Het is weer tijd voor een nieuw game systeem. Ik wil graag games zoals Total war Warhammer 3 op high/ultra zonder problemen kunnen spelen. En in de toekomst Dawn of War 4 en de nieuwe Total War Warhammer 40k.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk om mee te gamen, geen video bewerking oid dat doe ik niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit zelf te denken rondt de 2000 euro, liefst daaronder maar als er een component is die iets duurder is is dat niet zo'n heel erg probleem
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[i]Een muis en toetsenbord die nog prima voldoen en een monitor, de LG UltraGear 27GP850 - QHD Nano IPS Gaming Monitor -165hz. Deze monitor is prima voor mij, wat deze monitor op max kan laten zien is meer dan goed./i]
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[i]Een goede CPU en Videokaart plus voldoende ram./i]
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD voor CPU omdat die kwa prijs kwaliteit beter is begrijp ik. Nvidea voor GPU. Liefst allemaal van merk Gigabyte.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk systeem als ik aan het gamen ben, en idle natuurlijk ook. Geen fan van waterkoeling dus het beste wat er mogelijk is met luchtkoeling.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb al een systeem bij elkaar gezocht, echter weet ik niet of er bv een bottleneck is, of als er componenten die goedkoper zijn voor dezelfde prestaties of als het overkill is voor mijn wensen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk om mee te gamen, geen video bewerking oid dat doe ik niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit zelf te denken rondt de 2000 euro, liefst daaronder maar als er een component is die iets duurder is is dat niet zo'n heel erg probleem
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[i]Een muis en toetsenbord die nog prima voldoen en een monitor, de LG UltraGear 27GP850 - QHD Nano IPS Gaming Monitor -165hz. Deze monitor is prima voor mij, wat deze monitor op max kan laten zien is meer dan goed./i]
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[i]Een goede CPU en Videokaart plus voldoende ram./i]
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD voor CPU omdat die kwa prijs kwaliteit beter is begrijp ik. Nvidea voor GPU. Liefst allemaal van merk Gigabyte.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk systeem als ik aan het gamen ben, en idle natuurlijk ook. Geen fan van waterkoeling dus het beste wat er mogelijk is met luchtkoeling.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb al een systeem bij elkaar gezocht, echter weet ik niet of er bv een bottleneck is, of als er componenten die goedkoper zijn voor dezelfde prestaties of als het overkill is voor mijn wensen.
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 9700X Boxed | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B850 GAMING WIFI6 | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 5060 Ti WINDFORCE OC 16G | € 588,96 | € 588,96 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Compact Zwart | € 110,95 | € 110,95 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 35,92 | € 35,92 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 399,- | € 399,- |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 13 M | 850W | € 128,01 | € 128,01 |
| 1 | Interne ssd's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 203,90 | € 203,90 |
| Totaal | € 1.894,74 | |||