf aan schokbrekers, lager of gebroken trommelkruis maar welke het is kan ik zo niet zeggen. Als je toch voor een nieuwe gaat kijk dan eens naar merken als Everglades, Heinner of Frilec, hebben allemaal 5 jaar volledige garantie.Het zou echt helpen als je een youtube video met het geluid kan maken. Ik denk nu zelf aan schokbrekers, lager of gebroken trommelkruis maar welke het is kan ik zo niet zeggen. Als je toch voor een nieuwe gaat kijk dan eens naar merken als Everglades, Heinner of Frilec, hebben allemaal 5 jaar volledige garantie.