POCO F8 Pro en F8 Ultra - Dikke subwoofer boven op dikke…

Pagina: 1
Acties:

• latka
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:53
Artikel: review: POCO F8 Pro en F8 Ultra - Dikke subwoofer boven op dikke specsheet
Auteur: @Dennis de Vries

In het artikel wordt verwezen naar de Xiaomi unlock tool en dat het lastig kan zijn om de telefoon te unlocken. Ik zou dit stelliger willen zeggen als f7 gebruiker: "theoretisch is de telefoon unlockbaar maar praktisch kun je het wel vergeten. " Een belangrijke reden voor de populariteit van poco phones is nou juist die unlockbaarheid maar net die feature is eigenlijk kapot.

• HansRemmerswaal
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-03 20:51
Kun je ter vergelijking ook de iPhone 17 meenemen in de tabellen?

Nefit EnviLine A/W Split 7.0 E-S warmtepomp | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Bosch EasyControl CT200 thermostaat | Home Assistant | BBQKees

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-03 12:17
@Dennis de Vries
Mooi artikel, alleen heb ik een opmerking over dit deel:
Daarbij hoort de kanttekening dat je de maximale laadsnelheid alleen haalt wanneer je een Xiaomi HyperCharge-lader gebruikt. In onze tests zagen we een maximaal laadvermogen van ongeveer 40W wanneer we een reguliere PD-lader gebruikten.
Het lijkt erop dat je niet het laadvermogen van de Poco F8 (Ultra in mijn geval) hebt getest, maar het laadvermogen van de lader. De recente modellen van Xiaomi (en dus ook Poco) ondersteunen hogere laadsnelheden met alternatieve laders. Het gaat niet direct zozeer dat het een PD-lader moet zijn, maar dat deze het PPS protocol ondersteunt (onderdeel van PD, maar niet altijd (volledig) geimplementeerd). En daar wringt het, er zijn PD laders die weliswaar PPS ondersteunen, maar beperkt zijn tot een voltage range van 5-11V bij hooguit 5A (en soms ook een lagere A). Als je niet verder komt dan rond de 40W, dan lijkt het een lader te zijn die niet verder gaat dan 3,75A bij 11V. Veel laders kunnen echter veel verder komen.

Wil je echt kunnen testen wat de laadsnelheid is zonder gebruik te maken van de propriety lader, dan heb je een lader nodig die PPS ondersteunt tot 5A bij 21V. En natuurlijk ook een USB-C kabel die dat ondersteunt. Hierover heb ik veel gelezen bij de tests van Techtest. Ik heb dan wel geen directe USB tester, maar mijn Baseus Enerfill 140W lader trekt volgens mijn verbruiksmeter rond de 90W bij aanvang laden wanneer ik mijn F8 Ultra eraan hang. Erg nauwkeurig is deze meting niet, maar het geeft wel aan dat er sneller geladen kan worden.

Wellicht is het de moeite waard om de lader nog eens goed onder de loep te nemen, er zijn meer merken die PPS ondersteunen (onder andere de Google Pixels).

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-03 11:20

Dennis de Vries

Redacteur
@yodeluxe Dank voor de tag! De niet-Xiaomi-oplader waarmee ik dit heb geprobeerd is een model dat 100W kan leveren en ook overweg kan met PPS. Op andere telefoons die het PPS-protocol ondersteunen, zag ik daarmee dan ook een beduidend hoger vermogen terug.

Ik zal het volgende week overigens nog een keer testen met een andere lader, om een eventuele one off uit te sluiten. Stay tuned!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-03 12:17
@Dennis de Vries Dank voor jouw snelle reactie! Ik ben benieuwd wat de andere test naar voren brengt.

Wat ik nog wel wil meegeven, is dat 100W helaas niet zoveel zegt over hoeveel watt je krijgt via PPS. Kijk bijvoorbeeld bij deze test: een Anker 100W lader, maar die kan maar maximaal 55W aan via PPS (11V 5A). Best wel teleurstellend als je die koopt om er later achter te komen dat 100W alleen maar via PD is en niet via PPS wat de telefoon nodig heeft.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)