Toon posts:

Geheugen upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje: Ik heb binnenkort een nieuw mobo en processor (AMD 1000). Ik kan mijn 128 SDRAM meenemen, en er dan eentje bij zetten voor 3 / 4 tientjes.
Ik kan ook die van 128 mb sdram eruit gooien en 128 mb ddram kopen voor wat meer. 256 kost nu geloof ik 130 ofzo, dus dat kan ook.
Wat kan ik het beste doen? Ik gebruik weinig zware applicaties, dus misschien kan ik voor het geld beter enkel een 128 md sdram kopen?
Ik vraag me dan ook af of het verschil met sdram en ddram bij mij goed te zien is. Misschien dat 128 sdram erbij voor weinig dan een betere keuze is.
:?

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:13

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

kun je nie voor DDR gaan op je nieuwe mobo???
das veel sneller en als je toch nieuw gaat *D
en je moet een beetje vooruit denken, ddr komt er toch wel in en als je nu later weer een nieuwe proc koopt heb je dan geen geheugen meer nodig,je kan die 128 die je nu hebt altijd verkopen.

Tweakers Discord

Verwijderd

Wat voor mobo heb je ? past daar wel ddr op ? dat is nl. een andere maat dan sdram.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Het ligt er maar net aan wat jij eraan wilt uitgeven..

Overigens heb je ook nog bordjes waarbij je allebei de sloten hebt, dus en ddr, en sdram.. Dan kun je eventueel eerst gewoon op sdram blijven draaien, en eventueel later upgraden..

Het is gewoon zo dat de geheugenbandbreedte hoger is bij ddr. Maar als jij weinig tot geen zware (geheugenvretende) applicaties draait, zul je het niet echt merken..

Kijk gewoon es in de pricewatch, en vergelijk de prijzen een beetje.. Dan kun je zelf wel tot de juiste conclusie komen!

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord heeft 2 sdram en 2 ddram slots, dus op zich ook voor "de toekomst".

Qua geld, tja. Mijn systeem draait geen zware progs. Wat games, wat programmeren, wat klooien. Geen photosjoppen dus.
Mijn probleem is dat ddram (ookal niet duur meer) voor 256 nog rond de 130 gulden zit. Dan blijf ik dus met 128 md sdram zitten (werkt niet samen). Verkopen heeft geen zin, want wat kost geheugen nu nog? :)

Aan de andere kant, kan ik voor 30 gulden een 128 md sdram halen. Heb ik ook 256 en ben ik goedkoop klaar, zonder dat ik geheugen overhoudt.

Moet ik nu prijs / prestatie denken en zeggen: ik gebruik het toch niet intensief, dus lekker voor 3 tientjes klaar?
Of moet ik meer geld uitgeven voor iets wat ik waarschijnlijk zelden gebruik?

Hoop dat ik het iets duidelijker heb toegelicht. :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Ik zou zeggen.. Ga gewoon lekker voor de SDRam.. Presteerd voor jou goed genoeg, en je bent lekker goedkoop klaar..

Verwijderd

Topicstarter
thx :)

Ik zat zelf nogal te twijfelen, maar als je het er dan over gaat hebben, merk je wel dat je toch wel een voorkeur hebt.

Ik ga gewoon voor de sdram.
Pagina: 1