uGreen Photo's app wil niet indexeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Wereldreiziger
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-02 18:10

Wereldreiziger

Wereldreizigers.nl

Topicstarter
Sinds kort in het bezit van een nieuwe NAS, de uGreen 4800 Pro.

Qua hardware echt top, alles snel klik en klaar werkend gekregen met 3x 8 TB en 2 m2 SSD's die als caching fungeren. De software laat echter te wensen over.

De foto app van uGreen, die veel vergelijkbare opties heeft met Google Foto's (gezichten/huisdieren herkennen, etc) wil niet indexeren. Gewoon helemaal niet meer eigenlijk, zelfs niet op datum.

Hij begon, deed pakweg 70 foto's, en toen hield het op. In de files/folders staan pakeg 200k afbeeldingen, dus ik mis er aardig wat :)

2 dagen lang meermaals opnieuw proberen te starten, hardware reboots gedaan, opnieuw indexing geprobeerd, app verwijderd, nogmaals reboot, app vers installed, etc. etc. Niets lijkt te werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DaK-4ntIwGMOhEfazxlIjS-6wrE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/APk1r5BnDkSVRcFjhr0wmVIi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aMj0altXMD-3cUdNd2f8jIxuh54=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gh66P0O5wEicfFM9Ezq3QJZj.png?f=fotoalbum_large

Als ik wat Google opdrachten doe, lees ik meer soortgelijke verhalen, maar niemand heeft nog een oplossing (ook niet via support). Ik ga dat zelf ook via Support proberen, maar wellicht is er al een Tweaker die een mogelijke oplossing heeft?

[ Voor 1% gewijzigd door Wereldreiziger op 21-02-2026 13:03 . Reden: spelling ]

Reizende professioneel-levensgenieter. Fuji en DJI fan. Eigenaar Wereldreizigers.nl (maar ook op Instagram, etc.)

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:55

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit lijkt me een software issue. Schopje naar CSA.

• Wereldreiziger
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-02 18:10

Wereldreiziger

Wereldreizigers.nl

Topicstarter
Update: na het - nogmaals - meermaals verwijderen, rebooten en her-installeren van de software heb ik de boel werkend gekregen. Ik deed eigenlijk hetzelfde als voorgaande keren, maar opeens werkt het.

Ik weet dus niet waar het precies aan gelegen heeft, maar vooralsnog lijkt het probleem opgelost.

Ook heb ik inmiddels een volledige review geschreven over de NAS inclusief de software: uGreen NAS 4800 Pro review

[ Voor 25% gewijzigd door Wereldreiziger op 23-02-2026 10:03 ]

Reizende professioneel-levensgenieter. Fuji en DJI fan. Eigenaar Wereldreizigers.nl (maar ook op Instagram, etc.)