Dienstverlening WebXtra - Digital Residence + Verhuizen

Pagina: 1
Acties:

• margriet1971
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20-02 16:16
Goedemiddag,

Ik heb al jaren onze websites gehost bij WebXtra. Hoewel de dienstverlening voorheen redelijk soepel verliep, is het - met name sinds afgelopen zomer - zeer, zéér verslechterd. En het dieptepunt lijkt bereikt ;(

Ik heb redelijk statische websites en weinig tijd om ze echt te onderhouden. Ben dan ook gewoon "hobbyist" en doe het er gewoon bij, naast ons eigenlijke werk.

Omdat ik de laatste drie-vier jaar écht geen aandacht er meer aan gaf heb ik ook updates e.d. niet bijgehouden. Zolang de e-mail maar werkte en de sites wel min of meer bereikbaar waren, vond ik het prima.

Nu zijn we op een punt beland dat we wél aan de slag willen met de websites. En blijkt dat WebXtra sterk verouderde databases/DirectAdmin leveren. Ik kan ze dus niet naar behoren updaten of wijzigen.

En een ticket aanmaken / e-mail sturen gaat wel, maar ik krijg geen enkele reactie terug |:(

Dus... de 9 domeinnamen die ik bij hen in beheer heb kan ik niet verhuizen. Want ik heb geen transfercodes.
Ik hoef de websites als zodanig ook niet te behouden (Wel de domeinnamen), maar wel alle e-mails (die ik natuurlijk ook nog gewoon kan veilig stellen lokaal).

Ik heb ze vandaag nog via de voor mij mogelijke kanalen gesommeerd om mij de codes te geven. Maar wat nu als ik die niet krijg en het nog erg stil blijft van hun zijde?

WebXtra is een handelsnaam van Digital Residence. Dat bedrijf kent wel een telefoonnummer maar is "niet bereikbaar". Stom... ik had wellicht allerter moeten zijn..... 8)7

Maar ik ben nu toch vooral benieuwd hoe ik toch zo snel als mogelijk de domeinen zou kunnen verhuizen, als ik niet de codes tot mijn beschikking heb.

Weten jullie raad?

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Dat hangt een beetje per extensie af. Bij .nl gaat weer anders dan bij .com

Hier alvast voor .nl.

Voor .nl > https://www.sidn.nl/faq
Ik wil mijn domeinnaam verhuizen, maar ik krijg mijn token niet. Hoe los ik dit op?
Antwoord:
Jouw registrar heeft de verplichting binnen vijf dagen na aanvraag het token aan je te verstrekken. Voldoet je registrar niet aan je verzoek, dan kun je het volgende ondernemen:

Stuur een e-mail met onze voorbeeldtekst om token op te vragen als basis.

Neem contact op met je nieuwe registrar. Geef aan dat je het token hebt opgevraagd, maar niet hebt gekregen. Deze registrar is ervan op de hoogte hoe verder te handelen. Let op: de nieuwe registrar vraagt je je te identificeren als houder van de domeinnaam.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe