Velux dakramen - uitwisselbaarheid draaiend deel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:29
Ik heb een klein Velux dakraam, een GGL 102 uit '00. Omdat het raam verder nog prima is (en omgebouwd naar elektrisch vanwege de hoogte waarop deze zit), zou ik deze graag willen voorzien van beter glas. De ombouwsets naar 24mm glas worden echter niet meer geleverd.

Past het draaiend deel van het raam van de nieuwere serie (2001-2013) in het bestaande kozijn? Dit zou de GGL C02 zijn. Ik kan hier weinig over vinden, anders dan dat beter glas het voornaamste verschil tussen de 102 en C02 zou moeten zijn. Een gebruikte C02 met 24mm (HR++ veiligheids)glas is makkelijk te vinden.

Alle reacties

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
staat niet niet ergens onder de afdeling "voor professionals" op de velux site? daar kun je ook technische tekeningen en zo vinden.

• tastiestemperor
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08:56
Het staat niet op de website van Velux, maar als je doorvraagt blijkt dat het inderdaad mogelijk is. Het enige waar je op moet letten is de scharnieren van het raam. Als deze hetzelfde zijn dat is het technisch mogelijk, zo niet dat het je een ander probleem. Wij hebben hetzelfde gedaan van dubbel naar HR++, daarna alles goed ingesmeerd en werkt nog prima.

• Ruubaan
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 11:21
Volgens mij past het niet als je naar een ander periode gaat, het is namelijk echt een andere vorm met andere kierafdichting.

Wel heb ik laatst bij ons een MK04 uit 22' de dubbele beglazing vervangen voor een zelfde raam met triple, dus echt alleen het draaiende deel vervangen.

De kierafdichting is trouwens echt stukken beter in de nieuwe types, de huidige generatie en die van 00' is echt een wereld van verschil. Als je handig bent kan je het raam/kozijn in een ochtend vervangen

Peugeot E208 GT --- 6400 WP Z —

• Melvin15397
Bedankt voor de antwoorden. Heel duidelijk is het nog niet. Waarschijnlijk is het proberen en kijken of het past.

Vervangen door een CK02 is een optie als ik geen vervangend passend draaiend deel kan vinden. Helaas is de elektrische bediening niet over te zetten (verschil tussen voor en na 2013) en lijkt de aftimmering aan de binnenkant met constructielijm in de sponning gelijmd te zijn, dus dat gaat nooit meer netjes los.

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15:55
Je zou het eens direct bij Velux zelf kunnen proberen. Mijn ervaring met hun service afdeling is best goed.

PVoutput

• Melvin15397
Inderdaad snel reactie van Velux gehad. Volgens hen kan het niet.
Pagina: 1